Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Då var det slutammat!

God morgon :)
Jaha, en era i mitt liv är över. Småbarnsperioden närmar sig sitt slut.
Graviditet, förlossning, amning är avslutade kapitel i mitt liv (buhuuuuuhuuu).
NU skall det bli bra för mig och Luca. Närmsta dagarna blir det till att gå med icke-amningsvänliga toppar/blusar/klänningar. På nätterna skall jag sova med bh och polo, typ!
Får handmjölka ut det värsta. Har gjort det förut, när jag fick tvärsluta med Tilde. Hängde över handfatet på jobbet, aj aj aj. Men det ger sig, det vet jag!

Tack alla ni som gav oss råd och tips i gårdagens inlägg. Jag hoppas att det vänder nu med "huskurer". Blodet kommer från de sprickor han fått *hemskt*.

Kände mig verkligen inte i form igår. Tränade en kvart, ville bli av med frustrationen, det kändes åtminstone bättre efteråt. En skön dusch och smorde in mig med babyolja, det mår huden och själen gott av. Somnade tidigt.

Morgonen har varit ganska vild. Barnen är speedade. Leker med ballonger nu. Har tränat och gjort mig i ordning. Hjälpt Li och bäddat. P-O har läst för Luca och han har fått i sig lite av sin "kur". Tilde har bytt blöja på Luca, klätt honom och hjälpt till med tandborstning *raring*. Hon och William skall vara hemma från fritids idag.

Jag har min rast på morgonen, P-O lämnar barnen och jag skall åka till bilverkstaden, byta däck på bilen *nu är det vååååår*. Tänkte lasta tillbaka vinterdäcken in i garaget efteråt och sedan är det dags att jobba! William och Tilde skall passa barnen i glappet som blir när jag åker och veckohandlar efter jobbet.
P-O tränar tidigare idag och det är tight i schemat, men en kortis klarar de utan problem.

Dagens outfit:
Emb bikette denim jacket (storlek 0)
Suiteheart mindress rouge (storlek 1)
Contour denim stretch (storlek 0)
Träskoboots från Calou


Ha en bra Skärtorsdag :)
*kram*

9 kommentarer:

  1. God Morgon!!!
    Det kommer att gå bra med att sluta amma....
    Vi slutade i fredags... Fröken vilja ha en STOR ROSA cykel och då talade jag om när hon slutar amma skulle hon få en... Det har gått kanon bra... Första natten försökte hon någon gång men utan gnäll... Har en vattenflaska brevid sängen som hon får när hon är vaknar... Så jag ammade precis 2½ år på dagen så visst är det tomt...
    Lycka Till!!!
    Känner igen det med att de inte äter riktigt eftersom de tar sig en slurk när de är sugna och därför ALDRIG en riktig måltid vid matbordet...
    Ha nu en riktig skön påsk.....

    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Madde: Tack!!!Det är precis vad jag behöver höra :). Nu har jag fått en push att sluta och det är viktigast för att orka med allt, det är värre när omgivningen tycker att man borde sluta...Kram kram

    SvaraRadera
  3. Fin du är som alltid! Har nyss beställt en suiteheart minidress jag med så jag väntar med spänning på att den kommer.. Har hört att den ska vara väldigt liten i stl? Såg att du har stl 1 på din, tog det jag med... Borde ju funka ,jag som är platt som en pannkaka /Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Det kommer gå super!
    Jag slutade amma lillskruttan för två månader sedan (21 månader var hon)...Fick nog en natt av allt småsnuttande och att jag inte fick sova...slutade helt abrupt!!! Har gått kanon...NU SOVER HON HELA NÄTTERNA *lycka*...Dock äter hon lika skruttigt fortfarande..

    HA EN UNDERBAR PÅSK!!!

    MVH // Mia

    SvaraRadera
  5. NI fixar detta ni är ett så bra team!! Du är verkligen superfin idag sååå snyggt får nog bli en sån lite dress åt mig med!!

    Lycka till kramar kommer här!!
    Ha en fortsatt bra dag!!

    SvaraRadera
  6. Snygg outfit.

    Lycka till med amningsavslut nu.

    Tabby

    SvaraRadera
  7. Hej! Tänkte bara tipsa om en "magmedicin"som blev vår pojkes räddning. Ett pulver som heter Laktipex och som kan blandas i tex yoggi eller dryck. Mindre sött än laktulos och hade bättre effekt på vår pojke iallafall.
    Kram s

    SvaraRadera
  8. Tack alal ni underbara för tips och råd oh stöttning!!!!

    Malin: Ja, ganska liten, som Spoilerserien...men jag skulle nog tagit en 0 om jag vore du...det har väl Natali på sin och ni är nog lika små, eller? Kramis

    SvaraRadera
  9. Hej!

    På Babyvärlden diskuterar vi just nu amning. Går gärna in där och skriv i kommentarsfältet och länka till era bloggar:

    http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/MinStory-Att-inte-amma-ar-det-basta-val-jag-gjort/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails