Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Inspiration!!!

Nu har jag på uppmaning och inspirerad av flera Odd Molly-bloggare bestämt mig för att göra min variant på Mollyåret 2009...sett ur Heléna-perspektiv! Ni får tycka att det är fånigt och banalt, men Odd Molly är inte bara kläder för mig, det representerar dessutom min väg ut ur mina ätstörningar! Känns lite fånigt att säga så. Men från att bära minimala tighta kläder på en tunn barnkropp till att våga visa kurvor och vara stolt över den kropp som väntat sex barn, fött fram fem, det är inte dåligt!

De första plaggen köpte jag för att dölja en uppsvullen mage, en kropp som sög åt sig varje kalori efter ett halvår av svält, en människa fylld av ångest, skam och sorg.

Komplimanger för fin klädsel gjorde att fokuset förändrades från att visa en utmärglad kropp till att visa fina kläder.

Först ut: En sjuk Gina-Tricot tjej på 51 ynka kilo.


*******************************************

Jag köper mitt första Odd Molly-plagg i juni 2009, Private embroidered dress



Tillsammans med Smallville bloomers i powder (och ett par matchande Calou träskor). Kommer hem med min första påse från Smultrongården och Lovisa utbrister "Har du köpt Odd Molly?". Jag blev förvånad, visste inte att hon kände till märket!

********************************************************

Mitt första plagg som jag köpte ur pre-fall kollektionen. Hade aldrig köpt ett så dyrt plagg förut. Taradiddle dress. Kände mig vacker, men gravid *oops*.

Här skulle jag iväg på Kräftskiva och sedan på krogen, oj vad mycket komplimanger jag fick för klänningen!

******************************************************
Det första Odd Molly-plagget jag fick av P-O och där sprängde jag nog gränsen. 1900 kronor för en blus, hjärtat bultade när jag klickade hem den! T88 tunic!


Den har anlänt och matbespisningpersonalen höll på att baxna när den ena av dem bara ville ha den och frågade om priset.

********************************************************
Blusen som jag inte alls tyckte var fin till en början och sedan fick jag se en bild på den på en "människa" och plötsligt fick den figurera både på foto på jobbet och föräldramötet.
Makeout blouse i chocolate




**********************************************************
Vacker som en dag, inhandlades på rea och genererade många komplimanger!
Superpleated blouse



Den här bilden är min profilbild på Facebook, tycker den är ganska rofylld och romantisk. Med en Spoiler till blir vem som helst prinsesslik :)


********************************************
Hearted tunic, en dröm! Högst på önskelistan, men inte förrän jag såg den live på två kvinnor var jag helt såld!



Här med en spoiler underdress i powder



**********************************************************

Mest oväntade köpet! Denna A-one silk wrap tunic. Såg den på några av flickorna efter historiens första Mollytäff och var såld...


icke-Heléna, men ack så fin!


**********************************************************
Lovely knit lovely knit lovely knit. Har inhandlat tre stycken, i almost black, i cherry och i lite lilac (mycket otippat!)


Fungerar till det mesta, som jacka, en frusen dag, till jeans, till kjol, till finbyxor. Toppen!


**************************************************************
Mest "onödiga köp" enligt P-O, sleevewarmers. Men oj vilken användning jag haft av dem, till klänningen här, till blusar, till kappan, Såå nöjd!


************************************
Vackraste blusen, Native shirt, fick den i tidig julklapp av P-O!


Underbara detaljer!


**********************************************************
Vinterns hit, voile short dress i chocolate. Bar den hos min pappa en dag, på kvällen hade Helena Bergström på sig den och min pappa uppmärksammade detta och sms:ade mig :)



Vackra kläder och inspiration från övriga bloggare gjorde att jag tillslut investerade i ett par Swedish Hasbeens


**********************************************************

Något efterlängtade pre-spring kläder ledde till inköp av årets mest figursmickrande blus! Alchemistry i white!

Bars på årets Luciafirande på jobbet, följt av massor av komplimanger!



Det var mitt Molly-år det. Jag startade blygsamt i juni och har nu, drygt sex månader senare investerat i hela 60 mollysar. Vad skall nästa år innehålla?
Till sist vill jag säga att det absolut bästa är att jag startat den här bloggen och fått ett fantastiskt gensvar!!!! 34 000 unika besökare på knappa tre månader, det är Er förtjänst!
Följer DU med mig in i 2010?
Gott Nytt Molly-År!!!























24 kommentarer:

  1. Hjälp vad smal du var på första kortet, kan inte tro att du har haft 6 barn i den magen. Kommer ihåg första gången jag träffade dig på sommarfritids, tänkte att oj vilken trevlig människa och vilken enerig hon har. Sen upptäckte vi ju andra roliga saker så som att jag och din bror har varit klasskamrater och att vi har samma intresse och inställning till tatueringar, har man en ska man visa den oxå :) Kommer ihåg hur vi satt på vivalla badet och snackade skit, hihih. Tycker att du är jätte fin i kroppen nu och du ska vara stolt över allt du har kämpat med!
    Tycker att kläderna som du har är jätte fina och du passar verkligen i dom! Har själv börjat kolla mer på det modet som du kör med men inte odd molly kläder. Alchemistry i white är hur fin som helst, skulle oxå vilja ha en sån!
    Hoppas att 2010 blir ett bra år för dig och hela stora härliga familjen :)
    Kramar från Helena

    SvaraRadera
  2. Har följt din blogg sen du skrev redan på Familjeliv och jag måste säga att det är härligt att få se dig frisk och se ut att må så bra. du klär verkligen i dina Mollysar. :-)
    ha en bra kväll och ett gott nytt år passar jag på att önska dig.
    Kramr Perniilla

    SvaraRadera
  3. Så klart jag följer med in på 2010, om du tillåter det.....
    Din blogg ger så otroligt mycket och har hjälpt mig många gånger....
    Du skall veta att du ger mycket!!!

    Vill passa på och önska dig ett GOTT NYTT ÅR!!!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  4. Helena, Pernilla, Madde: Tack, det värmer!!!Jag blir så glad när jag kan tillföra något :) Kramis

    SvaraRadera
  5. Du ser både friskare och gladare ut på senare bilderna än dom första. Kommer självklart att fortsätta följa din blogg! Ha ett riktigt bra nyår! Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Naturligtvis följer jag med dej in i 2010-talet. Läser din blogg nästan varje dag och gör jag inte det går jag igenom den och ser vad du har haft för dej. Jag bor på landet utanför Hardemo Kumla och känner ju till alla ställen du beskriver. Tycker om att du är vardaglig! Ha nu en bra nyårsafton!
    Helene Roth

    SvaraRadera
  7. Linda : Tack, jag mår verkligen bättre!

    Helene: Vad roligt!!!Hur hittade du mig?

    SvaraRadera
  8. KOmmer självklart fortsätta läsa här hos dig.
    Vilket underbart Molly år du haft!
    Du är så fin.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Du är så fin i dina Mollysar! Det är härligt att du mår bra och känner dig frisk...självklart följer jag dig även nästa år :-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Kommer följa dig här vi ses ju på facebook oxå...såå skönt se dig frisk mår bra du är superfin va orolig i våras när du köpte så mycktet tighta Gina plagg som då framhäver endel skavanker man får fast du ej hade men man har ju inälvor som tar plats men svårt när man blockerar sig själv och antar man är tjock!! Du är såå ljuvligt vacker i dina Mollysar verkligen du...gillar Alchemistry hearted tunic och superpleated blouse(stavningen inte den bästa) mest eller de jag själv vill ha mest vill ha allt men de ligger närmast min stil...!! Jisses vad plagg du har en förmögenhet värd att ha i kassskåp och det ska bli så kul följa med dig 2010 och se alla nya fina mollysar!!!

    MÅ GOTT OCH ÖNSKAR DIG ETT RIKIGT GOTT NYTT MOLLY ÅR!!!

    KRAMAR TINA

    SvaraRadera
  11. Håller med. Roligt att se dig "växa" till dig både i Molly intresse och i rent fysiskt. Var stolt över dina skavanker! Det är beviset på 6 underbara små mirakel. Så resonerar iaf jag. Kram

    SvaraRadera
  12. Vad fin du är i dina mollysar och du är en stor inspiration, du visar att det går att ta sig ur till andra sidan! Jag älskar att läsa din blogg och du verkar vara en så härlig person! Skönt att se och läsa om hur du växt som person. Gott nytt år! Kram

    SvaraRadera
  13. Jag visste inte att du "mått så dåligt". Du ser så fräsch ut nu. SÅ fin i OM-plagg efter OM-plagg ;D Hoppas att 2010 blir ännu härligare för dig, du verkar va en sån fin människa.

    SvaraRadera
  14. Du vet nog redan om det men du är länkad till på Fitts & co Bloggen...

    SvaraRadera
  15. Du ser ut att må mycket bättre nu. Skönt att du kommit på rätt köl igen. Vilket härligt inköpsår det blivit, Mollysar gör underverk! :)

    SvaraRadera
  16. Gott nytt år Helena!! Jag har följt dig ända sen familjeliv-tiden och då hittade jag dig pga vårt gemensamma intresse för barnkläder. Är en blivande 4-barnsmamma och finner det mycket inspirerande hur ni får vardagen att gå runt så bra med en stor familj. Skönt att du har kommit ur ätstörnningen! Du är verkligen fin och vacker som du är! Kram! Karin

    SvaraRadera
  17. Hej Helena!
    Du bjuder på en fantastisk kavalkad av vackra Odd molly-plagg, men mest berord blir jag av dig nar du delar med dig av det som ar jobbigt! Jag hoppas att du njuter av din familj och ditt liv och tar vara pa alla underbara stunder.
    Manga kramar fran Helena(!)

    SvaraRadera
  18. Tak alla underbara tjejer, ni är ovärderliga!!!

    GI-Malin: Nej, jag visste inte att jag var länkad, vad skoj! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  19. Härlig utveckling!

    Hoppas ditt 2010 blir som du hoppas!

    KRAM i massor!

    SvaraRadera
  20. Önskar dig och din fina familj ett Gott Nytt År!
    Hoppas 2010 blir ett underbart år.

    Fantastisk garderob du fått ihop! Lite avis men den är dig väl förunnad med tanke på allt annat runt omkring.

    kram

    SvaraRadera
  21. Självklart följer jag din blogg 2010. Tack för att du så generöst delar med dig av allt. Det ger energi och inspiration för många av oss.
    Är också så härligt att läsa om hur bra du mår nu och du ser så harmonisk ut. OddMollykläderna är så vackra och kvinnliga och passar dig perfekt.
    Hoppas ni får en härlig nyår och att du fortsätter blogga i samma anda (fast förståss på dina villkor). Lite ekonomitips kanske du kan dela med dig av också ;-), du verkar ha stenkoll även inom det området.

    Kram och tack!

    SvaraRadera
  22. Va fin du var i din Alchemistry! Tunikan är ju "veckans odd molly" hos mig, skriv gärna några rader om den :)

    SvaraRadera
  23. Jättefina kläder alltihop. Vågar man fråga vad 60 mollysar innebär i pengar? *bara nyfiken*

    /Ina

    SvaraRadera
  24. Ina: Hmmm, på en höft ca 80 000 kanske? Jag har väl ett 20-tal som kostar under 1000-lappen, ett 10-tal över 2000 och så kappan som kostar 6000. Men de flesta plaggen ligger mellan 1200-1800...Mycket pengar blir det...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails