Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Det där med sju barn och MAT!

God morgon :)
Hur har Du det ute i vår-Sverige? Är det vår hos Dig?
Fastän det är flera minusgrader tycker man att det är vår och varmt. Det är klart att jämför man -25 och snökaos med -5 och sol så är ju vädret alldeles UNDERBART!
 
Igår gick dagen, inte speciellt upplyftande. Jag känner av en dryg veckas sjukdom, har inte den ork eller energi som jag brukar ha och det gör mig frustrerad. Försöker lyssna på kroppen och vila så fort det går. Tog med mig alla fem till Maxi, handlade massor av godis, läsk till kvällen, present till det kalas William skall på idag och så lite kompletteringar. Li var tjurig och gick 25 meter bakom oss. Suck. Köpte med tomatsoppa och nybakat ciabattabröd. Det blev dagens lunch tillsammans med cashewnötter och köttbullar till de små.
 
Sov en stund efter maten och bakade sedan en smarrig äppelpaj. Åt den på altantrappen i solen. Sedan hjälpte P-O exet med ett trådlöst nätverk i två timmar. Jag var måttligt förtjust. Gick tillbaka ut till min trotjänare, spisen! Gjorde Williams önskerätt, kött i brun sås och till det hasselbackspotatis. Ingen, INGEN, av de små åt. Det är sååå drygt med våra sju barns hopplösa matkrav. Lyssna på det här:
En älskar fisk, en hatar all fisk utom fiskpinnar
Två gillar inte potatis
En avskyr alla former av grönsaker. Två äter inte varma grönsaker.
En äter inte kokt korv. En annan inte stekt.
En äter inte pannkaka eller våfflor.
Två äter inte "färdiga" köttbullar eller hamburgare.
En äter inte chilikassler.
En äter inte mangokyckling.
Sex äter inte lök.
En äter inte P-O´s köttfärs
Fyra äter inte paj
Tre äter inte chili con carne
En äter inte saker som är "blandade"
En äter inte bacon

Det som alla äter är:
Hemmagjorda hamburgare, chicken nuggets, pasta, ris, pommes, tacos, pizza och varma mackor. Ni förstår hur fruktansvärt enformigt det blir va´?
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
Kvällen blev mycket trevlig! Camilla kom med sina troll, vi pratade, barnen dansade och lyssnade på musik. Vi gjorde en snacks-buffé som alla fick gå och hämta från. Jag tycker att rätt låt vann! Vi röstade allihop på olika bidrag, men Anna röstade P-O och jag på!
 
Skjutsade hem Camilla och barnen efteråt. Fick söva om Luca när jag kom hem igen och röjde sedan.
 
Idag har jag test-tränat. Minskade på motståndet och körde bara 20 minuter. Mest för att komma över den gigantiska träningströskeln...Gick sådär, men nu är det gjort!
 
Dagens outfit:
Hearted tunic i powder (storlek 1)
Spoiler undertank i powder (storlek 1)
Blues skirt (storlek 0)
Strumpbyxor från H&M
 
Idag kanske Thomas kommer. William skall på lazergame-kalas.
 Ikväll skall vi hem till Roger & Anna och äta, trevligt!
 
Ha en bra söndag!
Helénakramar

2 kommentarer:

  1. Vad fin du är hoppas du blir starkre men ta det lite lugnt med träningen bara så du ej tar ut dig!!! Ja du denna matsituation man kan bli GALEN!! Men jag skiter i det ska vi ha potatis typ får de äta de som vill...orkar ej hålla på göra flera olika som tur är det inga barn i sverige som svälter!! skönt det!!! Ha en bra dag och nya friska tag nästa vecka snart är du fit for fight och visst vann rätt låt bara älskar henne och rösten wow...hela hon är som en docka så fin!!!
    Hade bäst kramar

    SvaraRadera
  2. Haha, det där med barn och kräsenhet: I know exactly!


    Vi har en som äter sådär...fast absolut inga grönsaker eller frukter...

    Vi har en som inte äter något (nästintill iaf)...(får näringspulver i juice)

    Vi har en som äter hyfsat...

    Tror du att de gillar samma sak när de väl gillar något...? Näää, en gång kanske, sedan är det någon som hävdar (särskilt den som inte äter något)att "det var inget gott" " jag gillar inte det här..."

    Nu ska jag skynda iväg till frisören, vi ska klippa minstingen...!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails