Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Blir det ingen sommarklänning?

Man kan ju inte annat än drömma nu...vi är många som längtar efter vår-och sommar! Jag ser mest fram emot att få gå barbent...att ha slip-in på fötterna, solbrillor på huvudet...en jeansjacka...Jag älskar tidiga morgnar på våren, man går iväg till jobbet, fåglarna kvittrar, solen värmer lite lagom. Det andas hopp, varenda andetag är friskt och energin rusar genom kroppen.

På rasten sitter man och solar näsan på innegården, vi plingar i klockan och 1 och 1/2 minut senare är HELA gruppen ute. Inte som nu, 24 termobyxor, dunjackor, mössor och 48 vantar = 20 minuter senare...)

Jag tycker faktiskt mest om våren, mycket bättre än sommaren faktiskt. Jag älskar hösten också...när allt återgår till "det vanliga" efter sommaren. Det är faktiskt bara vintern jag INTE gillar. Vinter har vi verkligen fått vår beskärda del av nu tycker jag!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag kikar titt som tätt in på Odd Mollys hemsida, spanar efter "nya" godingar...Till en början var jag jättesugen på flera plagg. Men nu när jag sett en del i verkligeheten så känner jag bara no no no...Den enda som fortfarande känns lite halvaktuell är Runaway dress...men jag undrar fortfarande HUR den ser ut i verkligheten. Ser verkligen ut som en bit badrumsmatta över lökarna :D.

Jag älskar smala axelband och tycker det föhöjer sommarkänslan....dessutom blir det aldrig besvärliga svettfläckar när det är stekande sol ute ;)...

Dagen har gått fort idag, jag har betat av sådana där "hänger-över-mig"-saker på jobbet. Vi fortsatte att gå igenom barnen inför utvecklingssamtalen och är färdiga med det nu. Jag renskrev alla tider och min kollega satte upp dem i tamburen. En annan kollega och jag hjälptes åt med revideringar i vår handlingsplan *nöjd*. Fixade mellis och diskade efteråt.

Vi slutade fyra, hämtade småttingarna och gick hem. P-O hade glömt bort sin träningstid och kom på det när han precis satt sig för att äta, fick slänga i sig maten och störta iväg. Jag hann ge barnen mat, sätta på tvätt och disk, plocka lite och nu har jag precis ätit och fikat lite...
Skall mysa med barnen nu!!!

Trevlig kväll :)
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. Hej Helena.
    Har precis hittat din blogg och blir så glad när jag går in på den.
    Är precis som du helt såld på Odd molly. Är just nu sprickfärdigt gravid med nr. 4 men nog klämmer jag in magen i något fint även om jag ser ut som muminmamman....
    Varm kram till er!! Och tack för en inspirerande blogg!!/ Nina

    SvaraRadera
  2. Nina: Åh vad roligt. Vad underbart med en liten till!!!!Kramis

    SvaraRadera
  3. Åh, när jag läser din beskrivning av vårmorgnar blir jag alldeles varm! Längtar jag med!
    Kram kARRO

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails