Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Vem kan låta bli?

......Inte jag i alla fall!
Såg igår på Country dreams att de hade lite prissänkta varor, inte tokmycket, men en del...och på dyra plagg blir det ju ändå ganska mycket rabatt...Jag hade ju från början tänkt mig en röd Grandmas´s coat, sedan blev det en i dark pink...Satt med klickfingret redo men besinnade mig.

 Stängde ner datorn och kom sedan på att "men åh, det är ju en i almost black jag vill ha". Inte för att det är speciellt vårigt utan för att jag känner att jag inte alls har någon "baskofta" i svart...Lovely knit känns både för mönstrad och för varm nu (ull!). Tidigare i veckan insåg jag att jag faktiskt skulle BEHÖVA en kofta i svart...Kanske en Tenfold...men samtidigt tycker jag jättemycket om min Grandmas och har haft den som "jacka/kappa" flera gånger nu...En i svart kommer alltid vara klassisk och kommer väl till pass i höst med....

Tror ni jag kan släppa tankarna på den sedan när jag väl fått insikt?
Inte då!
Har gått här som en osalig ande. Inte kunnat koncentrera mig på något knappt.
Började se film men fick avbryta.
Fixade lunch (egengjorda hamburgare) med bilder av koftan framför ögonen...
Hängde tvätt och önskade att det vore en Grandma´s ;)

Vad är det med Odd Molly som gör att man blir näst intill besatt?
Jag var ju till slut bara tvungen att klicka!


Kunde inte låta bli att stoppa med den här "raringen" i varukorgen som fanns på finfin rea också.
Vad skall man säga om texten? Jag kan ju tycka att det är lite komiskt, men säkerligen kommer väl folk reta sig till förbannelse på den också. Får väl ha en kofta över om jag skall ha den på jobbet ;)
Har du funderat på texten? Tycker du den är stötande? Provocerande?

Nu skall vi fika i solen!
Tjing :)

6 kommentarer:

  1. Du har gjort ett bra köp. Jag invigde min Grandmas i almost black idag. Kanon fin! Beställde en Lovely knit i dark häromdagen, längtar tills den dyker upp. Hoppas bara inte att den är för liten. Tog en storlek mindre än vad jag brukar ha för jag har hört att den töjer sig.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Du kommer absolut inte ångra dig...svarta kläder kan man aldrig få för mycket av säger en som endast nästan bara äger det..haha...själv har jag en tenfold knitjacket i almost black sååå superfin och jag älskar den har den till Allt!!! Köpte idag förresten en klänning från Designverket sååås snygg cerise/röd med orange detaljer runt huvan och ärmar hmmm inte min stil på färg men superfin till strumpbyxor och träskor!!!
    linnet har jag kolla på i alomst black såklart var ju på rean ska bli kul se den på dig har ju lite svårt med stl vilken man ska ha!!
    Sköt om dig och du ska var nöjd med ditt inköp idag!!

    kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker linnet är jättesött men texten är liite... ja vad ska man säga liksom!? Förhoppningsvis kanske folk inte läser det hi, hi.
    Kram Ina

    SvaraRadera
  4. Sandra och Tina : Tack :)

    Ina: Jo, det är just det ;)..Men det kanske är en tolkningsfråga...I pleasure myself med MOLLYINKÖP :D

    SvaraRadera
  5. men gumman.. Bättre du följer med mig till Astrid Lindgrens värld ju. Kram kram //Camilla

    SvaraRadera
  6. Camilla: Åh, jag önskar att det hade kostat lika mycket, då hade det varit ett lätt val! Kram kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails