Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Måndagmorgon och ny vecka!




God morgon!
Idag är det en trött Fru Kämpe! Jag har sovit dåligt, dels för att lilleman tycker att jag skall bistå med mitt bröst ungefär konstant från klockan tre och framåt (vilket innebär att jag inte kan ligga i den position jag önskar) och dels för att både P-O och Leon har hostat!
Somnade tidigt igår, kände mig rätt trött och nedstämd. Helgen har inte varit alltför rolig och det har nog inte med innehållet att göra utan snarare min sinnesstämning.
Igår var grannarna över en stund på förmiddagen, det var trevligt!
Käkade lunch och tog med mig småttingarna ut till Marieberg.
Köpte massor av play-dough och tillbehör till dem. En ny toaborste på Clas Ohlsson, tre Soda Stream-essenser på Siba och en eyeliner på H&M.
Barnen fick lite mellis på McDonalds´s och fick sedan leka en halvtimme på "lekplatsen".
P-O grejade hemma, målade på förrådsfönstret, servade Lovisas cykel, plockade ner studsmattan, planterade clematis. Det är ju jätteroligt för honom att få avverka saker på sin lista. Men det innebär ju att jag blir ensam med barnen, när jag skall göra mina måsten då är det alltid MED barnen.
Hur blev det en sådan fördelning?
Nu måste jag fortsätta med mina morgonrutiner!
Dagens outfit:
Alpaca hoodly knit i chocolate
Alloverprinted cottonpoly tank
Kjol och leggings från Gina
Stövlar från In Wear

6 kommentarer:

  1. Tyvärr så är det att när MANNEN gör sitt så är det ENSAMEN men när vi gör vårt så är det med ALLA!!! Tror att det är samma lika i de flesta familjerna... Får jag fråga en sak? Hur gammal är din lilleman? Anledigen att jag frågar är att jag har en dotter på 2 som jag ammar och får försvara mig för det. Tydligen är det bara jag som som ammar när barnen är äldre än 9 månader =(
    Nu ser du till att inte stressa för mycket under veckan och framför allt var rädd om dig. Ha en underbar dag. /Madde

    SvaraRadera
  2. Du är jättefin och jag hoppas det kan pigga upp dig idag.. Glöm inte bort att ta hand om dig själv också.. marsch i säng tidigt ikväll igen.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Madde: Luca fyllde 2 i början av oktober. Jag vet, alla i omgivningen (utom jag) tycker att jag skall sluta...Jag tror att det kommer att bli en tuff process så nu lutar det åt att det blir till jul, måste nog vara beredd på några vaken-nätter...

    Bina: Tack rara du!!!

    SvaraRadera
  4. Då är våra barn jämn gamla.... Min dotter blev 2 i slutet av september.... Då vet du hur det är mad alla som tycker och tänker!!! Vet inte allt man får höra men som tur är så skakar jag bara av mig det(men igentligen så är det sårande)
    Ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  5. En till som ammar länge :-).
    2 resp 3 år. Sen får vi se hur länge det blir med sista kotten.
    Bry er inte om vad omgivningen säger. Bara man har stöd från sin karl går det jättebra.
    Sen tror jag inte min omgivning vågat säga så mycket ;-). Många är nog snarare förundrade över att jag har ork och mjölk...fniss.

    Tabby

    SvaraRadera
  6. Låter som en fullspäckad helg!! Jag liksom du ammar fortfarande och vår lille Love vaknar varje natt och vill över till vår säng och vill då tutta. Man ligger verkligen illa med en liten bredvid sig och ibland är jag helt ledbruten på morgonen. Fast samtidigt är det lite mysigt att honom där...
    Du är jättefin i din nya kofta!! Så snyggt med stövlarna till!!
    Kram Ina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails