Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Tröstshopping...

NU kan alla som brukar skaka på huvudet och säga att jag shoppar för att fylla ett hål få lite vatten på sin kvarn. Just idag är det så! Jag behövde muntras upp och vet ni vad, jag unnade mig att tröstshoppa. Så det så! Även om jag för stunden känner mig upprymd så förstår jag mycket väl att det inte löser några världsproblem genom att jag spenderar pengar på saker som jag vill ha, men det dövar lite i allafall!

Dessa stövlar har jag drömt om sedan jag såg dem första gången i Fitts&Companys blogg. Då kändes det inte aktuellt att betala närmare 4 papp för dem (inte idag heller för den delen) men av en slump hamnade jag på deras webbutik och upptäckte att det var halva priset på dem. Jag har haft dem i varukorgen när det var 30 % rea men så har de åkt ur igen. Nu är de förhoppningsvis snart mina! Saken är den att jag har ganska höga vrister och breda fötter och har lite svårt att komma i mina boots från Swedish Hasbeens, jag valde att gå upp en storlek på stövlarna, till 40. Visst borde rimligtvis hela stöveln bli lite rymligare när man har större fötter som skall i? Eller tänker jag knasigt nu?. Har fått tips om att ha en plastpåse i stöveln så att foten glider i...Håll tummarna!


Fick ett samtal från min mormor idag, hon var ledsen för att morfar har fått åka in akut till sjukhuset, svårt att andas och jättesvullen i hela kroppen. Mormor tar sig inte för så mycket själv och är van att morfar fixar precis allt, nu var han orolig för hur hon skulle klara sig själv hemma utan honom. Vilken cirkus. Mormor grät och jag tog med mig Luca dit och vi stannade hos henne en stund. Förhoppningsvis blir morfar snart bättre, men jag kan tänka mig att han får stanna ett par nätter...

Det var inte vidare upplyftande att vara där, det är en sak att hon är ledsen (och jag med) för att morfar är dålig, men hon behöver ju inte "spä" på det hela med att säga mindre snälla saker. Tydligen hade mamma "erkänt" för mormor att vi är osams och hon mådde så dåligt så att hon snart skulle behöva "åka in till psyket". Det var synd om mamma enligt min mormor för att hon inte fick träffa sina barnbarn. Jag har absolut inte förbjudit henne att göra det, hon har ju
t o m varit på förskolan för att hälsa på dem. Hon har inte visat något större intresse tidigare för sina barnbarn. Det är väl trevligt att komma och pussa på dem lite ibland, men aldrig att hon frågat om hon kan hjälpa mig eller underlätta för mig genom att vara med barnen. Hon har dykt upp ett par timmar varannan vecka för att träffa dem. Jag har gråtit många tårar för att hon inte stöttat mig en enda minut när jag verkligen behövt det. När Micke och jag skulle skiljas så sade hon "jag vet inte om jag orkar med det". Hon, orka med? Vem var det som skulle skiljas? Och förra julen när jag började gå ner i vikt då sade hon "du får inte bli sjuk igen, det orkar jag inte med". Sedan har hon inte frågat mig en ENDA gång efter det hur jag har mått. Inte en enda...och hon skall föreställa vara min mamma. Jag tycker det är sorgligt.

P-O sade idag "men herregud, det är ju bara att hon ringer på här så är det väl okej igen". Så lätt är det kanske inte, jag lär inte ta något initiativ för att bli sams, men om hon ville så skulle jag vilja säga ett och ett annat och sedan ha önskemål inför framtiden...

Mormor hasplade ur sig också " nu blir det väl ändå inga mer barn". Det gör mig så himla ledsen, som att jag inte klarar av mina barn och ständigt ber om hjälp. Så är det verkligen inte. Det är klart att jag skulle uppskatta att få lite egentid tillsammans med P-O, men jag vet att vi "valt bort" det i och med att vi skaffat en stor familj. Mina barn är mitt allt! En del kan inte förstå att man vill ha så många barn överhuvudtaget. Jag tänker så här, något som är så fint och underbart kan man inte få "för mycket av". Det blir bara mer kärlek i familjen, tycker jag!

Hoppas du har en skön söndag!!!! P-O är just nu ute med tvillingarna och Lovisa och skottar snö på baksidan, Luca har precis somnat och jag håller på med tvätt, disk, plock varvat med Tradera...

Kram på dig och tack för att du orkar lyssna!!!

15 kommentarer:

  1. Stöveln är skitsnygg har kollat på den!!! Har oxå breda , men korta fötter och höga vrister så när jag köper stövlar,pums med hög klack går jag alltid upp en stl till 37 (små fötter)och då brukar det gå kanon att trä i foten!! Lycka till med dem ett spännande köp men du gör sååå rätt!!!
    Tråkigt med din mamma och förstår det är jobbigt och ibland har man rätt att få lite egen tid tillsamman (vi har oxå svårt med barnvakt)även om ni är som vi ber knappt om hjälp så uppskattar men ibland om någon kan säga vi tar barnen gör nåt skoj men NOT!!! Hoppas det löser sig såsmåning men tråkigt om hon säger så där m m!!! Tråkigt med din morfar låter som han har samlat på sig vätska får nog ligga ett par dar för utredning!!!
    Styrkekramar till dig från mig och tröstshoppa måste men får göra omän det mättar känns skönt just för stunden sååå är det en SKÖN KÄNSLA just då iaf!!!

    SvaraRadera
  2. Tina: Tack, du är alltid så himla snäll, tröstande och förstående!!!!Kramis

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt det är när familjen strular. Verkar som många i vår generation nästan är mer förälder åt sin förälder än tvärtom... Det är skittufft med kommentarer som suger energi istället för att ge. Utgå från vad som är bäst för dig och dina barn och strunta i alla andras åsikter och krav!

    (tröstshopping tycker jag är helt ok, du vet ju tom om att det är tröstshopping till skillnad från de flesta andra)

    Stora styrkekramar! Va stark och stolt!

    SvaraRadera
  4. Det gjorde du rätt i, att tröstshoppa alltså. Jag vet hur det känns med en förälder som inte är där o delar svårigheter och glädje också för den delen. Vi har haft det lite körigt i vår familj och skulle därför verkligen behövt ett stöttande ord, en hjälpande hand men blivit bemötta med liknande kommentarer. Det sorgliga i det hela är att jag förstått varför, de bryr sig och blir oroliga men klarar inte av att se det, höra det. Då är det lättare att försöka låtsas som om det inte fanns. Stor kram till dig och hoppas morfar din kryar på sig!

    SvaraRadera
  5. Anonym: Tack, det är så himla skönt att höra andra med liknande erfarenheter! Det känns liksom tabu att berätta att ens mamma inte bryr sig om...man undrar ju vad det är för fel på en...En moderskärlek skall ju vara självklar, tycker jag...Kram kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det kommer ordna sig till det bästa med din mamma. Det är jobbigt med egoistiska kommentarer och jag har också råkat ut för det. Minns speciellt sommaren 1997 då jag och min äldsta dotters pappa skulle separera och när jag berättade det för min mamma fick jag svaret
    - jaha då var denna sommar förstörd, kan ni inte vänta och se?
    Gissa om jag blev både ledsen och arg.

    Stövlarna var skitsnygga och hoppas att de kommer passa.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tråkigt det där med din mamma....tar så på krafterna och mamma är ju ändå mamma så svårt att bara ignorera...Hoppas det löser dig snart...och den som förlorar mest på det är hon...
    Superfin tröstshopping :)

    Kram MiA

    SvaraRadera
  8. Åh vad tråkigt med din mamma. :( Sådant är så energitömmande. Sen att hon inte förstår att det är hennes förlust. *suck* Jag förstår att du blir ledsen. Min mamma har varit något liknande men bara mot mig, innan jag fick barn. Men visst kan hon kläcka av sig grymt onödiga kommentarer fortfarande och man blir ju så ledsen. Massa styrkekramar till!! Du gör helt rätt i mina ögon iaf.
    Kram

    SvaraRadera
  9. MiA och Jeanette: Tack för stöd och omtanke!!! *kram*

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Hade skrivit så långt till dig men allt bara försvann, får bli en annan gång...

    Styrkekramar till dig iaf

    SvaraRadera
  11. Hej fina du. Jättesnygga stövlar från Swedish Hasbeens. Jag fick ett par sådana av min make nu när jag fyllde 40, tog en storlek större jag med. Inga som helst problem att komma i stövlarna men ack hu ve och fasa att komma ur dom.. knatade runt hela kvällen i dessa läckerbitar, hamnade vid datorn och maken somnade i soffan för att han sedan skulle gå och lägga sig.. kvar vid datorn i mina fina stövlar blev jag..i ett par timmar och sen när jag skulle gå och lägga mig började eländet, stöveln och min dragkraft för att få av dom synkade inte alls stöveln var för lång och mina armar för korta..panik..fick faktiskt jättepanik. Tassade upp till maken och väckte honom, snälla du kan jag få hjälp att komma ur de fina stövlarna..fy vad han skrattade..och drog..tillslut kom de loss. Nästa gång blir det nylonstrumpa i dom och en hemmavarande vaken make som kan hjälpa mig ur dom.
    Men har man det så är storleken inga som helst problem, i dom kommer man med lätthet, men av..vaakum nästan..
    Men SÅ snygga och SÅ sköna på foten. Grattis till ett fantastiskt köp. De kommer klä dig fenomenalt. PS. Tusen tack för fin blogg och fina du.
    Kram
    snurklan@live.se

    SvaraRadera
  12. Therese: Åh vad synd, hoppas du orkar ta dig tid igen!!!

    Snurklan: Hihi, där ser man, då hoppas jag att jag får i (och ur) foten :D Tack för komplimang!!!!

    SvaraRadera
  13. Självklart, du är värld allt smör i Småland så alla komplimanger som finns till dig. Jag har också fem barn och älskar också Odd Molly, Hasbeens och känner igen mig oerhört mycket i ditt bloggande. Styrketår, glädjetår och kramar.
    snurklan@live.se

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails