Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Det rullar på....

God morgon
Då var det en ny dag igen. Gårdagen rullade på i friskt tempo. Morgonen var helknasig och tokstressig och när vi kom ut till bilen hade ena dörren frusit. Jag hjulade ända till Eskilstuna-NOT!
Jag brukar inte svära men då fullkomligt hoppade grodorna ur munnen på mig *skäms*.
Fick loss den inifrån med en hel del vilja och muskelstyrka.
Tanka
Lämna barnen på skolan
Lämna barnen på förskolan
Möte
Jobb
Rastvärd
Egen rast
Ledingsgrupp
Hämta barn + Lovisa
Komma försent till möte *morr*
Samverkansmöte
Hem och äta
Hjälpa P-O med uppgift *suck*
PLocka, diska, tvätta, förbereda
Sova

Dagens outfit:
Glazing check l/s top dark blue (storlek 0)
Jeansleggings från Gina Tricot
Jacquard longsocks i dark blue
Swedish Hasbeens i bordeaux

Humanityband i teal och brick
Snart skall jag lämna de stora på skolan, parkera bilen där och sedan gå till byggnaden där utbildningen hålls. Eftersom jag ändå måset tillbaka för att hämta William så kan jag likaväl stå vid skolan gratis.Tilde skall följa med en kompis hem idag. Ikväll kommer Jossan på besök, trevligt!!!

Ha en bra dag!
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. Haha! Hjulade ända till Eskilstuna?! haha!

    Äh, man är inte mer än människa, vilka ramsor det kommer ur min mun oxå när saker å ting går snett=)

    SvaraRadera
  2. Hoho, du skulle höra de grodor som hoppar ur denna mun ibland...inte att leka med!

    Känner igen så mycket av ditt fartfyllda liv. Inte så att jag har 5 barn, utan "bara" tre. Men den där galenskapen av att försöka hinna med så mycket som möjligt under en dag. Jag beundrar dig som hinner träna, det gör aldrig jag...suck.

    Men, blir du inte stressad av att rabbla upp allt du gjort eller framförallt ska göra under en dag? Jag skulle bli det iaf... Det blir som om man startar på turbo och sedan bara ökar...

    Ha en bra dag- nu ska jag fara runt och fixa!
    Först (kommunalt) åka till en affär och hitta poplin frill blouse i rouge, sedan till en tygaffär och köpa rooooosa velour (damen här hemma har ramlat in i sin rosa period med dunder och brak) att sy lite chill norway inspirerade barnkläder av, vidare till nästa köpcentrum att reklamera min chrysalis wrap som jag igår upptäckte hade hål i spesten (grrrr)och som jag hade sådan tur att de hade en kvar i min storlek..så dit och "byta". Sedan bio med sportlovsledig äldste sonen. Sedan till dagis och hämta resten av gänget. Komma på mat och maila handlingslista till maken...rita lite mönster någon gång under kvällen...har en del beställningar att ta tag i ...

    Så vi håller tungan rätt i mun och tutar och kör! Ha en bra dag!
    /Fia

    SvaraRadera
  3. FIA....Chill Norway inspirerade barnkläder??? Sylusten väckte av det, du har inte lust att berätta mer vad du tänkt sy *kapar Skrutteruttans blogg* :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails