Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Det är mycket man skulle vilja säga...

.....men inte gör. Känner du igen dig?
Det är så mycket jag skulle vilja berätta, så mycket där inne som bara vill ut. Men jag kan inte och får inte. Det är frustrerande, det sliter och drar och ibland känner jag att jag går i bitar.
Men jag visar upp en fasad (och ibland gråter jag på toaletten) spottar i nävarna och tänker att "ni skall inte vinna".

Jag är faktiskt en människa som vill andra väl, jag vill tro på människor, jag vill tro på människors goda sidor. Att man vill och kan! Jag vägrar vara ett offer för omständigheter som jag ändå inte kan påverka.
Jag lever en gång och jag vill inte slösa energi på att gräma mig, vara arg, besviken. Jag vägrar vara en bitterf---a. Jag tycker inte om att använda svordomar eller könsord, jag vill använda ett vårdat språk, men ibland så. Ibland, då är det på sin plats!
Det som gör ont är att jag STÄNDIGT försöker underlätta för andra människor, vara tillmötesgående, ställa upp, fixa, dona och serva och ändå, ändå får jag det kastat rakt i ansiktet.
Det svider :(

Jag säger bara en sak, magknipet blev tio gånger värre, men nu skiter vi i det och tar nya tag!
Nu är det kväll, barnen är pigga och glada, P-O är på "öppet hus". Jag har solat och tränat 15 minuter x 3 idag. Därför skall jag unna mig en påse godis och en film och tycka att livet är rätt okej ändå!
Cause "This is my life"!

Apropå låtar, har nu hört den helt underbara sången "Monday morning" med Melanie Fiona?
Den är helt suveränt bra tycker jag!!!!
Tack underbara du för att du finns här, för att du lyssnar, för att du tar dig tid, för att du kommenterar ibland, för att du är DU!!!!

Helénakramar

11 kommentarer:

  1. Hoppas det magonda går över och att filmen var bra (och godiset gott)! Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch o fy säger jag!! Men vet tyvärr hur det är...jag säger ja för ofta och det utnyttjas:(...
    Hoppas du mår bättre snart! Du har en fin och underbar familj att luta dig emot...

    Kram MiA

    SvaraRadera
  3. Skickar en kram till dig och hoppas att filmen var bra. Hoppas att dagens händelser inte påverkar dig framöver utan att det går att reda ut (vad det nu än är) och att du slipper magont.

    Kramkram!

    SvaraRadera
  4. Vill bara skicka en KRAM!!!
    Njut av godiset och filmen.....

    Kram Madde

    SvaraRadera
  5. Åh hoppas att du mår bättre, har nog missat vad som har hänt. Du är duktig och duger, stå på dig (lättare sagt än gjort)!
    Kram från Lotten

    SvaraRadera
  6. Jo visst är det så, att man har en massa saker som både borde sägas och som ibland man borde hållt tillbaka :)
    Ibland vore det bra med en anonym blogg där man kunde spy galla över allt å alla hehe...

    /Carina

    SvaraRadera
  7. Oj, jag har ingen aning om vad som hänt dig men det låter jobbigt :( Hoppas att det reder upp sig för dig snart och att du mår bättre då.
    Visst har jag också hållt inne med vissa saker, som jag borde sagt på en gång. Ibland är jag feg och ibland orkar jag helt enkelt inte... Men det är sällan som det blir enklare med tiden. Oftast är det minst jobbigt att ta tjuren vid hornen direkt. Man får helt enkelt välja vilka strider man ska ta och vilka man kan låta vara..
    Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Man borde bi bättre på att säga ifrån ibland helt klart, att inte vara en dörrmatta men man håller tillbaka och vill bli omtyckt... Känner igen mig i detta ibland. Jag hoppas att du snart mår bättre och försök att tänka att du duger som du är för det gör du många gånger om. Det finns alltid människor som av någon anledning mår bra av att klanka ner på andra vilket är skrämmande egentligen.
    Styrkekramar från Ina

    SvaraRadera
  9. Utan att alls veta vad som hänt eller vad så ett ord; sätt upp gränser runt dig själv, som ingen får gå över. Låt dig inte bli trampad på och avbryt situationer där just dina gränser överträds. Jag vet att det är svårt men med lite träning går det! Allt gott till dig denna dag! Kram.

    SvaraRadera
  10. Kära vän skickar massa styrka och ork för du ska inte vara ledsen må dåligt m m...KRAMAR I MASSOR!!

    SvaraRadera
  11. Känner igen känslan att bära på saker man inte berättar, för man känner aldrig att tillfället är det rätta och att man helt enkelt är en sådan som håller saker inom sig. Jag har alltid varit sådan, alltid glad och stark utåt, men alla har vi våra ryggsäckar som tynger ibland.

    Har följt din blogg ett tag, läser den dagligen. En trevlig blandning av fina kläder för ögat, en härlig person som bjuder på sig själv och många tankar.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails