Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Smultrongården...

God morgon :)
Idag är det lördag, det är något särskilt med lördagar...mysigt att ligga kvar i sängen och se på "Teletubbies" och "Thomas the tankengine" med barnen. Mysigt att ge barnen gröt. Mysigt att veta att man har en hel dag tillsammans och icke att förglömma LÖRDAGSGODIS. Jag är en riktig godisråtta, men på lördagar då är det verkligen tillåtet att äta, utan dåligt samvete *nice*.
Just nu är jag klar med alla morgonrutiner, inklusive dammsugning och plockning. Dricker mitt kaffe och äter en smarrig macka med fetaost och ruccola. Lyssnar på Spotify och just nu är det Beyoncé med Halo. Oerhört vacker och dessutom förknippar jag den med två saker, min älskade väns skilsmässa i somras och dels i samband med min vändpunkt som kom i somras.
När jag insåg att jag inte längre skulle ge matdemonerna chans att regera mitt liv! Jag mår såå mycket bättre nu!
Ytligt kan man tycka, men nu känns det viktigare att människor ser mig i fina kläder istället för min magra, utmärglade kropp. Då, i våras, när jag mådde som sämst, köpte mindre och mindre kläder (på barnavdelningen och storlek 32 var ibland stooort) då ville jag bara visa min tunna kropp. Nu känns det som att jag tillåter mig att ha lite rumpa, lår, en liten degklump på magen, mer armar och bröst.
Det gör inget längre, jag tycker faktiskt att ALLA är fina i Odd Mollys kläder, från storlek 0 till storlek 4!

Idag har jag mina UGGS, de är verkligen roliga och lite coola tycker jag. Dessutom gudomligt varma och sköna på foten. Vi har en rar student hos oss på jobbet och i fredags hade hon de stickade UGG´s en jag kikat på, de var verkligen UNDERBARA i verkligheten! Alltså, jag går inte runt i dem nu, utan skall ta på mig dem sedan när vi skall iväg :D. Till har jag en Spoiler underdress, min hearted tunic och en kjol från Esprit.

Barnen sitter och leker med alla hårspännen och snoddar, lika roligt för pojke som flicka! Idag är det Tema Nova Star all over på barnen, älskar det märket, såå coola och sköna kläder! Li har förstås leggings från Katvig, det glömde jag...
Planerna för idag då..
Om en pyttestund skall vi passa grannens tvillingar, Christer lånar vår bil och skall hämta ett släp, sedan lastar han på deras och vårt skräp och kör till tippen med det *tackar, bockar och bugar*.
Vid elva blir de hämtade av sin morbror och moster. Då skall jag fixa lite snabblunch är det tänkt. Sedan skall vi till Smultrongården, jag har blivit lovad lite 35-årsfika av rara Eva, men det kanske inte går idag, beror väl på hur mycket kunder det är där.
I vilket fall som helst skall jag få ett sånt där fint armband av P-O *älskar min man*. Jag skall prova, bara prova, de underbara mockastövlarna...
Vore bra roligt att ha på dem ikväll då jag skall ut och svänga mina ben med Camilla!
Ha en underbar lördag!!!!!






8 kommentarer:

  1. Ha en härlig dag och njut i massor!

    Livet är värt att leva - inte överleva.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Du är jättefin och du verkar så go som person.Vad skönt att du kommit bort ifrån dina ätstörningar.

    Ha en härlig dag.

    Tabby

    SvaraRadera
  3. Ha nu en riktigt härlig dag och hoppas att det blir precis så som du vill ha den.
    Måste nog lura med mig mannen till Smultrongården. Verkar vara ett paradis.

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Åhh gumman! Tack för du finns och tänker på mig*kärlek* Tårarna kom fram på mig med och rullade på mina kinder trots jag sitter här på jobbet... Halo är verkligen förknippad med tårar smärta och även friheten att få välja sitt eget liv. Ser fram mot kvällen. Du är så välkommen!
    och du är såå vacker både på insidan och utsidan. Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Kul att du mår bättre! Du är jättefin i dina Mollysar. Undrade var bilderna hade tagit vägen på dig på Fl som man ser fram emot varje dag, men så hittade jag bloggen. Vilken tur!

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott!! Du är alltid så fint klädd ..... men har du verkligen de kläderna på dig när du är på ditt jobb på förskolan?? Jag skulle vara rädd för att få fläckar på kläderna.... =)
    ha en bra helg

    SvaraRadera
  7. Äsch, nu blir det ju fel igen- jag sa ju grattis på tordagsinlägget tror jag o nu blev det på lördagen:) Ja, ja, GRATTIS ändå!

    Ha en jätteskön lördag, vännen!! Måste ses snart igen- var alldeels för länge sedan! kramar!

    SvaraRadera
  8. Hej och tack för alla rara snälla ord!!!Ja, jag har kläderna på jobbet, men jag är i förskoleklass, inte på förskolan..Jag resonerar som så att jag tar risken att kläderna blir förstörda...uppskattningsvis ser 100 personer mig varje dag på jobbet, då är det värt att vara fin tycker jag. Kläderna skulle vara väldigt dyra om de bara hängde i garderoben...Kram kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails