Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Nojig...

God morgon :)
Ovanligt sent inlägg för att vara mig, eller hur!?
Vi har fixat med lite allt möjligt, eller snarare JAG har fixat med lite allt möjligt...men vi börjar väl med gårdagen...

Badade som sagt barnen och började sedan med middag, tänkte jag skulle överraska P-O med mat på bordet när han kom efter sitt mastodontpass.Gjorde laxfilé i form och bakad potatis, sallad och hollandaise-sås. Dukade och fixade med disk och tvätt.

Vi käkade när P-O kom hem. Resultat: Li vägrade fisken men åt potatis och sås *godkänt*, Leon vägrade fick och potatis men åt sås *icke godkänt*, Luca vägrade allt *verkligen icke godkänt*. William tog om tre gånger *roligt*, Tilde åt men tyckte fisken var torr. P-O åt med...
Visst är det tacksamt att laga mat hos familjen Kämpe-Edberg! NOT!

Efter maten lade William och jag oss i sängen, tittade på Avatar och mumsade godis *livet kan vara värre* ;). Bra film, nöjd och glad son! TIlde var hos Moa och sov sedan över där. Leon somnade redan halv sju, Li vid åttasnåret och Luca kämpade in i det sista, somnade inte förrän kvart i nio.

Jag satte mig och läste lite bloggar och då kom jag på att jag "glömt" en web-butik. Inte hade de koftan i min storlek, men däremot ett annat plagg som jag velat ha från start, men när det kom så var det liksom massor av annat som prioriterades först. Om jag skall vara ärlig trodde jag att plagget var helt slutsålt. Hittade en 0:a och ville verkligen ha....Försökte muta P-O att han skulle köpa till sin fru. Han var dock strängt upptagen med att leta boxningshandskar och jag fick aldrig något svar....

Klurade en del, velade hit och dit (för faktiskt ryms det inte i min budget nu, egentligen...). Somnade ifrån till Millenium....med datorn på och plagget i varukorgen...

Strax efter fyra väckte Luca mig och han var verkligen svår att söva om...Det gav mig tid att tänka hit och dit och när jag äntligen lyckats söva om honom så gick jag upp och klickade! Tjugo i fem. Nu skall jag dock vara nojig (med tanke på linnet från CD) och INTE skriva vad det är...

Luca vaknade förstås strax efter och var så ledsen att han lyckades väcka William i källaren...så klockan fem hade jag min yngsta son och min äldsta son vaken. Vi lade oss i sängen och kollade på krabbfiske av alla program...utbudet är rätt skralt tiiiidigt på morgonen.

Luca somnade om, William och tvillingarna satte på en film klockan sex. Jag likaså...började se på Duplicity med Julia Roberts. Tittade en knapp timme och gick sedan upp, röjde, tog tvätt, klädde barnen, gav dem frukost, bäddade och tränade sedan. Idag gick det över förväntan! Kände mig t o m lite motiverad!

Väckte P-O och frågade om vi skulle åka och sola tillsammans, det blir inget solande till veckan och jag vill gärna behålla den färg jag fått. William passade barnen och vi åkte iväg *lyx*. Postade fem Tradera-paket på vägen!

Kom hem till ett hem så var helt okej (det kan se ut som hej kom och hjälp mig).
Nu dricker jag dagens andra kopp kaffe, snart skall det fixas lunch, våfflor idag tror jag!

Dagens outfit:
Alchemistry s/s blouse i rouge (storlek 1)
Brottarlinne från JC
Jeanskjol från Gina Tricot
Leggings från Gina Tricot
Träskor från Calou

Puss :)

Ha en skön söndag (här skiner solen!!!)
Kramar i massor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails