Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Marieberg Galleria...

Hej där :)

Allt väl med dig? Själv känner jag mig lite frusen, kan bero på min tunna klädsel idag på jobbet och att jag nyss smällt i mig wienernougatglass :D. Har mitt kaffe bredvid mig men skulle hellre ha ett glas vitt till hands. Har dock lovat att jag skall hämta Lovisa som varit i Romme idag och åkt slalom. P-O är ju på after-work och är icke körbar ;).

När jag hämtat hem stortösen skall jag njuta av lite vin i alla fall! Världens bästa grannar har lovat att se till barnen om inte P-O hinner komma hem, så slipper jag ta med mig småttingarna ut i kylan igen.

Hade inga planer efter jobbet men bestämde mig när jag var ute som rastvärd att jag skulle klippa Luca. Kraken gråter och skriker och jag mår minst lika dåligt som han gör när det är dags :(.

Hämtade hem de små och Luca blev väckt av personalen, hade tänk klippa honom på Eurostop men beslöt mig för att dra ut till Marieberg direkt istället. Han fick sova en stund till i bilen. Fick en klipptid halv tre. Vi gick till lekplatsen först och de var näst intill ensamma, hade jätteroligt och kunde nyttja alla leksaker. Jag satt på en bänk och bara tittade på dem och på folk som strosade runt.

Innan det var dags för klippningen fick jag amma honom, han var så tapper, förstod vad som var på g, men jag peppade honom till max. Han grät men han försökte inte slingra sig ur mitt grepp den här gången. Det är lite ojämnt framtill, men jag fattar att det är svårt att få till det perfekt med ett barn som vrider på huvudet, trångt också när han sitter i mitt knä. Efteråt gick vi till McDonald´s för att äta lite, då sade han "Jag är en jätteduktig kille" *sötis*. Barnen åt så bra att jag bara behöver ge dem något lätt i kväll.

Vi tog hissen upp till Polarn och Pyret. Luca valde tröjan med traktorer och hus (beige med gröna muddar till höger). Li fik en klänning som jag kikade på redan i december men som nu var på kanonrea, blusen till henne var himla rar! Sedan blev det en beige-randig tröja till Leon, jag tycker väldigt mycket om den färgen så den kändes given! Massor av strumps och så trosor till Li. Åkte ner igen och hälsade på Ida på Vero Moda, tyvärr var de assnygga jeansleggingsen slut i min storlek. Dax att åka hem och trots Ahlgrens bilar somnade Leon...han sover ännu och jag tror knappast att det är för natten, men det visar sig väl...

När vi kom hem packade jag upp, satte på en tvätt och en disk. Har precis ätit pitabröd med fetaost och grönsaker...Jag antar att P-O äter ute, Ludde skall på fest och kommer inte, Lovisa får väl äta något när hon kommer hem. Li och Luca har precis fikat lite....


Jag sitter och väntar spänt på om Ajabaja skall uppdatera snart, de andra butikerna hade inget av de jag har på prioritetslistan, förutom klänningen som jag visade igår, men den får allt vänta...Jag hoppas på att 4 continent x-stich skall dyka upp i brown, DEN vill jag ha!

Kram och trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Min kille har oxå den beiga tröjan med gröna muddar sååå cool gillar verkligen po.ps kläder jämför med meandi som jag oxå gillar men inte färgmässigt minder hållbar än po.ps jättefina kläder!!! Smarrigt med winernougatglass själv smockat i mig godis som jag ej ska min mage paller inte det men men ...smällar man får ta när suget tar över handen!!!
    Hoppas vinet blir gott när det väl intas ikväll!!

    Kramar Tina

    SvaraRadera
  2. Hallå Örebro!
    Jasså, då har din dotter varit alldeles nära mig idag, jag ser nästan till backen, Rommeerget i alla fall. Lite lika smak, jag köpte klänningen till min dotter i julas och jag gillar den skarpt. Det fanns skjorta till killar också med vändbar krage elelr en som kunde tas bort. Tittade själv på blusen som tyvärr bara var i mammamodell så den fick hänga kvar... HAr precis kikat runt på vad som släppts och lyckats att klicka hem en livealot i chalk, valde mellan den och powder men tror att denna blir snygg till jeans. Trevlig kväll med vinet, ska nog också ta mig ett glas, barnen sover och maken är på bandyturnering. God kväll från Borlänge

    SvaraRadera
  3. Borlänge: Det är inte min dotter, men
    P-O´s :). Hon var nöjd, tyckte det var fint där! Livealot är riktigt snygg!!!!Ha det gott!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails