Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

onsdag

Makeout blouse (och glöm inte rean på Smultrongården)

God morgon :)
Hoppas Du just nu njuter av en god kopp java (eller thé kanske?) och har tagit en micropaus i vardagen! Jag far runt mest hela tiden, men jag har alltid datorn påslagen, ger mig små belöningar hela tiden, är det för tillfället lugnt slår jag ner mig några minuter, sedan drar det igång igen. Det är ett trevligt sätt att klara av och mäkta med ett hektiskt och intensivt liv.
Vad gör Du för att koppla av/njuta av livet?
Igår kväll fixade och trixade jag lite med ett inlägg om att det idag går att handla på Smultrongården med 25 % rabatt på Odd Molly om man uppger koden Skrutteruttan. Det publiceras även en annons i vår dagstidning här i Örebro, men just Du som läser min blogg och inte bor i krokarna har chans att handla före andra "nätshoppare". Eva har en fantastisk service, ring så får du svar på en gång om just det Du vill ha finns i din storlek!
Idag har vi julpysseldag på jobbet. Jag är USEL på att pyssla, jag har VERKLIGEN tummen mitt i handen och är inte ett dugg intresserad av dessa sysslor, men det är bara att bita ihop, göra sitt bästa och hoppas att barnen tycker det är roligt. Det är mest mitt eget självförtroende som begränsar mig tror jag. Det är som tur är inga mastodontuppgifter i år, det är meningen att barnen själva skall kunna genomföra sitt pyssel, inte pedagogerna. Tvillingarna hade för övrigt med sig fina ljusstakar de gjort i lera och sedan målat i silver på förskolan, de var rara och precis på deras nivå. Om jag får hem en jätteavancerad tomte så vet jag som förälder att mitt barn troligtvis inte gjort mer än att limma ;)
(Ibland är vi pedagoger så överambitiösa).
Idag skall min pappa låna vår bil, de skall till IKEA och köpa sängar som barn och barnbarn skall kunna sova i när vi hälsar på. Vi har ju som bekant en STOOOOR bil och de får säkerligen in sängar utan problem i den. Det är lite läskigt att köra den nu när det är halka och snö, bakändna slänger och far och man får verkligen parera sladdar i varje kurva.
Jag tror att P-O skall hjälpa Ludde att köpa en platt-tv i kväll...annars har vi inga planer...Den här veckan (tisdag-torsdag) är vi "barnlediga" som vi kallar det, vi har bara våra tre gemensamma barn och de här tre dagarna har vi inga möten/kvällsaktiviteter inbokade, det är ovanligt!
Fick en förfrågan på Familjeliv om vi Molly-bloggare inte kunde skriva storlekarna vi har på plaggen, jag orkar inte gå igenom hela mitt bildspel men jag från och med nu skriva efter varje plagg vilken storlek jag har på just det plagget. Måste faktiskt erkänna att det är liiite knepigt med Odd Mollys storlekar, i andra märken kan jag oftast ha "renodlade" storlekar överlag, men i det här märket kan det variera.
Dagens outfit:
Makeout blouse i chocolate (storlek 0)
Spoiler undertank i chocolate (storlek 1)
Contour denim stretch (storlek 0)
Jacuard longsocks i royal (onesize)
UGG i chocolate



Luca har tröja från Polarn och Pyret och jeans från Nova Star

Humanity for all i magenta och rosa

Ha en bra dag och ta hand om dig!
Helénakramar




22 kommentarer:

  1. Tackar för tipset om Smultrongården. Ett par strumpor ska jag nog ta och beställa, men kan som vanligt inte bestämma mej för vilken färg jag vill ha...
    Ha en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tackar för rea-tipset! Såna är alltid välkomna :)
    Jag pausar med kaffe, chokladbit och att läsa din blogg - det har blivit en vana som är svår att motstå. Måste bara få säga att du passar sjukt bra i brunt! Blusen är supersöt på dig och nu blev jag vääääldigt sugen på att köpa en sån :p
    /Nina

    SvaraRadera
  3. håller med anonym nedan ang tid FÖR barnen för barnens skull.. Hela ditt liv verkar vara inriktat på konsumtion och jag ryser när jag läser. Fascinerande hur en mollydocka kan få så många läsare med ett så innehållslöst liv... Det är ju inte ens snygga foton.. Stelt poserande, hårt sminkad.. Läser Malenamis blogg, den ger nåt! Snygga foton samt innehåll i texten... Nej detta var inte min typ av blogg. Ger mig inget samt skrämmande hur ditt sjukliga behov av shopping är det du visar och tar med dina barn på. Dravelblogg.. "så gjorde jag det, sen gjorde jag det, sen gjorde jag det..."
    /annan anoynym (är anonym på nätet, kan du förstå varför man är det??? eller är du för distanslös för det??)

    SvaraRadera
  4. Anonym: Vilken tur att du slipper läsa! Det är helt frivilligt förstår du. Jag tycker att mitt "behov" är sundare än ditt som tydligen går ut på att såra andra. Vad lär du dina barn?

    SvaraRadera
  5. Angående griniga kommentarer ovan: Anonyma med sura inlägg är fegisar som inte vågar stå för att dom mår dåligt psykiskt och spyr galla över sina medmänniskor för att må bra. Gå i terapi och låt bli bloggosfären!
    /P-O

    SvaraRadera
  6. Herregud att dessa "anonyma" orka bry sig så mycket i en blogg som inte behagar dem. Skrutteruttan, du har dina trogna läsare som följer din blogg och gillar den, de är ganska många som gör det:). Jag läser oxå Malenamis blogg och visst har hon vackra bilder men det är mycket shopping i den oxå. Du är vacker och bra som du är! Visst skulle det vara intressant att få se hur "anonyma" ser ut, de som verkar vara så perfekta.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Suck, vilka idioter det finns! Men så läs den bloggen du gillar och låt bli att läsa den här, du anonyma, negativa människa.
    /Cattis

    SvaraRadera
  8. P-O, Camilla, Cattis: Tack!!!!
    Man blir ju bara så ledsen :(

    SvaraRadera
  9. Ja jösses! Vissa människor tycker om att få igång andra. Skulle tro att ovanstående person är en sådan. Sen finns det ett ordspråk som lyder; man ska inte kasta sten i glashus. Snälla du anonyma människa, upplys oss andefattiga shopoholics som tycker om att läsa denna blogg och uppskattar det hon skriver om hur fan en perfekt mamma ska leva sitt liv. Till dig Helena vill jag bara säga; hoppas verkligen att du inte blir allt för ledsen och tar åt dig. Skit i surkärringen. Kramar Linda

    SvaraRadera
  10. Usch vad tråkigt det är att läsa såna komentarer. Kan säga att det första jag gör på morgonen är att kolla din blogg, tycker att det är jätte roligt att läsa den! Och jag är jätte imponderad av att hur du får ditt liv att gå ihop med alla barn och allt jobb. Jag som själv jobbar inom barnomsorgen vet hur jobbigt det är att "ta hand" om andras barn. Och sen ha den orken som du måste ha när du kommer hem till dina barn är helt otrolig. Om människan inte tycker om att läsa din blogg är det väl bara att sluta, man behöver inte vräka ur sig såna dumma saker. Stå på dig bruden, du är stark!!!
    Kramar från Helena

    SvaraRadera
  11. Hmmm, det är inte en f.d till P-O eller nåt som är avis???
    Hur som helst är jag säker på att det är en liten patetisk varelse som är så fruktansvärt urtråkig som jag inte ens skulle lägga märke till om hon ens skulle stå framför mig;-)

    Anonym...Du är en liten lortig fegis:-D

    Helena, snygg du är i makeouten, du skrev att du inte var så glad igen till mig, det måste du vara;-)
    Jag har min mailadress i min profil och du får gärna maila om du vill..
    Strunta i blekfisen som bara vågar vara kaxig anonymt.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Fina du, för det är du! Jätte fin. Denna outfit är underbar.

    Massa goa kramar från mig. <3

    SvaraRadera
  13. Linda, Mia, Tina, Helena: Tack, ni är för rara *kram*

    SvaraRadera
  14. Jag läser din blogg för att jag tycker det är fascinerande och se hur ni får det att gå runt ekonomiskt när man köper kläder varje månad för 15tusen och samtidigt kvitterar ut en dagisfrökenlön som inte är speciellt fet.

    Det fascineras jag av. Inget illa menat.

    SvaraRadera
  15. Go kväll Helena!
    Tänkte bara kolla om du har någon mailadr som jag kan skriva till?
    Det har kommit många jätte gulliga tjejer från din blogg idag. Kul att du har så många trevliga som följer dig, kan du vara GLAD för!:))
    Kram Eva

    SvaraRadera
  16. Men jösses...att folk bara orkar...Ta INTE åt dig Heléna!!!Jag läser varje dag oftast på morgonen, mitt morgonmyys:)Kram Karro Psst, kanske kan vi ses något under lovet?

    SvaraRadera
  17. Hoppas din dag varit fin!

    Det finns folk till allt och jag är övertygad om att det finns måååååååååååånga som besöker min blogg som inte gillar mig alls men är där för att jag stör dem! De sura anonyma kommentarerna slutade dock tvärt - sånär som på en kommentar - när jag lade till kommentarsgranskning.

    Kan man inte säga något snällt så kan man vara tyst!

    KRAM

    SvaraRadera
  18. Bry dig inte om dessa dumma kommentarer. Avundsjuka o bittra människor finns det tyvärr gott om i världen. Tycker att du är fantastisk som får ihop vardagen med allt vad det innebär. Om man stör sig så kan man ju låta bli att läsa det är ju ändå frivilligt.

    Stå på dig
    Massor med kramar
    Mona

    SvaraRadera
  19. Jösses nu är tacking mobbing igång igen!! Vad har de emot dig varför engagera sig skriva inlägg när man blir såå pissoff på någon varför fortsätta läsa inläggen fatter ej???? Tycker om dig att läsa om ditt " sk innhållslösa liv med shopping som förstör dina barn m m" my good alltås detta är verkligen mobbing vuxenmobbning!!! Snart får du låsa den och vi trogna som ÄLSKAR DIG får läsa och vi mår bra alla och framför allt du din familj jaa vänner för detta är skandal!!! Man kan ju ej älska alla men läsa blogg är frivilligt och hakar man upp sig sååå jaa get the fuck of it eller hur!! Släck ner sluta läs....jaa sluta tracka iaf!!
    Må gott och detta ska inte knäcka dig vi står bakom dig och det vet du vi trogna hederliga läsare iaf jag!!
    STORA KRAMAR/ Tina

    SvaraRadera
  20. Det var något av det otrevligaste kommenterande jag någonsin läst! Om du inte giller denna trevliga blogg, förstår jag faktiskt inte varför du bemödar dig med att kommentera och läsa öht?
    Det finns säkerligen andra bloggar som passar dig bättre?

    Helena, ta inte åt dig! Kul att det gick så bra med Smultrongården samarbetet! Du är dagens höjdpunkt bland Mollybloggarna, precis i min smak, rakt på, och med bägge fötterna fast förankrade på jorden! Du är UNDERBAR!

    Kram,
    Mollyflickan

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails