Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Sommartid...

God förmiddag :)

Jag tillhör nog fåtalet som tycker om att ställa om klockan till sommartid. Det betyder nämligen att jag slipper en av de där seeega morgontimmarna. När man har små barn brukar det vara lite ödesdigert att rucka på rutiner och liknande. Kommer ihåg när William och Tilde envisades med att vakna fem varje morgon och så skulle man dra tillbaka tiden en timme på hösten, huvaligen! Kommer också ihåg (apropå tiiiidiga morgnar) när vi var på Skåne-semester och barnen var små. Vi sov på olika vandrarhem, mysig idé tyckte vi, men oj.....orutinerade som vi var insåg vi ju redan efter ett par nätter att omgivningen INTE uppskattade våra morgontidiga barn. En morgon när de var som "värst" i gasen satte jag dem i bilen klockan sju på morgonen och vi åkte in till Ystad och bara åkte runt. Kom tillbaka till vandrahemmet i lite mer kristlig tid.


Kvällen igår var mysig! Vi behövde påfyllning! Jag älskar verkligen att umgås med folk! Vi åt och drack och pratade och barnen lekte hur bra som helst! Sövde våra skruttar när grannarna gått hem. Jag mumsade lite godis och började kolla på Millenium, men somnade förstås *som vanligt*.

William kom upp till mig i natt, hade drömt mardrömmar och ville prompt ligga hos mig. Det får han ju självklart, men liiite trångt blev det, Luca som ett plåster på ena sidan, Li på andra och William vid mina fötter. Min sömn har därför varit helt sönderstyckad.
Vaknade på dåligt humör, varför?
Satt en stund vid datorn, slog in två Tradera-paket, badade småttingarna, klippte naglarna och P-O smorde in dem. Tränade, ställde om klockorna.

Nu, efter att jag tränat och P-O och jag varit och solat känner jag mig glad igen :). William och Tilde passade de små så att vi faktiskt kunde åka samtidigt *lyx*. Något rörigt var det när vi kom hem, men det får man ta! Plockade, dammsög, tog tvätt och satte på en disk. Duschade och gjorde mig i ordning. Idag känner jag bara för jeans och linne!
I eftermiddag kommer min kompis Jessica med sambo och barn. Tänkte göra en äppelpaj till dess!
 Till lunch får det bli våfflor!

Dagens outfit:
100 gr lovelove tank i pink
Vitt baslinne från Gina Tricot
Jenas från Gina Tricot

Ha en skön söndag!!!!
Helénakramar

3 kommentarer:

  1. Våfflor och äppelpaj - låter som en söndag i min smak. Sitter och längtar efter persikapajen jag ska baka till påskafton.

    SvaraRadera
  2. Du är JÄTTE fin i "bara" jeans och linne......

    Ha en bra söndagseftermiddag/Kväll

    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. åh vad somrigt fin du var i linne och jeans. härligt att kunna åka iväg och lämna de små med dina stora duktiga barn.
    Hoppas ni får en bra kväll.
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails