Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Hemma-spa...

Rise and shine :)
Jag har upptäckt att jag får färre kommentarer på helgerna, beror det på att Du hellre umgås med din familj än att sitta vid datorn?
Klokt i såfall!
Jag sitter nästan ALDRIG vid tv:n, det är ett fåtal program jag ser på men jag föredrar att hänga vid datorn, upplever det som mer "aktivt" (dvs jag somnar inte :D).
Dels fixar jag ju lite med bloggen, läser andras bloggar, är inne på Facebook, Familjeliv, kollar mail och sedan blir det ett par varv till...
Idag har vi haft hemma-spa! Det började med att jag färgade mitt hår, en liten rödare ton (håret växer som ogräs och då kommer den där icke-så-fina grå-utväxten fram, fy!
Nu kändes det väldigt tätt inpå förra färgningen som var på min födelsedag den 9 oktober.
När färgen var i rakade jag "hela" kroppen så där supernoga (som man bara orkar en gång i kvartalet), noppade ögonbrynen och gjorde en liten "näsmask". Målade tånaglarna också!
Sedan var det dags för småttingarna, deras lördagsbad med tillhörande nagelklippning, öronrengöring och insmörjning.
Nu är vi så rena och fina :).

Idag har jag på mig:
Makeoutblouse i chocolate
Spoiler underdress i royal
Jeansleggings från Vero Moda
Jacquard longsocks i royal
Dubbla Humanity for all band, i magenta och ljusbrunt!

Från sidan...

Blusen är rar med kantbandet vid halslinningen tycker jag!

Och alla broderier i nederkant.
Underklänningen är ljuvlig tycker jag, älskar alla mina Spoiler-plagg!

Tre nybadade busungar äter frukost på sitt rum!


Idag har alla tre på sig kläder från Nova Star.
Li i hoodklänningen och leggings från Katvig, strumps från PO.P.
Leon har Winterchinos i grått och röd tunn tröja, strumps från PO.P
Luca har Winterarmy i brunt och tunn blå tröja, även han strumps från PO.P.
Idag har vi inga direkta planer, P-O pratade lite om att köpa julklappar...han skall väl hämta hem Ludde också från festen igår (han sov över)...Jag har röjt lite på morgonen efter Lovisas och hennes kompisar pannkaksrace igår...dvs tagit rätt på disk (SUCK) och städat i gillestugan efter dem, tagit rätt på tvätt och startat en ny maskin...Återstår väl den dagliga dammsugningen...
Sedan skall det FÖRSTÅS inhandlas lördagsgodis också!!
Ikväll antar jag att vi far till graven, tänder ljus för P-O´s mamma!
Ha det gott och trevlig Allhelgona!!!!!







7 kommentarer:

  1. Hej Helena! Du jag ser heller inte inte mycket på TV. Datorn är mycket roligare, hi, hi. Jag ser oxå fram emot nästa Odd Molly träff. Ska bli så kul att träffa alla likasinnade.
    Du är alltid så himla fin i dina outfits. Det är så kul med Odd molly, man kan göra så vackra kombinationer.
    Nu är mannen och sönerna ute i trädgården och krattar löv, en vacker syn! Jag får bylta på mig, termometern visar 0 grader och gå ut och hjälpa dem.
    Ha en fin helg!!

    SvaraRadera
  2. Christina: Var du med på träffen i höstas? Njut av en kall men kanske fin höstdag!!!Kram

    SvaraRadera
  3. här har du en till som tillbringar mycket tid vid datorn. Bloggar och läser bloggar och facebookar. :-)
    gillar veerkligen din blogg, har följt dig tidigare på familjeliv.
    Gillar de armbanden du har, skulle vara en fin julklapp. var kan man få tag på dem om man som jag bor i en liten håla?
    finns de på nätet??
    Ha en bra helg!
    //Pernilla

    SvaraRadera
  4. Nu är det färdigkrattat och fint i trädgården. Jag var ju inte med på molly träffen. Jag är rätt så ny i "Molly-världen" köpte min första molly blus på vinterrean förra året. Då blev jag fast, vill bara ha mera och mera och mera!!!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  5. Jättefin kombination - väldigt fint ihop. :)

    Jag köpte förresten mitt första Mollyplagg igår - så jag vill passa på att tacka för inspirationen! :)

    (Det blev en Voile s/s blouse i rött, perfekt som jultröja. Kanske till MeandI-plyschkjolen jag har sedan tidigare. Jag är verkligen sååå glad över den, och jag fick gå ner en storlek mot vad jag trodde, på nästan alla Molly-plagg faktiskt. Provade massor, men kändes som de stickade tröjorna var små, där var jag nog en 3:a, medan jag hade 2i övriga toppar (i alla fall de jag provade). Men jag hade hört innan att Molly var små. Men så är det kanske inte.

    Vill hemskt gärna ha en Light cotton embroidered dark blue, men jag drunknade i 3:orna. Och övriga var slut. Tyvärr verkar det vara slut på webben också...och Tradera är lite läskigt när det är så mycket pengar. Köper en del barnkläder där, men inte så mycket till mig själv. Egentligen vill jag helst ha en grön (jag såg Fotbollsfrun Malin Wollin ha en sådan i en krönikebild (i Mama, eller Amelia, minns inte var) och den är så vansinngt snygg. Men de är nog för gamla för att finnas i webshoppar.)

    Jag har för övrigt också delvis övergivit TV:n. Jag har så mycket saker jag pillar runt med på nätet, följer bloggar, skriver min kompisblogg och den vi har om Myggan (på engelska till hennes farföräldrar på Nya Zeeland), hänger lite på Familjeliv, Tradera, läser nyheter, handlar lite ... tycker det är lite roligt. Roligare än TV. Ursäkta mitt långa inlägg, jag skriver som jag pratar! :) Övar hela dagarna på jobbet så det går rätt fort :)
    Ha en trevlig fortsatt helg!
    Sara

    SvaraRadera
  6. Tjejer: Ja, visst blir man lätt fast!!!Grattis till finfina köp!!!!

    SvaraRadera
  7. Pernilla: De finns att köpa på tintinstyle...googla på Humanity...så får du träffar!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails