Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Avundsjuk, jag?

God kväll där ute i fredags-Sverige :)
Ser du på Let´s dance?
Jag kikar någon gång i bland men är inte överdrivet förtjust i programet. William och Tilde är det dock! De myser i källaren med popcorn och läsk. Jag tittar in hos dem mellan varven...ni vet, tvättar, plockar, smuttar på vin, kollar bloggar, mår allmänt gott :)

Fick ett tokryck för en timme sedan (inte vet jag varför), Tilde och jag hjälptes åt att rensa ur hennes sommarlåda. Började fotografera hennes kläder, litegrann efter småttingarna och några plagg som jag lovat P-O att lägga ut som är Lovisas. Dett har hängt över mig ett tag nu och jag avskyr att låta saker dränera mig på energi, sånt som ändå MÅSTE göras. Jag kände mig frustrerad och arg (helt oförklarligt) och i stundens hetta bestämde jag mig. Det var en sådan där toktrist omgång när Tradera lagga så inåt....I över en timme höll jag på....Men nu är det ute och nu skall det bara slås in paket i takt med att folk budar (förhoppningsvis!)

Dagen som gått....
Jobbade och hade min tredje ensamma samling för den här veckan, så är det i utvecklingssamtalstider, då jobbar man mycket ensam...Fredagsfika och sedan påskpyssel. Egen rast som innebar att jag åkte till Eurostop, tog ut pengar, bytte kolsyrepatron, tog ut pengar till matkassan och till barnens månadspeng samt tankade bilen.

Tillbaka till jobbet, lunch och sedan tre utvecklingssamtal, stort framträdande på scenen med inbjudna föräldrar, ett stackars barn som kräktes av nervositet och det fick fröken Heléna käckt ta hand om ;). Avslutade med ett till samtal och hämtade sedan kidsen *mamma hel igen*.

Hem och packa upp, duka, hälla upp ett glas vitt, på med en disk- och en tvättmaskin. Barnen hade med sig en film från när de var små, fastnade förstås framför den med dem *sötisar*. Så små!!!Men jag var mig lik! Typ som nu i kroppen och långt hår! Roligt att se barnen och sig själv med för den delen!

P-O kom hem och vi mumsade på den obligatoriska fredagspizzan! Barnen speedade upp två hack och jag kände mig plötsligt sååå slut. Lite kaffe och glass och sedan Tradera!~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Imorgon smäller det, Stor Mollyträff i Stockholm. Jag är inte avundsjuk, inte alls ;). Klart som korvspad att jag skulle vilja vara där, men jag känner att vi lever i en rätt tuff familjesituation. Det är inte så himla enkelt att vara ensam en helg med tre småttingar. Dessutom är det "fel" helg, har mina stora barn och det är alldeles för bökigt och meckigt att byta. Istället skall jag njuta av alla underbara bilder sedan!
Ha det helt underbart roligt tjejer!!!!!

Helénakramar

1 kommentar:

  1. nästa gång ska du va med! Så är det bara! Bilder kommer du att drunkna i, tänk alla 33 bloggar som ska uppdateras på söndagkväll(; KRAMAR

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails