Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Söndagsångest, någon? Eller... Jag? Bitter? ;)

God morgon :)
Börjar med en bild som jag glömde igår, precis innan vi skulle iväg, ibland blir det ju väldigt duttig-nuttigt med alla volanger och spetsar, då kan man ju rocka till det lite om man nu känner för det!
Här med grova stövlar från Din Sko och skinnjacka från Only!

Söndag idag...hur många gillar söndagar? Jag sticker väl knappast ut hakan om jag säger att söndag är lite av en ångestdag...varför är det så? Man längtar hela veckan efter en helg och när helgen väl är här, då slösar man bort en hel dag med att ha ågren för att det snart är en ny arbetsvecka, eller?
Eller är det baksmälla som spökar?
Eller något annat?
Jag vill ha mysigt på en söndag, ta det lite lugnt på morgonen, äta god frukost.
Tänk att bli bortbjuden på söndagmiddag, med stek, potatis, sås och äppelpaj till efterrätt.
Så var det när jag var liten, nästan varje söndag hos mormor och morfar.
Så är det aldrig idag. Vi är avskräckande som stor familj. Inte ens när det är jul eller andra högtider blir vi bortbjudna till någon släkting mer än till min pappa.
Som om vi vore släktens svarta får.
(JA, jag är ledsen över det, bitter skulle väl någon kalla det, jag känner bara att ens ursprung är ju något som ingen annan kan ersätta, jag kan aldrig välja andra släktingar. Jag hoppas sannerligen att jag kommer att bjuda hem mina barn och barnbarn när de en dag flyttar hemifrån!)
Idag är en bra söndag!
Jag skall lämna William och Tilde hos deras extramormor uppe i Sånnaboda.
Sedan far jag och småbarnen direkt till Ylva som bor ett stenkast därifrån, har bjudit in oss på lite fika *skäms*. Det är så sällan vi umgås på fritiden, men idag tyckte jag att det var världens bästa tillfälle, när jag ändå är i krokarna och när jag vet att P-O vill greja med trädgården/förrådet (vilket jag fullkomligt avskyr, jag tycker att vi slösar bort hemskt mycket tid på att underhålla hus/trädgård och framförallt all energi som läggs på att ha ÅNGEST för detsamma.)
Om jag hade en helt annan ekonomi då skulle jag bo i ett NYBYGGT hus som var underhållsfritt i minst 10 år. Ett hus där vi tillsammans valt färger invändigt, inte ett hus där en familj för tio år sedan valde färger (och DESSUTOM älskade rosetter och guld *uäck*).
Vårt hus duger jättebra, det är inte det, men ibland känner man att man liksom inte ens vet vilken ände man skulle börja i och det är väl därför man aldrig gör det heller. Jag har sedan dag ett som vi flyttade in velat målat om innertaket i hall och kök, men det blir aldrig av. Varför? Inte har det med pengar att göra, det kostar inte många hundralappar med lite vit färg. Jag vill leja ut arbeten, det vill inte P-O. Han kan allt (och jag menar det) men jag vill inte vara ensam med barnen jämt för att han skall måla här, snickra där, riva här, bygga där.
Jag brukar säga att vi bor ju mycket bättre än om vi bott i en kommunal lägenhet. Kan vi inte nöja oss med det? Och renovera sedan, när barnen är äldre, när de kan leka ute själva en stund, är upptagna med vänner,
kanske vi tom skulle kunna måla TILLSAMMANS?
Kanske skall tilägga nu att mina inköp av Odd Molly INTE är i klass med att bygga ett nytt hus eller att ha en ny bil. Någon irriterade ju sig nyligen på detta.
(Jaa, grattis, jag ödslar energi på att vara ledsen över ditt påhopp, är du nöjd då?)
Idag har jag på mig:
A-one silk wrap tunic i powder
Spoiler underdress i blue
Jeansleggings från Vero Moda
Humanity for all i magenta

Närbild på tunikan, den påminner verkligen inte om något annat jag har. Ibland är det roligt att chocka sig själv, köpa något helt oväntat!

Jo, det händer ju mer roliga saker idag också! Ikväll skall jag på en liten me&i-visning hos Pia, hon har bjudit in till "after-noon-tea" klockan sju (väldigt sent thé sade P-O). Jag hoppas på lite scones kanske. I fredags släpptes ett par nyheter som var rara. Det är alltid mysigt att se Pia och nu skall jag dessutom träffas UTAN barn *nice.

Nu skall jag förbereda det sista innan mina Tradera-auktioner går ut, lär ju INTE vara någon som ninjar idag med denna okristliga utgång tidsmässigt :).

Jag glömde förresten att det var dags att ställa om klockan, döm om min förvåning när jag satte på tv:n till barnen och hon var 04:49. Kändes lite väl tidigt!

Ha en underbar söndag och njut av varandra!



5 kommentarer:

  1. God morgon, här blev det också tidigt när jag upptäckte att klockan skulle ändras :-) så kan det gå.
    JA! Här har du en till som lider av obotlig söndagsångest och det är precis som du skriver. Ganska onödigt att slösa bort en ledig dag på att att ha den känslan men vad gör man?

    Hoppas du får en trevlig dag trots att det är söndag.
    Kram!

    ps, jättesnygg outfit idag.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg outfit! Har ju samma tunika jag oxå. Brukar matcha den med antingen spoilerdress i powder eller ett LoveLove linne med en rosett o färgen royal. Passar utmärkt. Jep, vi har oxå missat att ställa om klockan. Det är dags för lunch säger magen men klockan är ju bara 10:27 :-o

    SvaraRadera
  3. Kanske inte söndagsångest, men vill bara säga att du är absolut inte ensam om "icke existerande släktsammanhållning" eller vad man ska säga. Har sagt länge precis som du: Ber till gud att jag inte blir likadan när jag får barnbarn!!!!
    *kram*

    SvaraRadera
  4. Måste bara säga att outfiten på din första bild är helt i min stil - skitsnyggt! De andra är också jättefina, såklart! Söndagsångest, ja, det är ingen rolig känsla, men alla känner nog av den då och då. För att mota bort den brukar jag försöka leta fram det som ändå är positivt med en ny arbetsvecka. I mitt fall är det att barnen nästa vecka har höstlov och de får sovmorgon, vilket i sin tur ger mig lite mer egentid på morgonen. Vi kommer att ha en relativt lugn vecka på jobbet, dessutom. Mer tid att jobba ikapp allt man ligger efter med. Se där! :-)

    SvaraRadera
  5. gah.. tittade in just när det blev dags att ta tag i läggningen.. vill skriva massa klokt men tiden är snäv så det får bli *massa kram* den här gången.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails