Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

En ny dag!

God morgon!
En ny härlig dag vilar i våra händer! Hur tänker Du? Att du påverkas av det andra gör eller att du har makten att förändra och påverka ditt liv?
När jag är glad och lycklig så vill jag tänka att det är jag som bestämmer hur mitt liv skall levas.
Mindre ljusa dagar är det lätt att skylla ifrån sig på andra.
Om inte den gjorde si eller så, om den vore på ett annorlunda sätt, om bara...
Det finns många saker som jag tyckt varit jobbigt i min uppväxt, men idag är jag vuxen och jag kan förstå att vissa saker påverkat mig, mer eller mindre, men jag kan inte påverka det som varit, bara det som ligger framför mig.
Mina föräldrar var 18 år när de fick mig, jag ger mig 17 på att de gjorde så gott de kunde och jag har alltid känt mig älskad, men jag har också fått höra om uppoffringar och annat man INTE vill höra.
Jag har slutat vara bitter (sure, här sitter jag och skriver), jag har gråtit färdigt nu. Jag ser framåt och tänker att jag skall göra på ett annat sätt. Och bara det, att skaffa FEM barn (släkten fattar fortfarande inte hur det gick till, HUR kan man vilja ha fem barn, FRIVILLIGT?)
Jag älskar att ha en stor familj och många människor som jag tycker om i min närhet. Människor gör mig stark!
Det finns olika sätt att se på livet, antingen problemfokuserat eller lösningsfokuserat. Jag vill påstå att jag är lösningsfokuserad, det jag inte kan påverka, det kan jag inte gräva ner mig i, då måste jag göra det bästa av situationen, that´s it!
Alla är vi olika, men något jag har väldigt svårt för är när människor inte alls kan se sina svagheter eller har någon som helst självinsikt. Jag tillhör fåtalet som INTE gillar programmet IDOL. Jag får ångest av de där krakarna som verkligen tror att de kan sjunga och sedan gör bort sig inför jury och halva svenska folket.
Jag tycker inte om förnedringstv...

Idag har jag på mig nya koftan, den är helt ljuvlig och verkligen varm och go´, inte alls stickig som man kan tro.
Leve Alpaca hoodly knit jacket i chocolate!
Har på mig de ny-nya stövlarna :).
Bara för att visa alltså. Vad tycker Ni?

Ankstjärtsrumpa får man av linnet, men jag låtsas bara att jag är J.LO ;)...
Leggings och kjol från Gina Tricot...

En liten närbild hur det ser ut med linnet under...



Barnen i tema velour idag, mjukt och gosigt en mysig söndag!
Luca har Pussgrodetröjan och bruna byxor med fickor.
Leon har nya molntröjan och nya bruna byxor.
Li har nya molnklänningen och rosa tights till.
Pojkarna har strumps från PO.P och Li från me&i.
Ha en underbar söndag och ta hand om varann, ring en vän, pussa lite extra på din älskade, fråga någon hur den mår!



6 kommentarer:

  1. Super fina kläder. DU passar verkligen så bra i OM. Barnen är fint klädda me!

    Hoppas din söndag också blir mysig

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad ni är fina idag!! Ha en riktigt bra söndag:)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig; det är lätt att tycka att man styr över sig själv när man mår bra, men att man gärna skyller ifrån sig på något annat eller någon annan när allt inte är tipptopp. Bara att kämpa på och göra det bästa man kan av sin situation, det är OK att må skit ibland, bara de dagarna är färre än de bra :-)
    Jag håller med om att du passar så grymt bra i OM-kläder! Du har en väldigt snygg figur som gör kläderna rättvisa och du passar grymt bra i koftan (jag ska köpa en i chalk så fort jag kan!). Anser du att koftan är normal i storlek? Önskar dig också en härlig söndag och stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Jojo...Jag hade hört att den var lite liten, men jag vet inte om jag håller med...Jag växlar mellan 0 och 1 på koftor, den här är i storlek 1 (mest för att Smultrongården nästan aldrig tar in 0)...

    Tack för fina komplimanger allihop!!!

    SvaraRadera
  5. Å vad mycket fina kläder du har!

    SvaraRadera
  6. Intressant fråga- och en väldigt avgörande fråga på ett sätt. Det är ju beroende på hur vi anser om just detta som är avgörande för alla de beslut vi fattar.Jag vill allt tro att jag är den där personen som påverkar mitt liv och att jag själv har dagen i mina händer. Sedan är jag,precis som du, tveksam i hur jag verkligen gör den dag när det mesta bär emot.Det är verkligen lätt att hamna i ett enda stort OM...Om det bara vore si eller så...Men efter allt vad livet bjudit mig hittills så har jag mer medvetet försökt att stryka detta OM eftersom det bara tar en massa energi- som jag så väl behöver till annat. Ibland försöker jag bara "gilla läget" när det är saker jag verkligen inte kan påverka och göra det bästa jag kan av det istället.
    Ha en bra dag Heléna,nu ska jahg kolla dina fina kläder!! Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails