Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Romantiskt värre ;)

Hallå där :)

Idag är ingen vanlig dag, utan vår bröllopsdag!!
Tänk att det är 4 år sedan jag blev fru Kämpe!
En regnig dag var det och jag hade fått missfall två veckor tidigare så det var ju inte den där himlastormande lyckan precis.
Men det var en fin dag och vi hade underbara vänner som vittnen. Barnen skötte sig exemplariskt och "bröllopsmiddagen" åts på Kina Muren!

Tänk att jag gift mig två gånger, båda gångerna har jag fått fria. Och båda gångerna har jag gift mig i Rådhuset. Till samma låt!!!!!
Det var ju förstås inte inplanerat.
Men när Micke och jag gifte oss så hade vi ett litet "program", bland annat Ulf Lundells låt 
"Kärleken förde oss samman".

När P-O och jag skulle gå in så satte de på den låten. Jag blev jätteförvirrad och kunde bara tänka att "va 17, det händer bara mig, det är bara jag som gifter mig två gånger till samma låt". 
Kändes lite b...men man kan ju skratta rätt gott åt det nu :D

Vigselförrättaren berättade sedan att "det var ett par som hade den här låten och vi tycker den är så bra så nu spelar vi den för brudparen".
Jaha, några avtryck hade man gjort i alla fall...
Och den låten skrevs väl till Efva och Eva om jag inte minns helt fel?
Och jag har Efvas ringar (inte hennes egna förstås ;), men hennes design).
Så, där knöt vi ihop säcken!

Saken är den att min make och jag är inte ett dugg romantiska. Ingen av oss tänkte ens på att det var bröllopsdag idag, jag kom på det när vi grälade om en bagatell i morse.
Vilken bra start va´!

Men vi skall kompensera det i kväll med caesarsallad och ett glas rosé. 
På en torsdag!
Så det så!



Dagen har varit såå lyckad!
Julvandringen gick himla bra!
Och idag vid maten sade ett barn "Fröken, jag älskar dig". Man blir lite rörd!

Idag fick jag ett väldigt smickrande mail, jag blev alldeles varm inombords. 
Till mig?
 Lilla jag?
Tack, jag tror du vet vem jag menar!!!

Jag har också skött andra saker, som mailande t ex!
Och hämtat paket.
Fyra stycken!
Jag säger bara oh my!

Imorgon skall jag göra ett litet försök att "likna" en jättefin bild, vi får väl se helt enkelt!

I kväll har jag tre auktioner som går ut, spännande!!!

Ha det gott!!!!
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. GRATTIS på bröllopsdagen!

    Nu är jag ju tillbaka med en ny blogg igen
    så kika gärna in och lämna ett avtryck! (fd Vårt radhus) /Malin

    SvaraRadera
  2. JÄTTEGRATTIS på bröllopsdagen !
    Är det en Odd m klänning som du
    har som brudklänning ?
    Kram Pjollret

    SvaraRadera
  3. Malin: Den ligger i länklistan :)

    Pjollret: Nej, jag lånade av en väninnna som låtit sy upp den i Thailand!!

    Tack!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails