Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Trött trött



Halkade dit idag, inte hjälpte det att jag "satt på händerna" hela helgen. Hade friskvård på morgonen och kunde inte låta bli att klicka hem denna lilla "börs". Passar ju utmärkt till min finfina väska och DESSUTOM har jag inget myntfack i min plånbok. Jag är ytlig, jag vet! Men jag blir faktiskt glad av fina saker. Det bara är så!
Så skjut mig!
Sedan köpte jag den ljuvliga fina underkjolen i färgen rose. Bli ett bra kompliment till mina tre klänningar, både min grå Everywear dress, den rosa/brun rutiga checkmeandress och min röda Taradiddle (med rosa fjärilar). Bli SÅÅ fint att förlänga dem med lite spets!
Idag har de kampanj på Campadre, halva priset på några plagg. Blev lite sugen på en svart "städrock" i velour. Med höga stövlar, grova strumpbyxor och ett silversmycke kanske?
Men nu är det defintivit slutshoppat för mig fram till nästa lön (lägger huvudet på sned och tittar med hundögon på mannen...).
Dagen idag var intensiv. Tog en promenad med förskoleklassen till Vivalla, skulle hälsa på en elev som tillfälligt befinner sig i en annan verksamhet. Såå mysigt att återse henne och barnen var så glada, hade ritat fina teckningar till henne! Tillbaka och på med vinterutrustningen, tunna överdrgskläder räckte inte när man skall vara ute i tre timmar! På rasten gick jag igenom Tradera, alla utom två hade betalat *wieee*. Mailade dem och de skall ha betalat nu, tänk, då är alla auktioner avklarade, väntar på lite omdömen bara. Funderar på att testa att lägga ut ett par av mina gamla vårkläder, Gina jeans i 24 tum (kläder för ett benrangel :o).
Vore ju najs att få igen något av allt som numer ligger på vinden.
Kanske räcker till en Molly?
En?
Sju par jeans mot en Molly.
Logiskt?
Eftermiddagen bestod av ledningsgrupp. Jag tycker verkligen om mitt uppdrag, men man får vara beredd på rätt så hårda ord och argument ibland. Men jag lär mig!
Får ju beröm ibland också och det behöver jag, alltid!
Hade tänkt ta det lugnt i glappet mellan min sluttid och starttiden för det pedagogiska caféet. Jovisst, åkte ju förstås på att jobba, suck!
Mötet å andra sidan var verkligen trevligt, givande och dessutom goda smörgåsar (och godis :)).
Blev upphämtad av P-O och barnen vid halvsju och så vidare till lilla kusifinen som fyllde ett år. Hon avgudade Luca och skulle bara klappa, klappa och klappa. Vi fikade lite och stannade bara en kortis. Li somnade på vägen hem och Luca strax efter.
Leon ser på film i vårt sovrum och vägrar släppa greppet om vakenheten.
Jag är rätt trött, men ändå nöjd över vad dagen erbjudit!
Imorgon öppnar jag så snart BÖR jag sussa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails