Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Zzzzzzzå trött

God morgon :)
Jag är aptrött. Jag klarar inte av att lägga mig sent och sedan gå upp i ottan. Trött, det är en sak, men jag får sådan magkatarr med illamående när jag inte får sova tillräckligt många timmar. Idag är det bara att bita ihop och gilla läget.
Nu var det en jättetrevlig julavslutning, medelhavsbuffé istället för julbord. Tyvärr hade skyltarna med ingredienser försvunnit och det gjorde det ju lite komplicerat för mig att veta vad jag kunde äta och inte. Men det jag tog av var supergott. Jag hamnade i trevligt sällskap och vi pratade en del om min blogg. När vi sedan skulle ta efterrätten fastnade min kladdkaka på tårtspaden, en kollega var lite snabb där "det kan du ju skriva om i bloggen" :D.
Det tyckte jag var lite festligt med tanke på "informationsplikten" ;).
Vi gjorde en rolig lek, personalbingo. Man hade ett A4-ark med påståenden i ett rutsystem, sedan skulle man hitta någon som..."Har jobbat på McDonald´s" (det var jag det), "Har fått en vägskylt i bröllopspresent" OSV...väldigt rolig lek, man lärde känna sina arbetskamrater på ett annat vis! Jag fick hela arket fyllt först *roligt*.
Vi åkte hemåt strax efter tio, lämnade av kollegor och kom hem strax före halv elva. Barnen snusade sött, P-O sopade bort all snön från gången och jag tog rätt på sopor, tömde diskmaskin, hängde tvätt, pockade upp leksaker o s v. Sedan fick tyvärr kvällen en tråkig avslutning, värdelöst att somna osams :(.
NU måste jag rappa på lite, börjar om 25 minuter!
Ha en bra dag
Dagens outfit:
Lovely knit i lite lilac
Rib jersey i white
Baslinne i vitt från Gina
Kjol från me&i
Grovstickade strumpbyxor från Gina
Knee length socks i dark blue





8 kommentarer:

  1. Hej från en annan aptrött.. trist med sån avslutning av dagen =(

    Du är fin - hoppas din dag blir lika fin!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Skickar dig en styrkelse kram och hoppas att dagen går förbi i ett rask tempo..... Så du får komma hem och vila =)

    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Halloj Helena!
    Har du lust att ringa mig?
    Har messat dig men vet inte om det var till fel mobil??
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Du är jättefin, gillar de lite dämpade färgerna och lystern i kjolen som blir av velouren. Jättefint!!
    Hoppas du snart känner dig piggare!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  5. Tack för en inspirerande blogg! Så kul med dina outfit-bilder. Jag har en liten fundering angående Native Shirt som jag tänkte höra om du vill hjälpa mig med. Jag har precis beställt en ifrån England, och tog då stl 1 som jag har på mina andra OM-plagg, men nu har jag hittat en del trådar på nätet där det står att just Native Shirt är lite större i storleken så att man där bör ta en stl mindre.. Stämmer det tycker du? Om man jämför med t ex Hearted tunic? Är rädd att de ska bli för korta också, även om man säkert klarar en stl mindre för övrigt. Tack på förhand! Hoppas du har en bra dag. // Camilla

    SvaraRadera
  6. Exakt hur trött är man när man är aptrött? Har aldrig hört uttrycket förut.

    You go girl! Låt P-O skjuta skarpt så ni får en bulle i ugnen igen.

    SvaraRadera
  7. Ina :Tack :)
    Camilla A: Jo, den är nog rätt rymlig, lite tight i armarna kanske...jag har 0 på den och 1 i hearted tunic (men det var för att den endast fanns i 1 när jag köpte den). Tack för komplimanger :)
    Jennifer: Superduper trött ;) Jo, du, önskar också att han skall avlossa en kanon :D

    SvaraRadera
  8. Åh vad roligt det lät med tävlingen på "julbordet"! Sånt där älskar jag men har aldrig fantasi nog att komma på egna roliga grejor om folk...

    Vad fin din Prespringtunika är! Den måste jag prova!

    Jobbigt att somna osams. Hoppas allt är frid o fröjd igen iaf!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails