Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Försoning?

Åh, idag känner jag mig grinig och sur. Slöseri, när det är lördag och allt! Fredagkvällen blev INTE som jag planerat för. Tvillingarna hade sovit och var tokpigga på kvällen. P-O och jag var sura och irriterade på varann efter att ha försökt samarbeta i verkstaden. Ett lysrör skulle upp i taket och jag var inte såå road, med vin i kroppen var jag liksom inställd på en ANNAN typ av fredagkväll.

Sedan är jag så där fånigt långsint. Jag kan inte bara "tänka om" och ladda om för helt andra aktiviteter. Hur fungerar Du? Jag måste erkänna att jag aldrig fått till det där med försoningssex även om jag förstått att det är ett vanligt fenomen. Jag är ofta så ledsen efter ett gräl och vill helst vara i fred och slicka mina sår. Önskar att jag kunde dra ett streck över allt och bara gå vidare, men tyvärr fungerar jag inte så...

Vaknade med huvudvärk, Luca och jag låg kvar rätt länge i sängen. Gick upp och "fixade" med lite filmer, varje dag lär man sig något nytt :D. Har dock fått kasta två dvd-skivor som blev misslyckade *hmmm*.

Har tränat i "omgångar". Hade noll motivation idag och varenda steg var dödstungt. Idag hade varit bra att ta en "hålla-upp-med-träningen-dag", men jag trodde i min enfald att jag skulle känna mig glad och nöjd efteråt, som jag brukar. Men icke, kickade inte igång på träningen heller. Inte ens att välja mollysar var roligt idag (ni, ser, jag ÄR verkligen sur idag ;)).

Om en stund blir det tidig lunch, hade både pannkakor och våfflor i frysen, skall försöka mig på någon slags kesoröra att ha i, göra Crepes....Sedan skall vi ut till Marieberg, leta handfat, speglar, skåp till badrum. Jag tänkte göra ett besök på H&M och kika efter vantar till Luca och strumpbyxor till mig.

Dagens arga/ilskna/tjuriga/mörka outfit:
Chrysalis minigown i almost black (stolrek 1)
Lovely knit i almost black (storlek 1)
Strumpbyxor H&M
Knee length socks i grey
Swedis Hasbeens i bordeaux




I´ll be back (och förhoppningsvis på ett bättre humör!)
*kram*




9 kommentarer:

  1. Usch...lät inte som någon vidare start på helgen...hoppas den ljusnar under dagen!!

    HA EN GO LÖRDAG!

    Kram MiA

    SvaraRadera
  2. MiA: Du har så rätt så...men förhoppningsvis blir det bättre! *kram*

    SvaraRadera
  3. håller med, har man varit inställd på något är det svårt att tänka om! Tycker absolut du ska hoppa över träningen när du inte har lust! Gör det nästa gång! Hoppas du får en bättre fortsättning på helgen! Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller gått på myten om försoningssex. Är man grinig så är man, ibland är det bättre att bara acceptera att man är på uruselt humör för då brukar det gå över snabbare. Tycker jag i alla fall.
    Och att skippa träningen när man inte har lust är också helt okej!
    Hoppas din dag ljusnar upp! Kram!

    SvaraRadera
  5. Hei,
    prøv å le av noe sammen, kanskje det hjelper dere over krangelen?
    Hilsen Ingrid
    som håper lørdagen din blir bedre og bedre

    SvaraRadera
  6. Varje känsla måste ha sitt utlopp. Så var du arg och sur så länge du behöver. Sen kan du välkomna lite mer lust och glädje säkert. Alldeles säkert blir din dag bättre idag!

    Nu till en fråga om livets trivialiteter och roligheter. Vad ska dina små ha för ytterkläder i vår? Jag har svårt att känna av vad som finns ute och vad som skulle vara snyggt. Så vad ska dina ha? Färger??

    SvaraRadera
  7. Åh vad det är tråkigt när det blir nåt helt annat än vad man tänkt sig!! Hoppas du känner dig på bättre humör efter Marieberg har oxå varit där ida en snabbsväng vero moda shopping och panduro!! Vi köpte vår badrumsinteriör på bauhaus blev sååå supersnyggt!! Nu har vi svart golv bredrandig grå/grå vinyltapet och svara möbler kanonfint nöjd!!
    Good luck!!

    kramar om...

    SvaraRadera
  8. Sagas mamma: Barnen har vårjackor från förra våren, svarta Everestjackor med olika detaljer och varsin Molo-lurv (rosa, turkos, ljusblå)...Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Tack! Vad fint det låter med lurvar i olika karamellfärger!! Måste genast spana. Och ska ta mig till Stadium och titt på Everestjackor. Jag trodde inte de hade till så små. Mina stora har Everestjackor och dem är vi jättenöjda med. Tack för tipset!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails