Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Intensiv vecka!

God morgon :)

Då var det ny vecka igen, helgen har verkligen varit lyckad och har fullkomligt rusat fram! Igår kväll hjälptes vi åt med städningen i badrummet, vi dammsög båda två, jag moppade och skurade toalett och handfat. Dammsög av Williams och Tildes rum också. Gick upp på vinden med bebisbaljan och säsongskläderna från småttingarna. Stuvade in Tildes sommarkläder i deras garderob, vi bar in madrassen (som skall till skroten) och jag ställde julkartongerna på bastuns gamla plats. Jag vet inte om Thomas skall börja lägga klinker före jul...vi måste ju ut och välja ett golv också, jag avskyr att göra sånt med alla barnen, det är fullständigt omöjligt att kunna tänka en enda klok tanke när tre barn pockar på uppmärksamhet. När vi höll på där nere hann det gro igen där uppe, jag får nippran när det ser ut överallt, blir ilsken, ledsen och stressad.
Vi slängde in färdigpizza i ugnen och när vi hade ätit skulle jag ta ut mattan som jag tvättat, totalförstörd och "ludd" i hela tvättmaskinen. Himmel och pannkaka, jag trodde att jag förstört maskinen, men efter att ha tömt avloppsslangen två gånger så fungerade den igen. Tvättade de handdukar vi inte skall ha kvar i badrummet, det är onödigt att alla har två handdukar var där nere, småttingarna eller P-O duschar t ex aldrig där.
Jag stupade i säng vid tio, trött!!!!


Dagens outfit:

Lovely knit i cherry

Superpleated blouse i chalk

Baslinne från Gina Tricot

Contour denim stretch

Träskoboots från Calou










Tilde valde det här som outfit idag, min lillhöna som snart är stora tjejen...








Den här veckan är så där intensiv så att man knappt orkar tänka på allt. För det första har vi Luciatåg på jobbet på torsdag, inför det är det massor av övningar, repitioner, saker att förbereda, ordna och organisera. Sedan är man ju alltid toknervös som pedagog, först skall jag hälsa alla välkomna och informera lite kort och sedan tåget....Hur skall det gå?
Utöver det så skall jag ta med mig alla fem till vårdcentralen imorgon och försöka få vaccinomgång nummer två till dem. jag behöver kompa ut för att kunna vara där i vettig tid! På tisdag har vi i alla fall ingen deadline, det känns ju bra!
På onsdag kväll skall jag ta med mig William och Tilde på glöggkväll till Pia, det skall bli jäyttemysigt, det är alltid en höjdpunkt att få bli hembjuden dit, trevligt folk och god mat :).
På fredag är det våra barns tur att gå Lucia och då skall vi fixa klart med deras Luciakläder innan dess. Jag skall gå, men vi har inte löst hur P-O skall kunna gå än, han har bärande tid på sin avdelning...
NU måste jag skynda mig, full fart!
Ha en bra dag!





7 kommentarer:

  1. Hihi.. vad söt hon är - du också såklart!

    Hoppas er vecka blir fin!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Puh vilken fullspäckad vecka!

    Dottern ser ut som en liten tonåring. Så söt.

    Du är fin, som vanligt :)

    SvaraRadera
  3. Vad fin hon är jättefina kläder brås på mor sin bra smak!! Så lika & fina!!!
    Igår va vi köpte interiör till vårat nya badrum på Bauhaus haha..skämt och sidor försår precis vad du menar my goood 3st varav ett engergi knippe till 3åring som for omkring i gångarna där pust jag efter tur vi visste vad vi skulle ha men kaklet får vi ta nästa gång åka SJÄLVA hjärnan fungera ej när kids är med och stökar runt, med vi har egentligen ej svårt med barnvakt endast till våran ena som måste ha sina sprutor!! Kul är det att få nytt men det runt om blir lätt kaosartat när hela la familia åker hihi lycka till ni med erat val finns såå mycket fint snyggt!!
    Ha en bra fullspäckad vecka!!

    kramar

    SvaraRadera
  4. Tack för komplimanger :) Vi brukar få höra att vi är lika
    Tina: Åh, hennes diabetessorutor skrämmer? Jag har varit ledsagare till en brukare med diabetes, det tar ju ett tag innan man vänjer sig...någon i släkten kanske kan tänka sig att lära sig?

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilka snygga jeans! Letar efter ett par mellanblå snygga jeans och de där måste jag ju leta upp snarast. :-) Tack för inspirationen! :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka fina mor och dotter modeller:-))
    Ja, vi hoppades också på en lugn vecka men har redan första dagen insett att så blir inte fallet:-(
    Hoppas iaf att ni får och hur går det med badrummet förresten?
    Är det klart nu?
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails