Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Valborgsmässoafton *wieee*

God morgon :)

Då var det premiär för Duvet rose dress. Har haft lite problem med "tillbehör". Hade letat fram mina heltäckande grå leggings och de passade perfekt till den grå tonen i klänningen, men det blev liksom inte riktigt bra till det blårandiga tyget längst ner...Spoilern hade jag redan tagit på mig (och satt upp håret och sminkat mig). Hmm kändes inte hundra...

Frågade P-O och bytte till svarta leggings för att jag tänkt ha svarta skor och tuffade till den "söta-outfit:en" med Humanitybandet. Jo, det kändes bättre, men egentligen skulle jag haft min svarta underklänning. Det är bara det att jag inte kan dra av mig klänningen utan att förstöra håret och ha halva sminkningen på klänningen, därför får det bli en blå...till svart...Hmm. Dövar i alla fall det dåliga samvetet när det kommer till användande av denna blå spoiler. Den är ju urfin, men jag har inte så mycket som passar till...den blå färgen stämde inte alls med de blå plagg jag hade i garderoben....endast till min wrap...den har jag å andra sidan ytterligare två spoilers som passar till...ni förstår, den används inte så frekvent och det känns lite trist. Nu är den i alla fall på!
Enkla bekymmer, eller hur! :D

Klockan ringde 04:10, gäsp. Upp och väcka kroppen, plocka, tvätten, toaletten, mata fiskarna, på med datorn och sedan upp på Crosstrainern, 24 minuter. Bra jobbat!
Dusch och nu frukost med Dig!

Härligt med Valborgsmässoafton idag. Vi brukar alltid gå till brasan här i Lundby, där samlas många Lundby-bor och jag brukar träffa massor av elever, föräldrar och bekanta. Urmysigt!!!!Jag brukar gå dit rätt tidigt med barnen, de leker, fiskar i fiskdamm, fikar, köper godis. Sedan brukar det vara lite enkel underhållning men framförallt brukar vi prata med massor av människor. Trevlig tradition! P-O skall på after work så jag vet inte om vi hinner gå i förväg...han brukar komma lite efter så det är ingen fara. Oftast brukar barnen vara trötta innan brasan så fyrverkerierna ser vi från vårt fönster (vi bor 100 meter från händelsernas centrum :))

Nu måste jag göra mig i ordning för jobb och väcka barnen!
Dagens outfit:
Duvet rose dress i grey (storlek 0)
Spoiler underdress i dark blue (storlek 1)
Leggings från Gina Tricot
Träskor från Calou
Ha en underbar fredag!!!!
Helénakramar

11 kommentarer:

  1. Duvet är så himla fin på dig! Svarta leggings passade jättebra, även ett par cremevita funkar på dig som har lite färg på benen.

    SvaraRadera
  2. Superfint! Men fryser du inte med bara nederben och fötter?

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Ha en riktigt trevlig valborg!

    /Jennie

    SvaraRadera
  4. Du är fin som vanligt! Ha en trevlig valborg. Tar gärna emot tips på fläckborttagning.
    Kram Lotten

    SvaraRadera
  5. Detta blev supersnyggt ihop så jag tycker du kan bära det med stolthet trots "fel" färg på underkjolen.
    Hoppas ni får en supermysig Valborgsmässoafton!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  6. Tack för alla komplimanger!!!
    Jag är inte så frusen om benen, däremot fryser jag om överarmar, axlar och rygg...
    Fläckborttagning: Ta Bort Power på fläcken, vanish tillsammans med tvättmedlet, går det inte bort skrubbar jag med galltvål...Lycka till!!!

    SvaraRadera
  7. Otroligt vad fin den klänningen är och satt bra på dig! Brukar läsa din blogg lite då och då för jag blir alltid så glad (och lite avundssjuk) på alla kläder du visar upp! MEN en fråga.....går du verkligen upp 04.10 på morgonen??? *gäsp*
    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  8. Anonym: Jag går upp allt från 04:10 till 04:40 beroende på när jag börjar, hur många barn jag skall lämna, hur länge jag skall träna osv...Men jag är morgonpigg så det är ingen fara :)

    SvaraRadera
  9. Hej fina skrutteruttan!

    Du är alltid fin och kombinerar dina outfits super tycker jag men jag har funderat på en sak. Ibland känns det som att kläderna dock är för små. Att de liksom inte går att stänga upptill och att sömmarna sträcks ut väldigt mycket och hela plagget sitter tight( tex på nymph noosleeve) Har du provat att gå upp en storlek? Blir det för stort då på andra ställen eller gillar du när det är för trångt och öppet upptill? Jag menar verkligen inte att vara elak. Tycker att din bloggär toppen och att du är jättefin i allt men jag har funderat över varför du köper kläder som inte går att stänga upptill eller som stramar och ser lite små ut.

    Jag hade för övrigt gjort vad som helst för att ha din kropp och jag har inte ens hälften så många barn. Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  10. Anonym: Jag har väl en liten noja kring det där med storlekar och kanske är det så att jag i en del plagg kanske skulle valt en storlek större...men eftersom jag köper 80 % av mina plagg på webben och vägrar skicka tillbaka så blir det kanske lite knasigt ibland...Dock tycker jag inte att jag har ett enda plagg som inte fungerar...men jag förstås att det är en smaksak...Jag tycker inte om plagg som är bylsiga och föredrar när det sitter tight..Eftersom jag har många fina underplagg så gör det mig inget om jag inte kan knäppa framtill t ex...Tack för komplimangerna :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails