Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Viktiga beslut

God kväll :)

Det har varit en turbulent dag, en rätt jobbig dag faktiskt.
När vi hade vår fikapaus på jobbet frågade jag om någon visste var man kunde göra av gamla VHS-filmer. Jag samlar på Disneyklassiker och de 30 första har jag på just VHS, det är bara det att de vhs-spelarna vi har krånglar och nu tänker vi inte köpa någon ny. Dessutom hade vi massor av andra filmer på DVD så det är inte så att barnen blir "lidande" precis. Jag ville liksom bara bli av dem och då var det en av mina kollegor som frågade om jag inte kunde ta dem till jobbet, vi har ju faktiskt fungerande vhs-spelare där.
Det kändes som en bra idé.

Åkte hem för att hämta alla filmerna och möts av en MYCKET ledsen Luca. Han var ledsen redan när jag åkte, behövde bajsa och var jättehård. Kraken. Tårarna sprutade. P-O var jättefrustrerad och tårarna rann på mig med. Hälften kom ut (och massor av blod) men sedan lyckades han tyvärr knipa tillbaka resten. Kändes inte så bra att lämna på förskolan. Men HUR skall man veta när han skall bajsa igen? Skall vi vabba varje gång han behöver tömma tarmen?
 Det känns liksom inte rimligt.

Kom tillbaka till jobbet och kände mig jätteledsen och orolig. Fick massor av tips från flertalet kollegor. Det mest akuta kändes ju att han skulle bli av med de han redan hade i tarmen. Nästa steg är att få ordning på hans mage igen.

Det mest naturliga känns att sluta amma. Inte för att amning är förstoppande utan för att han äter sååå himla dåligt (eftersom han snuttar på mig i tid och otid), det är svårt att få in bra rutiner och vanor när han typ aldrig är hungrig.

Kompade sedan en timme och åkte till Maxi. Köpte coca-cola (nu jäklar skall vi få i honom Lactulosen, tror inte han känner smak av den genom läsk...), linfrön, katrinplommonpuré och päronpuré. Skall försöka få i honom det sistnämnda genom yoghurt...

P-O och jag har bestämt att jag ammar i natt och sedan slutar jag i morgon. Då har vi fyra dagar/nätter på oss. Vi får helt enkelt turas om att vara uppe med honom på nätterna om vi går bet när det gäller att söva om. Sedan får vi väl turas om att sova på dagarna...
Jag bävar, men känner mig lättad att vi kommit fram till ett beslut!

Ringde tillbaka till förskolan, behövde kolla hur många barn det är i Leon´s och Li´s grupp eftersom de skall ha kalas där nästa vecka. Fick prata med Luca´s underbara fröken Emma och han hade fått bajsa där, men varit superduperledsen. De är rätt bekymrade och det känns skönt att de bryr sig om lillskrutten.
Hoppas hoppas att vi får rätsida på hans mage nu!!!!!

Jobbade på men kände mig ofokuserad och ledsen.
Hämtade William och Tilde och sedan de små.
Hem och fixa mat, tacos! Dammsög, tog rätt på torr tvätt och satte på en ny maskin.
När P-O kom hem käkade vi. Jag dukade av och åkte sedan och solade, behövde verkligen komma ifrån en stund.

Har du haft en bra dag?
Helénakramar

9 kommentarer:

  1. fy vad jobbigt!! har ni varit hos doktorn och kollat upp det ordentligt? Jag tycker att det låter som ni behöver en ordentlig koll och stöd från en bra läkare! KRAM o lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vi har varit i kontakt med bvc...vi prövar det här nu, fungerar det inte så vänder vi oss till barnkliniken istället. Tack för omtanken!!!

    SvaraRadera
  3. Min syster har hela tiden haft samma problem med sin dotter och det är ut och in på sjukhuset för att tömma tarmen och hon äter också väldigt dåligt. Det kommer att gå bra med att sluta amma, nu när ni bestämt er för det och är beredda på att det kan bli jobbigt några nätter nu. Men det grejar ni :) tycker också ni ska ta kontakt med barnkliniken om det inte ordnar sig nu efter att ni försökt med det du nämner ovan. Lycka till :) kram

    SvaraRadera
  4. Oj så jobbigt ni verkar ha det! Olja ska vara bra mot tröga magar, ett par teskedar sägs smörja tarmarna. Hoppas det ordnar sig för er nu!

    SvaraRadera
  5. Det är allvarligt om det är blod i avföringen. Det ska kollas upp på en gång. Hoppas det blir bättre!

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Min fundering är om han kan vara känslig mot mjölkprotein. Min minsting var också jättehård i magen, som senare övergick till diarré och han tålde inte mjölkproteinen. Han har växt ifrån det nu och det är skönt.
    Hade jag varit som dig hade jag nog kontaktat barnkliniken efter påsk. Risken är att han blir rädd för att bajsa och förvärrar saken. Hoppas att det löser sig.
    Glad påsk!
    /Helén

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Har haft strul m mobilen.
    Skorna ska komma i morgon.
    Öppet till 15 på påskafton.
    Vi hoppas på sooool då=))
    Nattikram!
    Eva

    SvaraRadera
  8. Ni har säkert redan fått hundra tips och orkar nog inte prova fler, men för min lilltjej (som vi ibland fick åka till VC för att "tömma") blev iaf ibland hjälpt av att jag blandade messmör i vällingen?

    Hoppas ni får ordning på det=(

    SvaraRadera
  9. Hoppas det löser sig med magen och tror du gör klokt i att sluta amma så han får sin aptit tillbaka!!! Prova ha i pofibrer i matbröd om du bakar är mycket fibrer men smakar inte direkt nåt kan man ha i köttbullar pannbiffssmeten oxå!! Tycker du ska prata med bvc och be dem testa för glutenintolerant oxå kan vara sånt som spökar kan ge hårdmagen min dotter hade det ska inte skrämma dig nu...men att checka av olika anledningar kan vara skönt och är det neg ännu bättre!!

    önskar er lycka till ni fixar detta!!

    styrkekramar Tina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails