Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Påfyllning!

Hej där :)

Allt väl med dig? Jag känner mig påfylld, pigg och glad! Dagen igår på jobbet rullade på som vanligt. Vi hade dock det lite tight med möten så jag fick hoppa över min rast, å andra sidan kunde jag sluta direkt efter ledningsgruppen. Åkte in till stan och hämtade upp Tilde, hade en himla tur och hittade en bra parkeringsplats relativt centralt som inte kostade skjortan. Gick först in på Klippet för att köpa godis och läsk, träffade på en gammal kompis och det var jättemysigt att prata med henne en stund. Sedan gick vi vidare till "Mera". Tilde valde sittplats och så käkade vi varsin bakad potatis, tyvärr fanns det ingen med vegetarisk fyllning men jag fick en med grönsaker och fetaost, det blev lite torrt bara...men Tilde var nöjd!

Vi hann sedan gå en kort sväng på stan. Hade hoppats på att hitta jeansleggings i ljus sliten look på Vero Moda (hade sett på hemsidan) men de fanns inte alls i butik. Däremot hittade jag ett par andra på H&M. Har på mig dem idag! Gick förbi Heaven och kikade på "nyheterna" live, men det var inget plagg som fick mitt hjärta att klappa lite extra. Konstaterade att den jeanskjolen jag vill ha tas in i ett exemplar i min storlek. Skall ringa till ägaren idag och fråga om jag kan få boka den, jag kan betala hela kjolen idag bara hon håller den till mig. Vill inte riskera att bli utan den, den har funnits på min näthinna sedan jag såg den på modevisningen första gången.

Vi gick sedan till bion, såg alltså "Bröllopsfotografen". Den var inte lika rolig som Smala Sussie, men den var riktigt bra ändå. Tuva Novotny är en fröjd att titta på tycker jag! Både vacker och duktig! Efter filmen hämtade vi upp William hos Karl, han hade haft det bra. Kollade med Christina att pengarna hade kommit in på hennes konto och det var grönt!

Kom hem och jag hade lite tur, alla små sov. Det innebar att jag kunde sätta på en tvättmaskin, plocka upp väskor, tömma diskmaskinen, ta rätt på torr tvätt, plocka lite. Packa upp mitt och sitta en kort stund vid datorn. Det är skönt att få beta av lite saker och det brukar stressa mig oerhört om jag blir låst med amning i en halvtimme när massor behöver uträttas. Somnade tidigt, skönt!

Idag har jag tränat på morgonen, hade nog tänkt träna i eftermiddag, men igår blev
det bestämt att en kompis som numer flyttat till Lundby skall komma över idag. P-O skall gå på sitt första "Ki-box"-pass i kväll. Han har köpt årskort på Friskis och Svettis. Jag är glad för hans skull, han behöver få komma hemifrån och göra saker för sin egen skull!

Dagens outfit:
Fonda dress i pink (storlek 0)
Vitt baslinne från Gina Tricot
Jeansleggings från H&M

Lillskrutten vill gärna vara med på kort.



Humanityband i Snow
Fina fjärilen på ryggen

Ha en riktigt bra dag!!!!
Helénakramar






13 kommentarer:

  1. Snygg outfit! Och snygga jeansleggings. Jag tycker det är svårt att hitta snygga kombinationer att variera min Fonda i almost black. Har du några tips? Skulle gärna vilja ha en spoiler skirt men jag hittar ingen. Får hålla utkik på Tradera.

    Ha en bra dag!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Du är så himla fin i den fondan!! Färgen passar dig perfekt tycker jag =) Jag har också en i rosa och en i vitt... och de är ju så sköna! Jeansleggings är så snyggt också, men de jag köpte bara kasar ner hela tiden, finns det hällor på dem du har så man kan ha skärp? Kram

    SvaraRadera
  3. Sa fin du ar Helena!!!
    Min outfit for tisdag kommer att vara valdigt lik din, bara det att min Fonda ar i Almost Black (ah vad jag alskar den redan!). Jag tror mina ljusa jeansleggings fran H&M ar precis samma som dina... ser i alla fall ut sa.
    Madeleine, jag har sytt ner midjan pa mina leggings nagra centimeter och satt in ett nytt tajtare resarband for mina kasade ocksa ner latt. Nu sitter de mycket battre. Prova det pa dina!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej! Supersnyggt med fonda i rosa, min kommer i almost black, väntar så på den! Vilken skön dag du och Tilde verkar ha haft, kul! Ha det bra / Maria

    SvaraRadera
  5. Madeleine: Det är hällor på mina jeans där fram, ser ut som vanliga jeans framtill och jeansleggings baktill...

    Tack för vänliga ord *kram*

    SvaraRadera
  6. Snygga leggings! Och ännu finare Fondan! Färgen passar dig suuuuuper!

    Läste kommentarerna om din träning.....Lyssna på dom...jag har tänkt precis likadant....Det är en sköööööööör gräns och det är lätt att trilla dit...JAG VET! Tänker på dig...BARA SÅ DU VET ÄR DSU SUPERFIN SOM DU ÄR !

    Kram MiA

    SvaraRadera
  7. Låter som ni hade en mysig mamma/dottertid tillsammans!
    Vilka snygga jeansleggings, jag äger inga och kommer nog inte köpa några heller men det är snyggt!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  8. satt just o kollade i en katalog fr Halens där de hade ljusa slitna jeansleggings för 199 spänn!

    Fondan är verkligen skitsnygg o den där färgen så härlig! En dag ska jag ha Agnetavelouroverallen i den färgen. Den är så ful så den är cooooool!

    ha d!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Helena! Det var trevligt att ses igår. Tilde är bra lik sin mamma =) Kram /Eva

    SvaraRadera
  10. Alltså fondan är ju superskitsnygg och du är bara såå fin i den!!! Sitter och klurar om jag ska slå till men får snålkramp, m m leggings som passar till det har jag x flera hihi...färgen jaa såklart alomost black för min del man den rosa är sååå snygg!!
    vad mysigt ni hade igår måste göra nåt med mina flickor snart mys det är bra energipåslag!!
    Jag fundera fundera om jag ska klick klick klicka hihi...

    kram på dig

    SvaraRadera
  11. Du är så fin i din Fonda och färgen passar dig alldeles utmärkt. I morgon ska jag ha min svart Fonda på mig (har en svart, vit och rosa - I know, jag är komplett galen men jag fullkomligt älskar dessa velourisar).

    SvaraRadera
  12. Sandra: Hmmm,antingen med jeansleggings...eller grovstickade strumpbyxor och höga strumpor/benvärmare eller med underkjol och stövlar...

    Maria, Ina: Underbar kväll, önskar jag kunde ha mer egentid med bara ett barn i taget!

    Eva: Hej, åh vad roligt att du hittat hit! Jag insåg igår hur mycket jag saknat dig!!!

    Tina: KLICKA!!! :) Du skulle vara assnygg i den!

    Mantis: WOW, tre stycken! Jag skulle vilja ha en i chalk också, men jag vill inte tröttna så det blir andra plagg istället.

    Tack igen för alla uppmuntrande ord, vänliga kommentarer och komplimanger *rörd*

    SvaraRadera
  13. JAG HAR KLICAT DEN hihi..eller rättaresagt min kära sambo!!!!! TACK för inspirationen och visat bilderna på dig i den, såå han gillar den skarpt!!!!

    KRAMAR en lycklig Tina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails