Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Många bollar i luften!


Det är min starka sida! P-O brukar säga att "du tycker ju om när det är stressigt".

Njae, det är väl inte riktigt sant, men hellre det än att ha låååångtråkigt! Idag var ju en sådan dag när ens tålamod och stresstålighet sätts på prov. Inte nog med att det var stressigt i morse, sedan ringde en kollega från jobbet och meddelade att det inte gick att ta sig in i vår byggnad. Fick ge mig iväg och först skrapa rutorna på bilen *drygt*.
Såg knappt någonting men körde ändå. Kollegan fick ta barnen med till andra byggnaden och jag gick en reva runt "vårt" hus, inga boxar eller lås fungerade. I en dörr fungerade nyckeln, men jag vågade inte chansa på att larmet skulle sättas i gång, hade fem barn hemma som skulle iväg till förskola och skola. Hämtade dem och skjutsade först William och Tilde, sedan tillbaka till Lundby och lämna småttingarna.
Vidare till jobbet! Vi kom in till slut och fick utlösa larmet. Hela dagen har det varit gubbar på jobbet som fixat och trixat.


Som tur var hade jag två studenter till hjälp idag. Efter halv fem var det en student och jag.
25 barn.
Telefonen som ringde.
Ett barn med glömd jacka i andra byggnaden.
Säga hej, redovisa dagen och säga hejdå till föräldrar.
Överlämnande från annan avdelning.
Slog i huvudet i en hylla så att tårarna rann (och den förbannade huvudvärken som gjort mig sällskap nästan hela dagen kom tillbaka).
Starta datorer och stänga av datorer.
Vara social med student och föräldrar.
Titta på teckningar och låsa dörrar.
Låsa upp dörrar och leta efter borttappade kläder.

En alldeles underbar dag på mitt underbara jobb :).


Kom hem till middag på bordet, till barnen. Jag får skylla mig själv som är veggo. Hjälpte barnen, plockade, tog tvätt, packade upp och tvättade av barn. Sedan gjorde jag ljummen pastasallad till mig *mums*.
Och nu kaffe!


Känner mig så glad och nöjd just nu. Tacksam för livet, barnen, mannen. Det är så himla skönt att vara "back in business" igen. Känns som att jag lämnat demonerna bakom mig. Fyllt hålet med Odd Molly (och tömt sparkontot ;).
Visar en liten bild på Molly-avdelningen *glad*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails