Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Kommunikationsmissar...

God kväll :)

Man kan ju lätt hålla sig för skratt. Just nu har vi hamnat i kommunikationsfällan, P-O och jag. Det vill säga vi misslyckas katastrofalt med att kommunicera. Vi pratar om varann, vi missförstår och gör helt fel, båda två. 
Suck!
Exempel på detta är:
*P-O inhandlar lördagsgodis till hela familjen trots att jag i söndags gjorde i ordning godispåsar till samtliga barn.
* Han berättar att han köpt godis till mig och jag tror att det är "samma" godis som han köpt till de andra.
* P-O ställer sig vid en annan mack än den jag står och väntar vid när han skall hämta mig
*Till lunch äts maten upp som vi skall äta med grannarna i kväll
*Jag tinar köttfärs till ett helt kompani, men då visar det sig att alla skall visst inte äta hemma...och det skall skjutsas också, precis nuuuu.

Jag blir ilsken som bara den. Jag pratar på, men missar att checka om han lyssnat. Han blir arg för att jag blir sur. Dålig cirkel.
Nu skall vi försöka vända det här!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idag har jag haft en mysig dag på Smultrongården, snorkallt till en början men jag blev varm av att dammsuga, plocka upp skor och ränna hit och dit.

Idag fick både blus och skor följa med mig hem!


Remix blouse i old pink!

Hilda boot från Calou!

Nu skall jag fortsätta röja lite här hemma, roligt *not*
Trevlig kväll!!!
Helénakramar

6 kommentarer:

  1. Å, de där skorna är jättefina! Jag är sugen på dem men har inte hittat dem någonstans på nätet :( Vet du var man kan hitta dem och vad de kostar?

    Sandra

    SvaraRadera
  2. Du kan maila till Smultrongården, . ..vi skickar till en kostnad av 60 kronor på skor.
    Obs, de är svåra att komma i så jag gick upp i storlek...Kramis

    SvaraRadera
  3. Lykke til med kommunikasjonen i hjemmet;) Ha en riktg fin helg! Hilsen Randi

    SvaraRadera
  4. Men en positiv sak i hela kommunikationsgrejen är ju iaf att ni vet vad i problemet ligger det är skönt då vet man el vart man kan böjra jobba och bygga upp igen!! Önskar er all lycka och såklart kommer ni lyckas att få fram lyssan och samarbeta bättre lovar det!!
    ÅH snygga skort me like men primebootsen ligger mig varmare om hjärat hihi...snygg blus oxå ska bli kul att se kombon !!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Hej du skrev inte vad botsen kostade LENA

    SvaraRadera
  6. Randi: Tack :)

    Tina: Tack fina du!!!!
    Lena: 1499:-

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails