Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Lite svammel :)

God morgon härliga lördag :)

Här kommer en liten "historia": Det är nog ingen som läser min blogg som undgått att förstå att när jag snöar in mig på något "märke" då gör jag det till 100 %.

Jag har haft olika "perioder" i mitt liv då jag varit galen i vissa märken t ex under högstadiet och gymnasiet då jag hade dille på Levi´s jeans. Jag handlade varje gång jag var utomlands, jag bad folk köpa med, jag handlade här hemma. Hade alla tänkbara färger, röda, vinröda, bruna, vita, svarta och massor av olika "jeans-nyanser".

När jag läste på Högskolan var jag helfrälst i Peak Performance. Ett helt annat mode än hur jag klär mig idag skulle man kunna säga, skjortor, pikétröjor, rugbytröjor...

Till barnen har märkena växlat men me&i har varit en trotjänare i några år nu.

Jag är ingen väsktjej och äger bara en väska åt gången. Tröttnar jag ger jag bort eller slänger. Nu är det ju (förstås) min mollyväska som är min dagliga kamrat. Älskar den! Är inte heller en smyckestjej. När P-O och jag träffades frågade han "var har du ditt smyckeskrin?" Smyckeskrin? Jag har inget smyckeskrin men en Tupperwarelåda med lite krams. Han såg MYCKET förvånad ut. :D

Jag hade en period då KumKum var väldigt "inne". Den ringen jag har nedan är en sådan. Köpte den, örhängen och ett jättefint armband (som tyvärr har gått sönder). Nu kommer jag till den lilla "historien". Jag såg en jättefin ring av det märket på en bekant, hon hade köpt den här i Örebro och jag sprang förstås dit, slut! Då började jakten! Nu får man betänka att det här var FÖRE webshopparnas tid! Vi åkte till Västerås med barnen på jobbet (då jobbade jag på ungdomsfritids). Hade ju förstås rekat var man sålde detta märke. Ingen ring! Ringde till Arboga, Köping, Motala. Ingen ring!

Senare under sommaren åkte vi på vandrarhemssemester i södra Sverige. Åkte till Kristianstad, ingen ring. Vet ni var jag hittade den? I Ystad! På en jättemysig liten gågata fanns en butik som sålde just min ring! Egentligen hade jag tänkt mig den i en annan  storlek för att ha på ett annat finger än ringfingret. Men då sade Micke "nu köper du den!!!". Sagt och gjort och jag älskade min ring!

Alltså började jag byta ut mina guldsmycken, det som ALLA hade i början av 90-talet, Camédamen, Bismarck, tunn ring med sötvattenspärla......Lite "tuffare" smycken kom in på marknaden. Fick upp ögonen för Eefva Attling när min bästa vän hade fått ett par jättesnygga örhängen av sin man. Micke och jag åkte till London årsskiftet 2003/2004. Vi gick till hennes egen butik där och jag var fast. Köpte de örhängena som jag har på mig idag och en kulkedja med en ring på. Kedjan har gått sönder men ringen "From here to Eternity" sitter på min nyare kedja tillsammans med Hope-smycket. Sedan blev det två halsband till, en ring och så förstås förlovningsring och vigselring. I somras tappade jag mitt ena örhänge (återfann det sedan) och jag köpte nya örhängen och kedjan med Hope-brickan. Just då var det precis så jag kände. Jag var på väg ur mina ätstörningar och det var liksom bara skrivet för mig, så kändes det!

Att jag snöade in på Odd molly i somras behöver jag väl knappast nämna ;)

Dagens outfit:
Fonda dress i pink (strorlek 0)
Linne och leggings från Gina Tricot
Träskor från Calou

Morgonen har varit lugn, lite seg i kroppen och knoppen efter vinet igår...
Masade mig upp vid sex när Li vaknade och plockade lite. William kom strax efter. Vi satt en stund och pratade och sedan samlade jag kraft. Tränade mina 30 minuter och gav sedan barnen frukost. Bäddade och tog rätt på tvätt, satte på en diskmaskin och nu har jag precis ätit frukost här.

Vi har inga planer idag mer än att P-O skall på Ki-Box-marathon i två timmar.
Vi får väl se om barnen och jag hittar på något roligt!
Ha en trevlig lördag!!!
*kram*

3 kommentarer:

  1. Åhhh du är så fin i din velourklänning/tunika. Sötast ever. Den passar dig verkligen. Jag önskar dig en fin lördag! Vi ska på barndans min dotter Saga och jag. Sedan ska vi vara hemme...ute och laga god middag alla barnen och jag. Städningen är klar, bara att njuta!

    SvaraRadera
  2. Hej hej,

    Har du sett att butiken Lars & Johanna har Odd Molly?
    www.lars-johanna.se

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  3. Sagas mamma: Tack, vad du är rar!!

    Camilla: Hade ingen aning, kikade in men de hade tyvärr inte det jag sökte...Tack för tips!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails