Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Att komma till insikt...



Och här kommer först en bild på den spegeln som vi köpt på Jula, som skall ligga längre ner i dokumentet men försvann när jag redigerade *j**lar* . Ja, jag skall lära mig det där andra programmet...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





Hej där du underbara vän som stöttar, lyssnar och skänker värmande ord. Du är betydelsefull och värdefull för mig, tack!!!!


Ja, jag var ju på ett uruselt humör förut (ibland bara vet jag varför, men ibland kan jag liksom inte sätta fingret på vad det är som orsakar sådana känslosvallningar). Vi kom iväg efter en urjobbig påklädningshistoria då Luca fick tokspel och skulle byta mössa typ fem gånger. Han somnade i bilen och vi kunde lyfta över honom i en kundvagn, tvillingarna var på sitt "tvilling-bubbla-humör" och gjorde konstiga ljud i vagnen, busade och kivades, tröttsamt!


Vi gick till Esprit först. P-O´s favoritaffär. Han köpte både blazern på bilden och t-shirten + två ursnygga t-shirtar till, en i vitt och en i en cerise ton. Kommer bli såå snyggt när han är lite brunbränd till sommaren!








Gick vidare till H&M. Jag köpte sådana där urtråkiga grejer som strumpbyxor, knästrumpor, strumpor, trosor och fingervantar. Tråkigt men nödvändigt!

~

Vidare mot Jula. Och där gjorde jag något jag aldrig trodde skulle inträffa, jag införskaffade ett Jula-kort. Oj oj oj. De hade nämligen kampanj på spegeln längst upp i dokumentet OM man handlade med ett Jula-kort. P-O köpte även en microvågsugn till sin pappa och två par "sorteringsväskor" för skruv och spik...Spegeln har inbyggda ledlampor (de små "fyrkanterna" runt omkring). Det blev ett väldigt rart sken av dem. Vi slog till på två stycken!


Tillbaka genom Gallerian och ut till bilen, in med alla barnen och vidare till IKEA. Fikade först för att få påfyllning. Det visade sig vara ett fatalt misstag. Sockerkicken ledde till att barnen blev fullständigt skvatt galna. De sprang runt, lät, busade, skrek. Jag försökte få dem att lugna ner sig, men det gick liksom inte att nå någon av dem. Till slut kom en främling fram och sade till dem på skarpen. Jag tackade och barnen var tysta i två minuter. Sedan började de om. Jag kunde ha börjat grina vilken minut som helst. Blev så jäkla ledsen över vår situation, att vi måste stå där och fatta beslut som innebär att vi skall leva med det i kanske 15-20 år. Samtidigt som barnen löper amok. Plötsligt var de väck alla tre. Luca hade sprungit flera avdelningar längre bort och tvillingarna som är rädda om honom följde med. Jag hittade dem vid mattorna. SUCK!






Det här är tvättstället som vi valde, grå-svart med rolig form på "skålarna".





Dessa blandaare gånger två.




Och den här kommoden i högblankt vitt. Summa summarum. 8000 kronor (skit vad dyrt det är med badrumsinredning).




Vidare för att hämta ut grejerna. P-O väntade i bilen med barnen, jag kompletteringshandlade det jag missade igår + lördagsgodis.





P-O var superarg när jag kom tillbaka, barnen hade varit omöjliga i bilen. Jag sade då något jag aldrig trodde skulle komma från mina läppar "vi skall inte ha fler barn". Sedan började jag gråta. Det gör ont att komma till insikt, men det känns samtidigt skönt att ha fattat ett beslut. Det tär så på mig att inte veta, att fråga, tjata, böna och be.






Sedan for vi hem.



Har precis farit runt här som en skållad råtta, packat upp kläder, tagit rätt på kvitton, plockat ur diskmaskinen, satt på tvätt, tagit rätt på torr tvätt. Dukat och lagat mat. Gjorde en jättesmarrig vegetarisk rätt till P-O och mig. Det var quornbitar, lök och sweet&sour sauce. Blandade med pasta och toppade med cashewnötter och ost. Barnen fick pasta och köttbullar.







Nu dricker vi ett glas rosé och njuter av lugnet...












7 kommentarer:

  1. Jaa dessa små liv vad de kan, de gör en utmattad och ledsen men ack vilket tomrum de blir när de inte är med eller skulle försvinna (som man ibland önska att de gjorde) men man älskar dem över allt annat och sånt man tydligen får stå ut med som förälder iaf för vår del!! Vi har oxå kommit till insikt att inga fler barn här heller suck, tårar men men det är iaf bäst för oss.. Våran lilla var skvatt galen idag med hela dagen pipit och gnällt ojojo...psyket är ganska svagt just nu!!!
    Jättesnyggt handfat kommod spelel typ lika dan har vi köpt spegel ej kommoden kommet bli kanon när man ska lägga maken!!
    Ha en underbar kväll och bättre mysfaktor ikväll för er hoppas jag med rose och allt!!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej, har läst din blogg ett tag. Har också tvillingar och jag log igenkännande när du skrev om "tvillingbubblan", precis så brukar jag beskriva det. Helt omöjligt att få dem att lyssna..puh.
    Låter som du haft en jobbig dag, hoppas ni får det mysigt ikväll!
    / Ingela- utan blogg

    SvaraRadera
  3. Ja, vad säger man...Alltid skönt att få komma till insikt- att få veta och slippa undra och tänka om- men jobbigt också...Förstår att det varit en dag med känslomässig bergodalbana- ni hade lyckats valt fantastisk fin inredning mitt i all kaos iaf:)
    Kram min vän!

    SvaraRadera
  4. Men du!! :-) Jag vet att jag kallar mig Sagas mamma men faktum är att Saga är mitt sjunde barn. Mina första fem föddes inom loppet av sex år så jag kan bara le igenkännande. Jag brukar nästan aldrig ge andra tips om barn och så. Men måste bara säga, förutom det faktum att du är en mycket bra mamma med superfina barn :-) så skulle ni betydligt underlätta era liv om ni inte släpade med barnen på allt. Det är kul att göra saker ihop men kanske inte springa runt i affärer. Välj en butik, som idag ville ni välja ....ihop....saker till ert badrum, då skulle jag fokuserat på det. Din man kunde handlat kläder själv, kanske en annan dag/helg. Du kunde handlar kläder själv en annan dag/helg/kväll. Min erfarenhet är att barnen (i grupp när de är några stycken!!) max grejar ett kanske två ärenden. Sedan är orken slut för de små. Mer kan man nog inte begära tror jag i så unga år. Jag tycker era barn verkat vara jätteduktiga utefter sin ålder idag. Så all heder till er som föräldrar som fostrat så fina barn!!

    SvaraRadera
  5. Håller med ovanstående, vad ger det egentligen barnen att följa med på massa ärenden.. 4 affärer.. lite överdrivet!!!

    SvaraRadera
  6. Sagas mamma: Hmm, jo, men vi vill vara lite effektiva, det är sällan vi uträttar ärenden på det sättet (jag handlar t ex nästan allt på nätet). När vi nu ändå tog oss iväg och bara hade med oss tre barn så kändes det som ett okej alternativ...men smartast hade varit att ta IKEA först...min man vill ha mina synpunkter när han köper kläder och han brukar tycka om det jag föreslår...

    Anonym: Känns dock orimligt att åka ut vid fyra tillfällen för att handla dessa saker...dessutom var det inte meningen att det skulle "ge dem" något, utan faktiskt en del av livet som också består i att vara i affärer och införskaffa nödvändiga saker...4 affärer är för mig ingenting...vi har betat av 15 utan att överdriva....men så är man ju rätt utpumpad efteråt...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails