Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Glad Påsk!

Hemma igen efter en turbulent utflykt ;)
Liite rörigt är det allt innan vi skall iväg, men idag var jag på gott humör, bara speeda upp tempot en växel till. Blogga, bädda, fram med skor, västar, toppluvor. På med disk och ut med grejer till bilen.
P-O tog på sig sin nya "vårkavaj" Bara såå snygg! Jag blir så varm inombords när jag tittar på min stilige man och Ja, för mig ÄR kläderna viktiga. Han är tio gånger snyggare i ett par snygga jeans med tight t-shirt än med lösa jeans och fleece....
Det är kanske så vi kvinnor känner med, att en del av självkänslan sitter i kläderna.

Svängde förbi återvinningen och slängde massor av skräp. Hämatde upp Jossan och for ut. Luca somnade i bilen, trött förstås efter att bara ha sovit i fem timmar i natt. Han fick sova kvar i bilen till en början. Tvillingarna följde med mig upp till Molly-rummet, Jossan tittade på inredningsgrejerna. Jag fick hjälp av rara Hanna. Provade Livingloving dress för första gången. Bara såå fin! Skall jaga rätt på en vit tubtopp att ha under och sedan skall jag ha min bh utan axelband.
 Kommer att bli snygg med jeansjackan!

Valde mellan massor av snygga träskor, kunde tänkt mig både de beigeprickiga, ett par vita i lack eller ett par ljusrosa. Till slut blev det dock de i cerise. Jag menar, HUR många skor har man i den färgen? Blir snyggt till bruna fötter, jeanskjol och mitt cerisa linne! Ner till kassan och betala. Pratade massor av strunt medan P-O och barnen väntade där uppe på fika. Luca hade vaknat och bröt ihop när jag kom upp. Förut har jag ju alltid dragit fram bröstet i de lägena, det gick ju inte nu.
Tråkigt för han förstörde hela fikastunden :(. Det är inte roligt med ett barn som vrålar och skriker rakt ut i en kvart! P-O fick ta med sig barnen till bilen så fick jag hiva i mig mitt fika. Så småningom lugnade han ner sig.


Lämnade av Jossan i Lundby och eftersom vi var mätta efter fikat åkte vi direkt till Net on Net. Vilken bra butik, lagerkänsla men ändå fräscht! Bra priser! Vi köpte en ny dvd-spelare eftersom barnens krånglat i en vecka nu. Jag överdriver inte om jag säger att vi har OTUR med dvd-spelare. "Skall ni köpa igen frågade Jossan". Jo, IGEN! Sedan blev det en 23 tums skärm och ett väggfäste, tangentbord och en jätteliten mus, hör egentligen till bärbara datorer men blir perfekt för en liten barnhand :). Barnen var på topphumör, for runt bland hyllorna. Man bli helsvettig, men vi lyckades väl behålla lugnet, något sånär i alla fall.

Åkte hem och P-O installerade nya dvd-spelaren medan jag lagade påskmiddagen. Inte såå avancerat, potatisgratäng, kokt potatis, köttbullar, prinskorv, sill, ägg, ost och kex, grönsaker.
Men barnen var nöjda och glada, åt jättebra!

Vi skall nog gå på en liten promenad om en stund, vädret är underbart!
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails