Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Rise and shine

God morgon och Välkommen till en ny dag :)
Livet rullar på, jobba, jobba, äta, jobba, sova, dö...eller hur går den där gamla dängan från 80-talet (?)?.
Ibland känns det så, men jag är rätt nöjd. Jag tycker om rutiner, jag tycker om mitt jobb, jag tycker om att ha ett fullt schema.
Jag tycker nämligen INTE om att ha låååångtråkigt.
Idag är det jobb som vanligt, jag har alltid väldigt hektiskt på torsdagar fram till halv två, då går jag på rast och ledningsgruppstid. Även om jag alltid har MASSOR av dokument att revidera, skrifter att läsa osv så rår jag ändå över min tid.
Efter jobbet är det dags för veckohandling, vi har inte bestämt än om vi skall åka allihop eller om jag skall åka själv...P-O tränar väl förmodligen ikväll och då blir jag solokvist en sväng men det brukar ju gå bra!

Dagens outfit består av följande:
Hearted tunic i powder
Spoiler underdress i powder
Jaquard sleevewarmers i almost black
Jeansleggings från Vero Moda (de nya från i tisdags)
Stövlar från InWear
Närbild på mina sleevewarmers som faktiskt är mycket användbara!

Blusen är jätterar tycker jag, den ser ut så här på nära håll. Det var ett av plaggen som jag bestämde mig för när jag såg höstkollektionen första gången. Den kom i sista släppet och jag hade nästan gett upp hoppet om att få tag i den.
Såg den först på Smultrongården, men på en galge och tyckte att... njae...
Pustade ut lite eftersom den är rätt dyr (1895:). Sedan kom fina Eva med den PÅ sig. Oj oj oj, ljuvlig!
Tänkte på den och sedan åkte vi till Heaven, då kom butiksägaren med den på sig (Lovisa?). Jag var ju bara tvungen att prova den på, men valde då färgen powder, dels för att jag inte hade någon blus i den färgen och dels för att jag hade just den underklänningen på mig som jag har nu och tyckte genast att kombinationen var SÅÅÅ fin!
Tillhör nog ett av mina absoluta favoritköp!

Outfit:en bakifrån...Jeansleggingsen är så bra, de är av en väldigt "nätt" modell och går lätt ner i mina stövlar som är rätt tighta över vristen..


Här ser man stövlarna liite bättre...
Hoppas nu att ni har en riktigt skön torsdag *full fart mot helgen*.
Helénakramar





10 kommentarer:

  1. Mm.. hearted tunic är smaskig - jag gjorde precis som dig, från första stund ville jag ha den. Det blev en almost black men hoppla så var en chalk visst på väg hem också. Så kan det gå.

    Ha en bra dag Heléna!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Får jag be om en jättetjänst? Kan du mäta din i st 1. Misstänker att min är felmärkt.Så här gjorde jag när jag mätte....

    Jag lade klänningen platt på golvet.Banden där bak hade jag knytit så att det var 10 cm knutet i normalspänt läge och spetsen runthalsringen på fram sida ochh baksida låg hela tiden mot varandra när jag mätte sömmen från armhåla till armhåla och fick ca 40-41 cm tvärs över.

    Skärningen under byst fick jag till 35 cm.

    Stämmer måtten med din? HAr din töjt sig något? Har testat 0 och den var tajt, men jag har testat st 1, 2 ggr innan och kan inte på minnas mig att den känts tajt över armar och under byst nämligen.

    Tack på förhand.

    Tabby.

    SvaraRadera
  3. Förlåt jag menar din Taradiddle dree dress alltså i st 1 ;-)

    Tabby

    SvaraRadera
  4. Tabby:

    Jag är på jobbet nu och vi måste greja lite ikväll, men så fort jag får möjlighet skall jag försöka ordna det, om jag glömmer, påminn mig!!!Helénakramar

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det skönt att det redan är Torsdag. Veckan har gått såååå snabbt. Jättefin är du i din dagens outfit.

    SvaraRadera
  6. Tabby: Nu har jag mätt, precis samma mått som du beskriver!!!!Min har varken krympt eller töjt sig...

    SvaraRadera
  7. Gulliga du. Då är min rätt ändå :-).

    Tusen tusen tack.

    Tabby

    SvaraRadera
  8. jag skulle väldigt gärna vilja ha Hearted i just powder, tycker den är jättefin verkligen!! Jättesnygg dagens idag och det låter som det är bråda tider som vanligt, då vet man att man lever.:-);-)
    Kram Ina

    SvaraRadera
  9. men ojoj vilken snygg blus...åh avis som attan vill jag oxå ha fasen får nog ta och åka till min närmsta butik och checka läget och som jag jämt säger du är såååå kanon idessa kläder snyggaste 35åriga 5barnsmamman i världen!! stor kram till dig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails