Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

3 år som Fru Kämpe :)

God morgon :)
Är det en vanlig dag, är det en vanlig dag?
Nej, det är ingen vanlig dag för det är 3-årig bröllopsdag
Hurra Hurra Hurra


Ja, idag är det 3 år sedan P-O och jag knatade iväg till Rådhuset i Örebro och gifte oss med Liljebys som vittnen. Vi tågade in till Ulf Lundells "Kärleken förde oss samman". Dagen var väldigt blandad, självklart var vi ju lyckliga över att få gifta oss och samtidigt gnagde sorgen i mig efter missfallet som inträffat två veckor tidigare :(.
Drygt en månad senare blev jag gravid med lilla Luca. På kortet är Ludde 14, Lovisa 12, William 7, Tilde 5 och tvillingarna 8 månader. Vi åt bröllopsmiddag på Kina Muren efteråt, bjöd förstås med oss Liljebys som varit vittnen. Det var jättelyckat och vi skrattade alla gott åt William som såg ut PRECIS som servitörerna på plats :D.
Det finns dock en lite sorglig faktor i det hela, när vi kom ut från Rådhuset stod ingen där, mamma och Kent hade ställt sig utanför fel dörr, man kan ju faktiskt inte låta bli att le lite nu åt just det, men jag tyckte det gjorde ont. Ingen övrig släkt, vare sig på min eller P-O´s sida, inga vänner, inga arbetskamrater. Vi hade ju valt att gifta oss i Rådhuset istället för ett stort kyrkbröllop, men det innebar ju inte att man inte vill ha gratulationer och lyckönskningar.
Jag är inte bitter ;).
Nej, det är jag faktiskt inte (bara lite ledsen), jag vet hur läget var och att många tyckte att vår relation var uppåt väggarna, vi levde ju båda i förhållanden när vi blev ett par och det är ju inte något som är direkt "accepterat". Vi kunde bara inte låta bli, att vi båda aldrig upplevt något liknande tidigare måste väl stå för något! Vi kunde inte bara offra det vi kände för varandra och fortsätta i de relationer vi levde i. Jag kom bara att tänka på den där dagen..det öste dessutom ner *håller mig för skratt*.
Idag tre år senare har vi utökat familjen med en lillfis till :).


Jag gjorde lite frukost på sängen till P-O i morse, levande ljus och en liten present, han fick sådana där go´a sockar som jag köpte av Berith, nu slipper han frysa om fötterna :).


Kärlek


Dagens outfit:
Lovely knit i almost black
Glazing frill tank i chalk
Svart brottarlinne från JC
Kjol från me&i
Leggings från Gina Tricot
Knee length socks i chalk
Stövlar från Vagabond






Idag är det en speciell dag på jobbet, först ett viktigt möte, sedan lite "vanligt" på schemat, sedan kommer Länsteatern och spelar en föreställning för oss. På eftermiddagen sitter vi i ledningsgruppen i handledning. Det är nyttigt men mentalt jobbigt, det är lätt att falla i gråt tycker jag när jag pratar om de mörka sidorna i mitt liv, de som jag ständigt försöker putta undan. Jag vägrar vara ett offer!
Ikväll kommer Micke över med William och Tilde, han hade ingen barnvakt och skulle på festligheter med sitt jobb. Det blir mysigt att träffa dem lite extra! Han hämtar dem senare i kväll...
Ha nu en bra onsdag och vårda det du håller kärt!!!
Helénakramar








19 kommentarer:

  1. Grattis på Eran Brölloppsdag!!!

    Njut av "bonus" tiden med dina barn ikväll....
    Ha en bra dag!!!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen! Har gift mig i samma byggnad jag med. Dagen före julafton 2004. Bara våra föräldrar och en kompis till mig visste om det. Det var ett jävla liv efter med folk som blev sura. Somliga har svårt för att bara vara glada för andras skull....
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Grattis på er bröllopsdag!! Vi firade 10 år som gifta den 28/5, vi träffades också på jobbet och jag hade 2 barn och var sambo....*kram*

    SvaraRadera
  4. Grattis på bröllopsdagen!!
    Vad trist det låter att ni inte blev firade riktigt när ni gifte er:-(
    Men försök att inte tänka på det tråkiga utan Det var ju trots allt en dag i lycka och kärlek:)
    (lättare sagt än gjort, jag vet)
    Fina var ni iaf!!
    Idag har jag också lovely knit och Glazing frill tank, hade på mig me and i kjolen också imorse men bytte sen till leggings:-)
    Hade jag inte bytt hade vi varit lika idag också
    haha..Vi är roliga!
    Hoppas du får en härlig dag,
    kram Mia

    SvaraRadera
  5. Tack tjejer :)
    Mia: Ja, det är väl för märkligt, vi är väl tvillingsjälar *hihi*

    SvaraRadera
  6. Grattis till ert jubileum!!

    Jag har levt ihop med samma man sedan jag var 14 år och är i dag 42 år. Vi är gifta sedan jag var 20 år och har två vuxna barn tillsammans.

    I dag älskar jag honom lika mycket som jag gjorde som fjortonåring!! Nu är vi ensamma i vårt stora hus med mängder av hästar och hundar. Men vi har varandra!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  7. Grattis på bröllopsdagen!! Hoppas att ni får en toppendag :) Vi firar snart 1 år 13/12 som förlovade. Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis på bröllopsdagen, hoppas ni får tillfälle att mysa och fira lite!!
    Vad tråkigt att det blev sådär på er bröllopsdag!
    Fina var ni iallafall och du man ska aldrig förneka kärleken!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  9. Stort stort grattis!!
    Min mak eoch jag firade 13 år som gifta nyligen. Liknade historia som er dock utan barn. Kärlek vid första ögonkastet för båda, det kan man inte ignorera, eller hur?

    Härligt kort med hela familjen!

    Hoppas ni firar med god mat och dryck idag..
    kramar

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Jag tog strl två i denna..
    Jag ligger mellan 1 och två på mina mollys..Men mest 2 för tuttarna:-D
    Jag är 170 lång och väger (skäms)67 kg (ska gå ner jag vet) och har stor 75 d i bh..
    Du klarar dig på en 0 i den tror jag du som är så nätt;-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Mia: Tack för svar, Eva på Smultrongården sade att klänningen var så där pyttig och har inte tagit in den i 0, utan det får bli en 1:a...de som lagt ut hitintills har inga i 0 ser jag...Köpte du på CD eller Milk&honey?

    SvaraRadera
  12. Grattis vännen! Hoppas ni haft en jättefin bröllops dag! Ja jösses, det är verkligen TRE (!) år sedan! Kram till er båda!

    SvaraRadera
  13. Miljoners grattis på bröllopsdagen!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Jag köpte på CD för det var de som jag såg hade släppt först och jag hade ju bråttom förstår du :-))

    SvaraRadera
  15. Grattis på er bröllopsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  16. hejsan! Nu är jag här och tassar igen;=)grattis på er! vad kul med en till som gillar oddmolly massor! Det gör jag emd och brukar lägga ut molly-outfits=) Ville mest önska en trevlig kväll! Och säga att jag bytt bloggadress...den nya är mycket bättre!!! KRAM
    /Erica

    SvaraRadera
  17. Här hittade jag den klänningen i strl 0 om du var intrsserad:-)
    http://shop.charlottegoteborg.se/duvet-rose-dress-dark-blue-222.html

    kram

    SvaraRadera
  18. GRATTIS på bröllopsdagen! Bättre sent än aldrig...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails