Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Att njuta av det "lilla" :)

God kväll i stugorna :)
Äntligen är jag här, efter en fullspäckad dag!
Har jobbat och haft ett möte som kändes lite nervöst innan. Slutade tidigt och hämtade barnen, tog med mig alla vinterkläder hem och hängde dit vårjackor, vårmössor och vårvantar *underbart*.

Åkte hem och slängde allt i maskinen, bar upp hockeyhjälmarna på vinden.
Ut till bilen igen och åkte för att hämta William och Tilde. Postade några Tradera-paket på vägen. (Det visade sig att vinnarmailet faktiskt gått fram!)
Vi åkte hem och jag lade in all tvätt i tumlaren, satte på en ny maskin och sedan dukade vi fram fika!
 Glass, chokladbollar och cookies *fest*

Bad de stora om hjälp och så tränade jag i 18 minuter. I morse körde jag bara ett 18 minuters pass (det program jag använder mig av är "indelat" i 18 minuters-intervaller).
Tog en snabbdusch och dukade fram till middagen, plockade ur disk och hängde tvätt.

Organiserade om lite i min byrå, slängde strumpor och underkläder och gick upp med "vintersaker" på vinden tillsammans med skötväskan. Flyttade över alla linnen som inte behöver hänga och lade dem i "Molly-lådan" ;). Hängde vinterjackan och vinterkappan på ett annat ställe så att det blev riktigt luftigt bland alla blusar, klänningar och andra plagg. Tog rätt på alla barnens vinterkläder och hängde på rätt ställen.

Vi käkade vid halv fem och sedan skjutsade jag Tilde till discokalaset. Åkte direkt och solade efteråt. Jag VET att det inte är bra för huden, men för mig är det verkligen egenvård och lyx att få lite färg, jag är ju så förjordat blek annars. Jag känner mig glad och fräsch och försöker ändå tänka att jag inte har så många andra skadliga laster. Men visst gnager det dåliga samvetet att "jag borde inte..."

Kom hem och P-O gick ut för att gödsla och vattna sin hosta-samling (jag samlar på Odd Molly, han på växten hosta, eller funkia som de flesta brukar säga). Jag tränade ett till 18 minuters pass. Åh vad jag kände mig glad, pigg och nöjd!

Duschade och hämtade hem storskruttan :) Hon var så glad, sjöng i microfon till Anna Bergendahl, hon är inte så tonsäker än, men hon kan verkligen kräma i! Hennes pappa och hon brukar öva, han spelar gitarr och hon sjunger. Jag är usel på att sjunga men har alltid önskat att jag kunde!

Nu sitter jag här med en liten skål chips och ett glas vitt och känner mig bara såååå glad :)
Drömmer förstås om mollysar, åh va jag älskar mina grandma´s, skulle verkligen vilja ha en i powder!

Ha en underbar fredagskväll!!!!
Helénakramar

6 kommentarer:

  1. Provade en powder idag på våran lokala butik som har Mollysar fondan fanns och kjolen i tillhör appeteaser serien superfin men jag passade inte i denna kofta Grandma så jag skippar den tur jag inte klickade hem en..inte alls min stil kanske skulle passa bättre i en almost black men men nu fanns bara powede men den är såååå fin!! köp den skulle passa i till mycket av dina kläder!!!
    Ha en bra helg och ta det lugnt jag köper kläder här hemma och den tilltänkta har skordille haha...
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Aha...vilken butik säljer mollysar där? Jag har jagat en i 0 hela kvällen men hittar ingen webbis som har :(

    SvaraRadera
  3. Jag drömmer också om en sån i powder, sååå fin!

    SvaraRadera
  4. Den är så fin!!!
    Jag verkligen älskar min grandma i Powder känns som den passar till mycket precis som den svarta fast den här är mer sommrig.
    Hoppas du hittar den.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Malmis och Caroline: Jag tycker den är jättefin och har tyckt från början, men eftersom jag hade bestämt mig för Lotta Lotta i powder och Lovely knit i powder så kändes det liksom inte rätt att köpa ett tredje plagg i den färgen, men nu vill jag verkligen ha OCKSÅ :)

    SvaraRadera
  6. Känsla och smak i Köping hade massor av det som är slut i webbisarna åk dit!!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails