Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Helgen i antågande!

Rise and shine :)

Full fart mot helgen!!!Och vi har en fullspäckad helg *me like*. Jag vill ju aktivera mig och mår rätt dåligt när vi inte har något inplanerat. Jag vill ha så mycket ut av helgen som möjligt! På fredagkväll skall vi gå på en konsert med kammarokestern, P-O, William, Tilde, småttingarna och jag. Vi går med våra kära grannar, det skall bli roligt!

På lördag skall vi till Mullhyttan och tittat på ångbastu, vi skall troligtvis åka förbi svärfar i Fjugesta efteråt. Vid fyrasnåret är vi bjudna till pappa och Berith som äntligen kommit hem från Thailand! Vi skall sova över där och det skall bli sååå skönt, slippa tänka på middag och frukost, bli lite bortskämd helt enkelt! På söndag kommer Anna och Roger med barnen! P-O skall på yoga på kvällen. Det var helgen det, men nu är det fortfarande torsdag! Idag står jobba och handla på schemat och sedan middag på Al Forno med mina kollegor i ledningsgruppen!

Igår kväll var en riktig flopp, Luca var helt hopplös, kunde inte sova ordentligt. HELA Wallanderfilmen blev sönderstyckad av gnäll, gråt, amning, krångel. Filmen i sig var okej, men jag blev så himla frustrerad! Pratade en stund i telefon också med en kär vän!

NU skall vi strax lämna barnen på förskolan!

Dagens outfit:
Fonda dress pink (storlek 0)
Svart baslinne från Gina Tricot
Jenasleggings från Gina Tricot
Stövletter från Björn Borg




Ha det gott!
Helénakramar



9 kommentarer:

  1. dags att sluta amma
    och lära barnet sova själv utan mammas bröst i munnen...

    kanske bäst för er bägge då det nu bara verkar vara gäll över tuttarna

    barnet är ju stort så låt pappa ta barnet några kvällar samt kanske napp och barnet kommer sova gott

    nä inte kritik men dags att sluta slaska tutte!
    för även om man längtar efter fler barn så blir det ju inte bättre av att amma stora barn...

    /m

    SvaraRadera
  2. M: Inte är det väl du som bestämmer när jag skall sluta amma? Det kan vi göra själva.

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha några i din läsarkrets som stör sig på dig och vad du gör. Min erfarenhet av amning är att när du känner dig redo att sluta så kommer Luca också vara det, så precis som du skriver så är det ditt beslut.
    Du och alla andra i Mollybloggarna är så fina i era Fondor och jag sitter och funderar om det är något jag skulle kunna ha på jobb (bank).
    Jag längtar också efter sol och är lite lycklig över att den i alla fall visar sig idag.
    /Helén

    SvaraRadera
  4. Usch, vilket elakt inlägg M skrev. Och nedsättande formulerat. Jag blev faktiskt illa berörd när jag läste det. Jag vet att amnning av någon konstig anledning är ett känsligt ämne, men jag tycker att oavsett vad man tycker ska man inte skriva elaka inlägg. Men har man många läsare så blir det väl alltid några muppar (i min blogg är det mest mamma och pappa som kommenterar... :), fast det är ju ingen mollyblogg förstås :) ).
    Jag tycker för övrigt att du skriver väldigt diplomatiskt i dina svar på puckoinlägg, det tycker jag är bra gjort. Och visst är det många som skriver "det här är ingen kritik, men..också skriver de väldigt kritiska saker. Jag tycker man kan ha avvikande åsikter, och uttrycka dem, men det finns ju alltid olika sätt att formulera sig på då. Trevliga sätt, till exempel.
    X-stitchen du hade igår var jättefin!! Förresten. (Och Fondan med, men jag är mest avis på X-stitchen.) Däremot provade jag en blå remixblus på stan i Uppsala där jag bor, och den satt inte alls så roligt. Tyget spretade ut så mycket upptill i kragen tyckte jag. Jag som var helt säker på att jag ville ha den. Då tyckte jag mycket bättre om Poplin s/s frilled blouse som jag provade i lite pink och lite blue, men jag vill ha den i brunt. Och jag kan inte bestämma mig för storleken heller. I 2 som är den storlek jag har på de toppar jag har, så sitter den bäst, men lite "högt" upp under armarna. 3 sitter längre ner under armarna, men är stooor. Svåra beslut. :)
    Jag måste hitta en trevlig webshop som har den i brunt tror jag.
    Ha det bra - nu ska jag jobba lite mer.
    /Sara

    SvaraRadera
  5. Vi köpte vårat bubbelbad/inbyggd ångbastu i Mullhyttan för nästan 2årsedan. Vi är supernöjda.
    Jag längtar också till sommaren!!!

    SvaraRadera
  6. har min Fonda i pink idag, älskar den!! Flera elever som ger mig komplimanger, de är underbart gulliga.
    med andra ord är vi snarlikt klädda idag

    Du är en smart tjej och kan uttrycka dig väl, heder åt dig!
    vissa saker bestämmer man själv eller hur?

    kramar

    SvaraRadera
  7. Helén och Sara!!! Tack för ert stöd! Jag blir verkligen ledsen av onödiga påhopp, men just det där att "det är inte kritik" Vad är det då? Jag talar inte om för andra hur länge de skall amma, vad de skall lägga sina pengar på, välja för yrken o s v...Var och en sköter sitt liv och ber man om råd, då är det en annan sak tycker jag.
    Sara: Lycka till med klädköp!!!!
    Anonym: Det kanske var du som tipsade oss här i bloggen?
    Christina: Ja, barnen ÄLSKAR klänningen (och föräldrar med upptäcker jag), roligt!!!

    Kram till Er alla!

    SvaraRadera
  8. Jag är tvärtom. Jag gillar helger med så lite inplanerat som möjligt. Bara slappa med andra ord. Har så mycket måsten på veckorna att helgerna gärna får vara tomma...fast det blir dom ju aldrig men jag vill inte planera ngt men det blir saker att göra iaf.

    SvaraRadera
  9. Bra kommenterat vännnen det är ditt och Lucas beslut och ingen annans man gör som man vill dina tuttar och hans behov!!!Ha rak rygg som du haft tidigare inga påhopp som detta kan trycker ner dig vi stöttar dig vi JA sägare som vi kallas!!! Tycke och smak om att amma länge men man äger ju sin egen kropp och bestämmer över den det är skönt!!! Sen kan man lägga kommentarer på ett bättre sätt, inte otrevliga om man känner att man tycker att ni skulle sluta amma tex, skriv då på ett mer diplomatiskt sätt som du gör i dina svar känns schysstare!!
    Outfinen är helt outstanding ska ha min imorgon premiär!! Ska bli intervjuad och filmad en case om vårat fall med dottern och diabetes för barnförsäkringen syfte spännande då tänke jag ha min fonda!!! Har nu fyra intressanta plagg jag vill inhandla sen får det vara bra dyyyrt blir det men är såna man kan ha länge återkommer om vad hihi..
    Kram på dig hoppas kvällen va toppen!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails