Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

KÄRLEK!!!

Ibland tänker man till, eller hur! Vet ni, idag körde jag fast med bilen, ORDENTLIGT, när jag skulle åka hem efter att ha lämnat William och Tilde hos Ingrid. Jag min dumma kossa trodde i min enfald att jag skulle kunna ta genvägen hem. Sure, det var inte skottat och jag var liksom redan ute på vägen när detta "upptäcktes". Jag körde fast, big time. Hjälpte inte med att lägga i vare sig ettan, tvåan eller trean. Prövade att backa, det gick bra ända till dessa att bilen gled ner i diket.

I det läget kom tårarna. Tvillingarna sov och Luca såg förundrat på mig "skall vi åka hem nu mamma?". Jag gick ur bilen och började ta bort snö runt däcken, försköte igen men blev bara mer och mer fast. Insåg att jag behövde hjälp. Tog upp mobilen för att ringa. Ingen täckning!!!!!!Vi kan åka till månen men INTE se till att det finns mobil täckning överallt. Oj oj oj. Försökte flera gånger med resulatet att bilen satt ännu mer fast i snön.

Försökte gå en sväng för att se om det fanns någon täckning överhuvudtaget. Jag kunde inte gärna lämna alla barnen i bilen för att promenera till närmsta bostad...Då uppenbarade den sig, PLOGBILEN. Som en skänk från ovan. Den snälle farbrorn tittade förundrat på den mycket opraktiskt klädda mollydockan och frågade "VAD GÖR DU HÄR?".

Vet ni, han hade ett hjärta av guld, han skottade bort massor av snö med skyfffel, kröp ner och fäste någon anordning på min bil och drog sedan loss mig. Beordrade mig att stå still så att han kunde skotta bredvid och bakom mig. Jag lydde och tackade innerligt.

45 minuter senare var jag på väg hem och kände mig jätteglad och tacksam över att allt slutade så väl!

Nu känner jag mig jätteknepig, helt känslomässigt slut. Ledsen och glad på samma gång, konstig...

Ville bara posta massor av bilder på kärlek. Kärleken till livet, till barnen (och självklart till min man även om det inte publiceras någon bild på honom nu).

Mamman och Li

Tvillingarna i den berömda "baljan" på BB. Hur fina är de inte?

William & Tilde

Dubbelamning

Mammas alldeles eget Luciatåg :)

Mamman och Luca

Leon & Luca
Mamman & Tilde
Ha en fortsatt trevlig fredag
och
ta hand om dem du älskar högt!!!









12 kommentarer:

  1. Ja det finns änglar här på jorden också :) och att de uppenbarar sig när man mest behöver dem! Vilka härliga bilder! kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder!!! Vilken tur att det löste sig så smidigt! Vi satt fast sådär förra helgen när vi skulle köra hem från Danmark. Tog väl en timme att skotta loss oss! Inget kul alls med bilen full med barn och packning och tider att passa!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Så søte barn! Og Tilde ligner på mamma :)
    Hilsen Ingrid

    SvaraRadera
  4. Madeleine: Min granne sade samma "det var väl han där ovan som skickade en plogbil"

    Nena: Det är just det, när man har barnen med sig...ensam hade jag kunnat gå till närmsta hus och bett om hjälp...

    Ingrid: Tack! Jo, de brukar säga det :)

    *kramar*

    SvaraRadera
  5. Åh vilka mysiga bilder, man glad när man ser dom! Vilken tur ni hade också att hjälp kom, jobbigt när man fastnar så. Ha en bra fredaskväll! / Maria

    SvaraRadera
  6. Vilken tur du hade.

    Och mysig dubbelamningsbild :-)

    TAbby

    SvaraRadera
  7. Heij SKrutteruttan.. det är Helén från Familjeliv.. HeWe..
    Kikade in hos dej igen på fl, och såg du hade en egen sida.. så jag kikar in.
    Jag lägger till dej inne hos mej, hoppas det går bra..så kan jag kika in här igen.
    Visst har er familj blivit större nu.. twíns ser jag.. sååå roligt. Grattis till de goa trollen.
    Kram på dej.. Helén (HeWe)Piteå.

    SvaraRadera
  8. Hejhej

    Vilken tur i oturen. Jag har också fastnat här hemma, men jag fick gräva mig loss själv :-D

    Roligt att se att Tilde o du är så lika. Mina killar är tydligen jättelika min man. Jag tycker det är supersvårt att se själv. Jag ser bara att de är lika varandra :-D

    Trevlig kväll!

    ps vad fin du är i rött - översta kortet!

    SvaraRadera
  9. Tack allihop för komplimanger och vänliga ord!!!

    SvaraRadera
  10. Åh vilka fina barn du/ni har. Skönt att ni fick hjälp loss ur snön.
    I bland tror jag det händer saker runt omkring oss som gör att vi blir mer ödmjuka över livet och människor runt omkring oss.
    Ha det gott nu i kväll, dansa lite till Lets dance med barnen...Jag skulle vilja dansa ut lillbebin i magen...Kram!/Nina

    SvaraRadera
  11. Ibland finns det någon däruppe som lyssar och idag hörde han dig och skickade en plogbil guuud va skönt kan förstå paniken du hade shit men tur att det ej va så kallt ute!!! KÄRLEK KÄRLEK jaa det är för härligt vilka fina kort bara lyser om dem,det är kärlek överallt och tänk barnen det är det bästa vi har, de är såå fina dina 5 hjärtan!!!
    "AMOR VINCIT OMNIA" kärleken övervinner allt det gör den!!!
    Ta hand om er och va lycklig ni är räddade av en underbar man i plogbil slutet gott allting gott!!
    Trevlig helg på dig/er, ska vi ha mysa och ta hand om varandra för på ett ögonblick kan allt ändras till otäcka situatione,hände oss i veckan akuttranskport till sjukhuset usch när ens barn blir sjuka inte kul, men som tur är det bra igen!!!
    Kramar i massor till dig från mig

    SvaraRadera
  12. Kraaaaaaaaaaaaaaaam skrutterutt..
    Du å dina härliga telningar är SÅ vackra och fina..
    Underbara bilder i en härlig blogg
    TACK!
    Jag blir SÅ glad, har 5 barn själv och du och dina är underbara att få se.
    Styrkekram till dig fantastiska du..
    //Sanna
    snurklan@live.se

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails