Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Leverans!

Tjoho, då var me&i-laddningen här och allt stämde, roligt! Urfina kläder. Mycket är ju somrigt men en del saker som strumpbyxor, strumpor och svettisjacka går ju att använda nu! Tilde blev helsåld på påslakanset:et, det är i "t-shirt-tyg", underbart härligt. Fick hjälpa henne att bädda med det på en gång!

Idag blev sista Traderapaketet betalt och returen från Gangstar trillade in på kontot. Nu väntar jag bara på en reklamationinsättning från me&i och pengar från Anna.

Har haft en superintensiv stund här hemma. P-O gräddade våfflor och barnen hade ätit, tur det. William och Tilde satte sig till bords. Jag tog av barnen kläderna, ner med det + Williams badkläder i tvätten. Packade upp skolväskor och min väska. Röjde bland leksaker, tog rätt på sopor, satte på en diskmaskin, organiserade om bland barnen kläder, packade upp alla me&i-kläder, lade kläderna i en ny "sommarlåda", betalade räkningen, bäddade Tildes säng, frös in våfflor. Allt i 180. Nu har jag precis ätit fetaostfyllt pitabröd med grönsaker och kebabsås, skall fika med våffla. Nice! Puh!


12 kommentarer:

  1. Hej!

    Har du sett Lindex odd mollylika tunika till små töser??

    Tyvärr tillåter din blogg inte att jag klickar in länken men den finns i webbutiken (flicka strl 86-122) i rosa och vitt. Broderade blommor på och broderad text i nacken. Fin tycker jag. Om du har tid, hur ska den matchas? Är tights det rätta? Behöver lite tips till lilla tösen.

    Och en fråga, får man fråga om lite modetips till sig själv?

    SvaraRadera
  2. ÅH vilka fina kläder mina kom idag med men har ej hunnit hämta ut dem får bli imorgon kul längtar!! Du kör verkligen i 180 effetivitet är du mästere på !!
    Ta`t lugnt ikväll och mys!!

    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Sagas mamma: Ja, den var fin!!!Jag skulle köpa jeansleggings till, finns urgulliga på Kapp Ahl (fanns för någon månad sedan i allafall), eller strumpbyxor och en "snäv" jeanskjol...Du får gärna fråga om modetips till dig *smickrad*

    Tina: Ja, helt underbara, är så glad att jag "bara" köpte det jag verkligen ville ha!!
    *kramar*

    SvaraRadera
  4. Vilka fina kläder! Köpte du nåt till dig själv?
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Sandra: Nej, jag vet hur jag fungerar, nu är jag insnöad på OM och då blir det i stort sett bara det...För två sedan hade jag bara me&i till mig...Men mycket fint fanns det tyckte jag! Kramis

    SvaraRadera
  6. Då vågar jag väl fråga då *harkel*...jag står inför att garderobsbyte, dvs ny vårgarderob (pga av storleksbyte nedåt....jippi!!). Jag vet att du köper mycket Odd Molly och har utrymme till det. Det har inte jag...så om du måste fixa till en liten men funktionell basgarderob inför våren (inte sommarkläder...det får vi ta sen :-) ) vad skulle du valt? Du vet några nederdelar, några överdelar, som kan mixas tillsammans. Nån kjol kanske....en kofta. Ja lite men funktionellt. Odd Molly men även nåt bas. Du behöver inte leta runt utan mer...ett par smala jeans-typ :-) Svårt att förklara. Så om din budget var begränsad, vad är fint till en liten basgarderob inför våren?

    SvaraRadera
  7. Sagas mamma: Jag skulle satsa på ett par jeansleggings från Vila eller Only, det är snyggt till både blusar, tunikor, koftor tycker jag! Sedan skulle jag köpa en baskofta som går till mycket. Kanske Grandmas coat i powder! Jag skulle ju förstås köpa jeanskjolen, men den är ju lite speciell, inte såå mycket bas (finns annars en jättesnygg från Esprit för 500 kronor)...Ett Antidote frill-linne i någon diskret färg passar till mycket. En Livealot blouse i lila, chalk eller dark powder är vårfräscht och snyggt! En Fonda dress i chalk skulle jag också satsa på, skön, snygg, praktisk och vårfräsch...Hoppas du kan tänka dig något...Kram

    SvaraRadera
  8. Tack.... :-) Vad fint det låter, ska genast gå till webbutikerna och kolla upp modellerna!! Det är så ovant att handla till sig själv bara :-) Tack igen!!!

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint du har beställt! Väntar otåligt på min beställning från Me&I. Köpte faktiskt kurbitstunikan till mig. Har aldrig beställt något därifrån till mig utan endast till barnen men denna var ljuvlig och kul att matcha lilltjejen:-)

    SvaraRadera
  10. Åh vad avis jag blir!
    Jag beställde samma dag som kollektionen släpptes och jag har fortfarande inte fått mina kläder :o(

    SvaraRadera
  11. Tackar igen efter att ha tittat runt! Hur kunde du veta? :-) Nu ska jag till ajabaja och prova lite och det ska bli så roligt. Men vet du vart jag kan hitta Fonda dress i chalk? Har svårt att hitta men kanske letar jag i "fel kategori" ??

    SvaraRadera
  12. Mantis: Ja, mycket fint den här kollektionen!

    Anna: Ja, jag hade tur, skulle ju få vecka 7 och fick första dagen, det var bra!

    Sagas mamma: Hmmm, nej, vet inte vilken storlek du drar...pröva söka på namnet och storleken på Google...Om du ä med på Familjeliv kan du fråga i Odd Molly-tråden, där finns massor av experter :) Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails