Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Balsam för själen!

Hallå där :)
Tänkte titta in en snabbis :)
Vi har haft en fullspäckad dag!
Hälsade först på mormor och morfar en sväng, mysigt att se dem, ledsamt att de känner sig gamla och skruttiga :(.
De blev glada att se Li och att hennes arm läkt så fint, mormor har varit väldigt orolig!

Åkte hem och fixade enkel lunch. Nuggets och kroketter till barnen, färdigpaj till mig, matlåda till P-O.
Satte på kaffe och fick sedan ett infall. Vår ena sänggavel har liksom "halkat ur led" och detta har irriterat mig länge. Igår busade William i sängen och hela gaveln for i golvet, suck!
Idag tog vi tag i det!

Fick börja med att dra fram hela sängen,sedan bort med alla täcken och kuddar. Slängde sängkläderna i tvätten och vi rev ur bäddmadrasserna, hjälptes åt att lyfta ur resårbottnarna. Drog isär sängen och sedan fixade P-O huvudgaveln genom att limma och banka ihop den hårdare. Nu hoppas vi sannerligen att det skall sitta. Tillbaka med allt och bädda rent. Såå lättad!

William och Tilde blev hämtade av pappsen vid två. Saknar dem redan :(

Jossan kom förbi halvtre och vi gick en långpromenad här i Lundby, härligt! Solen tittade fram då och då! Hade en vit velourjacka från OM, täckväst och Converse, bara såå vårigt :). Vi hade massor att prata om! Det är härligt med promenader, skulle vilja ta mig ut oftare, både frisk luft, motion och trevligt att umgås. Balsam för själen.

Kom hem och P-O var ute med barnen. Li ville gå in och Luca likaså. De myser famför en film nu, med chips och läsk. Jag har tagit rätt på alla rena sängkläder, stoppat i två fiskar som vi fick av ett par på jobbet.
Känner mig ganska lätt till sinnet och skall snart börja smutta på ett glas vitt och vet ni, nu kan jag dricka flera glas om jag skulle vilja, jag ammar ju inte längre...(tänk att det finns något positivt med allting ;))

Om någon kastade över mig 3 500 kronor skulle jag hugga den här klänningen på en gång. Inte på grund av produktbilden utan på grund av underbart vackra Josanne. Åh, jag skulle göra mycket för att få ha den fina kombon som hon visar i sin blogg!!!!


Ha en bra fredagkväll!!!
Kramis

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Skönt att det verkar fungera med att sluta amma, känns alltid jobbigt att ta det beslutet men när man väl gjort det så känns det bra. Man blir lite friare och ändå har man närheten till sitt barn!
    Den klänningen är ju helt underbar! Kommer att passa dig som en smäck! Lite solbränna till kanske:) Jag vill också ha den och lite solbränna! Om du lyckas prova den får du gärna skriva vilken storlek som är bäst på dig, så tar jag storleken över!
    Kram Fiona

    SvaraRadera
  2. Fiona: Det är en klänning som jag gärna skulle köpa på rea, men jag misstänker att de är slut för lääänge sedan då...Om jag springer på en kan jag prova!!!Kramis

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails