Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Mycket vill ha MEEEEER!

Ljuvliga röda Calou, har ju ett par svarta i lack och ett par i nubuck, vore såå nice med att par röda på jobbet :)
Jaaa, mycket vill ha mer! Tänk, man blir ju som galen nästan! Det är underbart roligt att läsa alla fina och intressanta bloggar, men det ger också ett ha-begär utan dess like. Den ena saken finare än den andra. Inte nog med att jag har en hel del Mollysar på min önskelista, det finns ju annat också. Som dessa UNDERBARA armband, jag älskar mitt och nu skulle jag vilja ha fler färger, men framförallt den lååånga modellen som tydligen kommit till Smultrongården.




Dessa stövlar sedan då, HUR läckra är inte de? Vill ha vill ha vill ha!






























Sist men inte minst, hur coola som helst, samma märke som träskorna, Calou!

Say no more!


Jag har alltid tyckt att jag har haft en rätt okej ekonomi, inte tyckt att jag saknat något speciellt, men nu inser jag att den här hobbyn jag skaffat mig inte är kompatibel med min skruttiga förskollärarlön. Vi har en urskruttig bil, vi har ett orenoverat hus, vi reser inte.

Dessa delar är helt okej att avstå för vi har valt att ha en stor härlig familj.

Just nu önskar jag dock att det skulle trilla ner ett antal tusenlappar från skyn så jag fick mätta mitt ha-begär liiite i alla fall!

Kanske skulle köpa en lott?

Å andra sidan har jag otur i spel.

Men tur i kärlek och det är ju förstås viktigast!!!

9 kommentarer:

  1. den sista träskobootse men guuud va den va snygg!!! Och jaa...man kan ju tro du vunnit på lotto eller så med alla dina fina mollysar!!! om du tröttnar på någon är det ju bra 2a handsvärde och för att finansiera nya..men de är ju såå fina kan man ej skiljas ifrån hur som helst!!!! Dyr hobbey men åhh kul med alltid vara såå fin!!!! Och armbanden vill jag ha..måste ha ett eller haha..flera ett besök dit blir det för mig kan jag lova!! Spännande se om det nu blir något inköp av overknee stövlar eller träsko boots hihi...kramisar till dig

    SvaraRadera
  2. Tycker det är så trevligt att du bloggar igen. Din blogg har varit mycket saknad.

    Det är otroligt fina kläder som du har från Odd Molly. Gillade kappan skarpt men även det du hade igår. Ja förresten allt är fint. Du har bra smak :-)

    Kramar och må gott!!

    SvaraRadera
  3. åh, vilka snygga träskoboots, de gillade jag verkligen!!! Kraaam

    SvaraRadera
  4. Fredag idag och inte vilken fredag som helst!! Grattis på din födelsedag! Kram vännen!

    SvaraRadera
  5. Tack alla ni för snälla kommentarer!!!!

    SvaraRadera
  6. om du tog dig själv i kragen och betedde dig som vuxen så skulle ni kunna ha en bättre bil, ett mer renoverat hus samt att barnen skulle kunna få semester utanför örebro...

    tänk såhär 2 mollyplagg är en resa för er vuxna i 2 dagar

    sedan är det ju bara att fortsätta så fattar du nog vart dina pengar tar vägen.

    bli vuxen och låt barnen få pengarna istället för att du skall svassa runt som en mollydocka och vara FIN för att du har "ha begär" på fina kläder

    visst barnen lider nog inte men tänk så mycket du SLÖSAR bort på dessa skitplagg...

    tänk om
    tänk till
    och rensa upp i röran för oftast ligger det något bakom när man gömmer sig i ett "beroende" och som du shoppingberoende...

    låt familjen få en underbar semester nästa sommar kanske utomlands eller du o maken på en kärlekshelg på gotland under våren
    ja, allt detta skulle kunna ordnas bara du slutade shoppa

    NÄ jag är inte avundsjuk jag tycker det är ÄCKLIGT att man är SÅ självupptagen som du är när man har så många underbara barn och make att ta hand om!

    SvaraRadera
  7. Hej,
    grattis på födelsedagen!

    Ville bara säga att de röda skorna finns på rea på www.o-rasa.se
    Fast jag vet inte om de finns i din storlek!

    Åh vilken sur kommentar du fick här ovan. Tror nog att du är en 1000 gånger så bra mamma som den mästrande personen.

    Kram!
    Karin

    SvaraRadera
  8. Kan ju inte låta bli att kommentera det mindre trevliga inlägget här ovan...Det är roligt att folk vill läsa min blogg och att folk har åsikter om det jag gör och skriver...Vill bara korrigera några saker, vi har VALT att ha en skruttig bil för varken min man eller jag tycker att det känns intressant att slänga ut pengar på en bil, dessa pengar är verkligen bortkastade. Vi kan inte åka på semester utan barnen, av den enkla anledningen att vi inte har någon som vill passa alla våra sju barn SAMTIDIGT. För oss är det inte semester att åka med alla sju barnen, det är bara besvärligt att försöka hitta ställen där allt är anpassat till alla barnen, från 2 år till 17. Ett restaurantbesök med sju barn är mer jobbigt än trevligt, tyvärr! Vi kan renovera vårt hus, men jag vill inte, jag vill umgås med min man inte att han skall befinna sig dygnet runt i källaren eller på vinden.
    Du som har skrivit verkar VÄLDIGT insatt i vårt privatliv, jag antar att du känner mig, eller? Du skriver ju så fint att allt skulle ordna sig bara jag slutade shoppa, vad bra, då kan väl du hjälpa oss i vardagen, med barnen? Pengar är inte ett problem i vår relation, vi har bara valt att prioritera annorlunda. Vi älskar våra barn över allt annat och våra små kommer också att få åka på semester. Våra stora barn har varit på utlandssemestrar (om nu det är något mått på lycka/kärlek?). Bekymra dig inte för mig du utan fortsätt lev ditt eget liv!

    SvaraRadera
  9. Åh vilka snygga stövlar! Vilket märke och vart kan man hitta dom? Dock har jag problem att ha stövlar då mina ben är på tok för smala för många... Hmm /Malin

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails