Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Var är inspirationen?

God morgon
Just nu känns det rätt motigt. Jag är långt ifrån hundra än. Jag har noll inspiration. 
Det som att jag bara måste överleva.
 Det gick bra att jobba igår, men det sliter! Täppa och snuva om vartannat, huvudvärken kom lagom till APT:n. Kom hem till en sjuk P-O, han hade feber och jätteont i kroppen. Jag är glad att han orkade ta tag i alla måsten på eftermiddagen och att det var precis det han mäktade med. Lovisa hade sedan hjälpt honom att laga mat och plocka undan det värsta. Jag förstår att hon gjorde så gott hon kunde och jag är jätteglad att hon hjälpte sin pappa.

Det innebar dock att jag hade en hel del att ta itu med när jag kom hem..upp-packning av väskor, fyllning av diskmaskin, torka matrester under bordet, sortera massor av sopor, göra de små i ordning, borsta tänder, natta,  tvätta, posten. Och gärna lite mat själv. Men allt det där ordnade sig! Tittade på Familjen Annorlunda med Tilde och somnade sedan som en klubbad säl.

Vaknade med ont i nacken och halsen. Åh nej. Jag får INTE bli sjuk igen. Inte inte inte. Fick ställa in träningen förstås. Gick ändå upp när jag hade sövt om Luca. Idag blir det till att rodda om, nu skall alla fem barnen lämnas på förskola och fritids och jag skall hinna till jobbet till halv åtta. Vi behöver åka om drygt en timme så snart skall det börja väckas barn här...

Lade ju om Lis bandage igår. Det hade verkligen luktat illa i ett par dagar, det var inte vätskan i bandaget utan hennes sår som luktade *uäck*. Vi fick därför en snabbare tid för omläggning, imorgon klockan 08:15. Om P-O fortfarande är sjuk så får jag ta med mig småpojkarna dit också efter att ha lämnat de stora. Jag inser att det blir en tight vecka som kommer nu. Samma som för P-O förra veckan med ensamma hämtningar och lämningar på förskolan. Skillnaden är dock att jag har mina stora också och skall leverera dem till skolan. Jag får ta en dag i taget och hoppas på att allt ordnar sig till det bästa!

Leons återbesök för astman, men han fick ytterligare en ny kräm för sina böjvecksexem, han hatar att smörja in sig och gråter varje gång, men nu verkar han ha lyssnat på doktorn i alla fall. Det gick hyfsat igår!


Dagens outfit:
Crochet grandmas coat i dark pink (storlek 0)
Allover printed cottonpoly tank (storlek 0)
Jeans från Gina Tricot
Ha en bra dag!
*kram*

6 kommentarer:

  1. Ja ta en dag i taget och inte för mycket måsten så du blir sjuk igen träningen kan vänta oxå klokt bestlut den finns kvar!! Du är jättefin i jackan!!! Livet kan svänga fort det vet du igår fick våran lilla plutt diabetes konstaterad som sin storasyter redan har så nu är det andra prion som gäller man får rodda om alla måsten jaa väck men men barnen går först hemmet städningen jaa allt vardags skiter jag i!! Får jag ta i sommar isf!!
    Hoppas det inte blir nån infektion med såret om det börjar lukta illa..lycka till med det och oläggningen imorgon!!
    En fråga om Molly...en Magnolia dress i rouge vad tro du om det på mig??? Gillar den skarpt til snäva leggings el blanka höga stövlar nu i vår och snygga höga pums i sommar kan man ha den på bröllop tro??? Behöver lite hjälp i denna djungel av O M hihi...

    Ta hand om er och barnen krya på mannen och kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Jag har inte heller någon inspiration, ligger magsjuk just nu. Vidrigt att må dåligt så jag fattar dig! Men våren är på väg i alla fall, den är nära att slå sig ner här i Skåne. Och när den väl gjort det skickar jag upp den till dig :o) Hoppas sjukeriet går över och att du får en bra dag. Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter som du har en tuff vecka framför dig, men som du säger, en dag i taget så ska det nog gå :) Skickar en styrkekram! Himla snygg den där koftan, är själv sugen på en i den färgen. Tycker du den är stor i storleken, töjer den sig något? Hoppas nu din dag går någorlunda smidigt. Kram

    SvaraRadera
  4. Oh, ni har väl ändå haft nog med sjukdommar! Tänker på er och hoppas att ni orkar ta er igenom den här omgången med.
    (Läser din blogg varje dag men skriver inte så ofta)
    *Kramar till er alla*

    SvaraRadera
  5. Tina: Åh nej, lillskruttan också :(. Ni har i alla fall "vanan" inne emd kosten och så så det underlättar örjoppningsvis lite!!!Magnolia dress, den är fin! Har dock inte provat den så jag kan inte avgöra....Snyggt med stövlar säkerligen och absolut på ett bröllop!!!

    Josanne: ja, magsjkuka är ännu värre :( Krya på dig!

    Madeleine: Hmm, ganska normal...jag tycker nog inte att den töjer sig....men å andra sidan så är den ju inte trång på mig och då är det svårt att veta...Den håller passformen fint! Jag skulle ta samma storlek som jag brukar ha om jag vore du!

    Lillis: Tack för omtanken!!!
    *kramar*

    SvaraRadera
  6. Oj, så mye du har å ta deg av. Jeg syns det er fantastisk at du klarer. Du høres ut som en uselvisk og snill person som har stor omsorg med barna. Forstår godt at du har behov for å blåse ut litt i din blog. Håper din dag blir bedre og mindre hektisk enn det virket fra morgenen av - og håper du blir verdsatt der hjemme og at de rundt deg forstår hvilken innsats du gjør.
    Klem, Ingrid

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails