Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Depparsläpp....

God morgon :)
Då var det torsdag...
Dagarna går och jag vill bara att det skall hända något roligt.
Ska det vara så här, jobba, jobba hemma, jobba igen.
Jag är i en svacka nu, den brukar komma EFTER allt.
När det liksom "lugnar" ner sig, då kommer "baksmällan".
Det är extremt mycket på jobbet, det är extremt mycket hemma.
Det är badrumsrenovering som hänger över oss.
Det är kommande trädgårdsprojekt som hänger över oss.
Många pratar om att det är frihet att bo i hus.
För mig är det den största bojan av dem alla.
Jobba MÅSTE man för att kunna försörja sig.
Hus bosätter man sig i "frivilligt" och i samma sekund så har man massor av yta att städa, saker som skall underhållas, trädgård som skall skötas, fasad som skall målas, panel som skall bytas. Spis som skall inhandlas, väggar som skall rivas, golv som skall läggas...

När jag jobbat en hel vecka då vill jag unna mig att göra roliga saker utöver de måsten som ändå finns (tvätt, matlagning, disk, städning). Jag vill inte fortsätta jobba på ett hus.
P-O vill bo kvar i huset hela livet.
Jag vill flytta så fort vi har "normalt" antal barn hemmavarande och får plats i en vanlig lägenhet.
Nog om det, bloggen är min paus i vardagen, min tillflykt när livet känns motigt. Det är så skönt att få gnälla lite ibland, bara prata av sig.
Det bästa är ju också att man kan VÄLJA att "lyssna" eller bara stänga ner. Det önskar jag att man kunde göra ibland i verkliga livet. Ibland blir jag så trött på allt negativt, gnälligt och "omöjlighetstänkande". Jag brukar försöka utgå från att det ordnar sig...men(som nu) har jag inte kraft att lyfta andra när det själv känns som att någon står på mitt huvud och jag sakta sjunker ner i kvicksanden...
Såååå, bort med allt tråkigt och in med lite roligt!

Dagens outfit:
4 continent dress brown (storlek 0)
100 gr lovelove tank i lite lilac (storlek 0)
Jeans från Gina Tricot
Jacquard longsocks i pink


Humanityband i nature och babypink
Samma färg på linnet som brodyren...

Tack för att du lyssnar!!!
*kram*

12 kommentarer:

  1. God morgon Helena.
    Kloka reflektioner om livet..hoppas du hittar inspiration till de saker som måste göras på huset. Har ni möjlighet att ta in hantverkare till vissa delar...trädgården ska ta tid, lite i taget...
    Ta och åk i väg du och mannen över en natt och bara gosa och gör något för er..så får du/ni en paus i vardagsjobbandet.
    Känner igen mig mycket...
    I dag ska jag "bara" stjutsa lillan till dagis och bara det känns motigt,
    då bilen är igen isad och magen är hur stor som helst..Arg på mannen som inte kan göra det...sen ska jag köpa blommor och kanske kika in på Backsippan här på Ekerö som säljer bla Odd Molly...drömma lite tills bebben kommer ut och jag får shoppa lite igen..trallala. Kram kram!!/Nina

    SvaraRadera
  2. Just nu inne i en likdan period. det känns som allt är likadant. Jag gillar inte att skylla på väder, jag vill helst gå till botten med problemet så jag bara kan stänga av & köra på. Nu har jag dock insett att det tamejfan vädret, det är kallt, grått & samma sak. Längtar så efter våren, efter blommorna, fågelkvitter, känna värmen & solen. Springa genom ett glimrande fantastiskt Stockholm, höra måsarna vid kajen. Jag behöver tina upp, & det känns underbart att allt detta ligger framför en. Tänk att slippa alla vinterkläder & grus & snö efter barnen. Bara ren njutning.
    Ha en bra dag, ser ut som solen tittar fram här idag iaf. Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Ja livet är inte alltid en dans på rosor utan en berg och dalbana hela tiden bästa är när man är på den lagom höga backen mitt uppepå men men ....du har mycket hela tiden klart allt kommer ikapp och knackar på ryggen, snön kylan bidragade orskak, för många tror jag iaf, man känner sig instängd kan trött på allt och alla måsten skotta tak,gårdar m m!! Vi är ju precis klara med vårat nyabyggda badrum och jisses vad skönt det känns nu ska vi börja med de befintliga som ska rustas upp längtar jag älskar sånt inredning fixa dona planera,detta är ett av mitt intresse och så har trädgården vuxit fram oxå är det åldern tro???? Hoppas allt kommer kännas bättre säger du får göra nåt kul som plåster på denna trasiga mådåliga själ just nu shoppa nåt fint kanske eller bara få vara själv!! På fredag ska jag iväg vara modell för en dag bli sminkad ta kort bara känna sig fin behövs sånt, lite egentid utan alla måsten och barn!!!
    Ta hand om dig du är jättefin idag med som alltid,fantastikt vad du klär bra i alla odd mollysar!!!

    kramar i massor

    SvaraRadera
  4. Såna dagar har vi allihopa i bland. Tillfälliga svackor måste man få ha i bland. Det blir bättre! Kram

    SvaraRadera
  5. Stora kramsiar i mängder från mig.
    Hoppas det kan muntra upp lite att du är fantastiskt fin i din tunika.

    Ha det bäst!
    //Mollyflickan

    SvaraRadera
  6. Tjejer: Åh vad ni är underbara!!!Det är så roligt och uppfriskande med era härliga inlägg, jag blir glad långt in i själen...Man vill ju liksom inte klaga över småsaker...men ibland känns just is på bilrutan som ett JÄTTEproblem. Kram till er alla!!!!

    SvaraRadera
  7. Styrkekram till dig. Man säger att efter regn kommer sol :-).

    Kram TAbby

    SvaraRadera
  8. Vill egentligen bara ge dig en stor kram och säga att jag förstår dig helt, jag har själv känns precis likadant.

    Jag kan tyvärr inte säga att livet leker just nu heller, men angående "husfrågan" gjorde vi så att vi flyttade till ett nybyggt hus istället = EN STOR SKILLNAD! Visst, vi har fortf en liten trädgård att ta hand om, men i övrigt är det näst intill inget underhåll. Endast tankar och önskemål om inredning, men det är ju inga måsten på samma sätt.

    Skulle inte det kunna vara ett bra alternativ för er istället så att ni inte riskerar att gå ner er helt i allt arbete? Ni har verkligen nog ändå med jobb, hushåll och barn!

    Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa och att du känner dig bättre till mods snart.

    kram

    SvaraRadera
  9. Skaffa tre barn till så du vet vad du ska göra med all tid.

    SvaraRadera
  10. Usch inget roligt alls och vara nere i en svcka...denna vinter har tagit hårt på många...mig med....blir fruktansvärt mentalt trött!! Håller uppe på jobbet men när jag kommer hem är jag slut i både kropp och knopp....
    Hoppas våren kommer snart ...och hoppas att du känner dig piggare snabbare än du anar...

    HA EN GO VINTER-/VÅRDAG....(plusgrader här i a f)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Ni behöver ligga mer med era karlar. Sånt ger energi. Snabbisar är inte att underskatta

    SvaraRadera
  12. Tabby: Tack snälla du!!!

    Malin: Visst skulle det kunna vara ett alternativ, samtidigt tycker vi båda att det är skönt att bo och arbeta i samma område och här kan man inte bygga några hus...Tack för omtanken!

    Johanna: Gärna för mig....men nu är det inte tid som är problem...det är vad vi gör med tiden. Jag vill inte ägna ledig tid åt hus utan åt roliga saker.

    Mia: Idag kändes det som att det finns liiiite vår inom räckhåll i alla fall :)

    Sinnika: Jag tror min man håller med dig ;)...Tyvärr tar sex inte bort snön så vitt jag vet i alla fall...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails