Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Min man-frisören ;)

God morgon :)
Hmmm, jag har länge gått och klurat på det där med HÅRET. Så långt som det varit sista månaderna har jag nog aldrig haft i hela mitt liv. Saken är den att det har varit sååå tunt i nederkant. Under den sista klippningen jag gjorde så klippte min frisör upp det ganska så rejält och det är klart att det som blir kvar längst ner är ju dels tunnare och sedan den håratapparorgien jag har minst en gång per år gör ju inte saken bättre...det nya som växer ut är ju av naturliga skäl kort!

Har funderat på hur jag skall få till det där med klippning, världens bästa frisör har nämligen slutat och då skall man hitta en ny...I helgen som var funderade jag på att låta Lovisa klippa mig, men då var jag nog inte färdig mentalt. Men idag så! Stod där i badrummet och borstade och insåg att "det ÄR verkligen inte snyggt med långt slitet hår!"

Ropade på min man som kom med saxen. Hur många män skulle utan att blinka ge sig på sina fruars midjelånga hår? (Och hur många kvinnor skulle låta sina män klippa dem? ;))Min man är ju så minutiös noggrann så att fuska finns inte på kartan för honom! Jag grinade lite, men nu är jag jättenöjd! Min man har dessutom  i samma sekund avancerat till min personliga frisör :D. Imorgon skall jag färga håret, köpte en härligt röd färg, bot med det grå!

Dagens outfit:
Lovely knit i powder (storlek 0)
Livealot blouse i dark powder (storlek 0)
Blues skirt (storlek 0)
Strumpbyxor från H&M


Har bara tränat ett kort pass idag, jag har definitivt en förkylning i kroppen och tänker att jag skall träna både med mindre motstånd och kortare pass, enkom för att inte tappa sugen fullständigt.

Jag börjar 08:45 idag så det innebär att jag slutar senare, skall hämta William och Tilde och sedan skjutsa henne till ett kalas där hon dessutom skall sova över.

Jag har gjort en tabbe, vi är bjudna till ett par kompisar imorgon, men vi bestämde aldrig en tid så det står bara med pyttebokstäver i almanackan...Tror ni jag tänkte på det? Nej, jag bjöd glatt över våra grannar på vin imorgon...måste under dagen dubbelkolla med Jessica hur det var imorgon och försöka rodda om så att våra mysiga grannar tittar över i kväll istället. Jag avskyr att klanta mig!

Ha en bra dag!!!
*kram*

4 kommentarer:

  1. Wow strongt gjort låta mannen fixa men han verkar vara en alltiallo och fixar och tom hår ser mycket bra ut och håller med...långt slitet är inte fint!! Själv har jag nuförtiden gansak kort och vill ha det kortare..trivs mycket bra fast lite jobb är det bakom varje el nästan varje morgon!! Vilken kanonklipp du gjort den är fin..var på TinTins style i lördasg och kollade provade klämde och kände på vackra underbara kläder WOW...what a feeling...hihi hittade endel godsaker som gärna skulle få flytta in till mig men som jag säger passar inte enligt mig själv i för mycket rysch pysch men men..du är kanonfin i allt och jämt,du är superfin idag och håller med denna vecka är har du kanonoutfits!!

    Vårkramar hoppas allt löser sig med dubbelbokningarna inte lätt men man säger livet är som en brustablett ...löser sig allid!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Klippa kunde han din man, du blev ju supersnygg i håret! Skönt att få bort det som är slitet. Ha en bra dag och hoppas det ordnar sig med dina vänner! / Maria

    SvaraRadera
  3. Lustigt det här med klippningen! I söndags fick jag panik på mitt långa hår som oxå var så slitet i topparna. Ville klippa det på stubinen men det finns ju inte någon jourhavande frisör vad jag vet. Så jag kallade på maken som såg helt förskräckt ut när jag bad honom att klippa mig! Jag sa att du är ju så noga och petig och gillar att göra raka linjer överallt i trädgården så det är bara att göra likadant i mitt hår! Och det blev jättefint! Vilka män vi har!

    Kram Fiona

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt, håret ser tjockt o bra klippt ut! Han kan du anlite fler gånger:)Du har en härligt vårig outfit idag, tar många tips av dig!
    Tack för en trevlig o öppenhjärtlig blogg!

    Mvh ULLIS

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails