Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Dåligt samvete :(

God morgon :)

Vaknade upp idag med jordens huvudvärk, blä! Har drömt superkonstigt i natt, stressande och skrämmande drömmar. Li har varit vaken och väckt mig massor av gånger och det är säkerligen därför drömmarna varit så påtagliga. Jag fick ställa in träningen. Suck. Jag har ingen motivation alls till att träna nu och har inte tränat en enda kväll utöver mina morgonpass. Det känns, både i kroppen, i humöret och med dåligt samvete som följd. Om jag åtminstone kunde justera med matintaget, men det är liksom hopplöst, är hungrig, sugen och i en"jag unnar mig"-fas nu. Det är ju de där små sakerna som förgyller när livet känns tufft och motigt. Visst är känslan av att "nu skall jag se film och äta något gott" rätt skön när man haft en tuff och krävande dag.
Eller är det bara jag som fungerar så?

Dagen igår var väl "som vanligt" bortsett från att jag fick åka till skolan och hämta William. Han hade känt sig dålig, somnat och när de väckte honom tyckte de att han var varm. Troligtvis var det stelkrampssprutan som spökade, han har fortfarande ont, men jag har gett honom alvedon så idag får han gå iväg. Feber har han inte. Mamma och Kent hämtade Tilde och vi möttes här hemma. Gav barnen middag och de åkte rätt snart. Det är inte många minuter vi träffas de få tillfällen vi ses...så kan det vara :(

Jag beställde lite kläder till William från Lindex, två par jeans, en skjorta och en t-shirt. Sedan gick jag upp på vinden, tog ner lådan med sommarkläder från förra sommaren. MASSOR av kläder som är nya (en del oanvända) och som är alldeles för små. Tilde provade igenom allt och kunde ha ungefär hälften, resten sparar jag till nästa sommar. En kasse till Myrorna blev det också.

P-O kom hem från möte på jobbet och hämtade en kruka som han skulle byta på Plantagen, han fick ta med sig kassen på en gång. Sedan gjorde Tilde och jag ordning i hennes byrå, fick rensa ut lite mer "vinterkläder" för att göra plats. Tjejen har HUR mycket kläder som helst. Det är ju för att hon kunnat ta över massor av mina kläder när jag gick från Gina Tricot/H&M till Odd Molly...

Alla barnen sov före nio, mamman med....jag skulle verkligen behöva komma igång med kvällsträningen, för kicken och känslan av att vara pigg!

Dagens outfit:
Lovely knit i powder (storlek 0)
Alloverprinted cottonpoly tank (storlek 0)
Baslinne och leggings från Gina Tricot
Blues skirt (storlek 0)
Träskor från Calou

Ha en bra dag!
Helénakramar

2 kommentarer:

  1. God morgon,
    Nu har jag funderat på detta ett tag, kan de ha alla outfitar på dig på jobbet? Förstör inte barnen kläderna? Speciellt de ömtåliga sidenkläderna? De plagg jag är mest rädd om har jag mest när inte ens mina egna barn är i närheten nämligen. SÅ hur lyckas du hålla kläderna fläckfria?

    Frida

    SvaraRadera
  2. Frida: Jo, det har hänt att jag fått fläckar men jag har väldigt bra fläckborttagningsmedel hemma så det är inget problem. Att undvika fläckar är nog nästintill omöjligt, men faktiskt är det nog mest jag som klantar mig, det är sällan barnen smutsar ner mig. En siden-wrap sparack i sömmarna när jag skulle hjälpa ett barn som fastnat i ett träd...men det får man ta. Jag använder hellre mina kläder ofta än att låta dem hänga i garderoben..Ha en bra dag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails