Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Värmande outfit

God morgon :)
Äntligen måndag! Hur ofta säger man så? Det har varit en rätt seg helg och nu känns det skönt med nya tag! En tvådagars arbetsvecka är inte helt fel heller ;).
Igår kväll var barnen ovanligt svårsövda, det tog en timme nästan. När de äntligen hade slagt igen sina blå så var det dags att vara med de stora en stund. Strax efter nio orkade jag inte hålla mig vaken längre, trots bra film på tv. Så kan det gå!
Dagens outfit:
Everywear dress i almost black (storlek 1)
Alloverprinted polycotton tank (storlek 0)
Vitt baslinne från Gina
Grå hålstickade strumpbyxor Gina Tricot
Grå strumpbyxor Twilfit
Spoiler underskirt i rose (storlek 1)
Knee length socks pink
Sleevewarmers almost black
Stövlar från Vagabond



Halsband från Eefva Attling.
När jag var i London för många år sedan var vi inne i hennes butik (tror den låg i närheten av Carnaby street). Jag köpte ett annat halsband och örhängen, men kikade rätt mycket på just det här halsbandet. Expediten berättade stolt att Madonna har ett sånt och visade en bild. Ett halvår senare skulle vi på bröllop, jag hade hittat jättefina kläder i rååååsa på H&M att ha på mig och tyckte att eftersom jag nu inte lagt någon förmögenhet på kläder skulle jag unna mig detta smycke! Egentligen är det lite för lång för min smak och jag tycker att det är finare när det ligger mot huden, därför tvinnar jag upp det lite, annars hamnar det lätt i u-ringningen och där gör det ingen nytta ;). Apropå smycken så ser jag verkligen fram emot att få se P-O i sitt smycke som han får i julklapp.




Idag slutar jag halv tre. Nu när det är jullov har vi specialschema, hämtar de stora barnen och sedan har vi inga planer. Idag har vi alla sju barnen, kanske blir det tacos till middag? Vad har Du för dig en dag som denna?
Helénakramar



9 kommentarer:

  1. God morgon.
    Så snygg outfit, jag älskar klänningen.
    Jag är nyfiken på halsbandet, jag ser det inte så bra på bilderna.
    Hoppas att du får en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är jättefin idag! Jag är också nyfiken på halsbandet, har du någon närbild?
    Kram Lotten

    SvaraRadera
  3. ÄLskar verkligen klänningen. Har ju en själv;-) Hoppas du får en bra dag. Är du fsk-lärare? kram

    SvaraRadera
  4. Inga planer idag. Vi är alla lediga. Maken är på gymmet och jag sitter i sängen i pyjamas och barnen är nere och äter pepparkakor hehehe...slappar med andra ord. Ska väl klä på dem snart och ta med dem allihopa till pulkabacken.

    SvaraRadera
  5. Lotta: Skall försöka ordna en närbild :)
    Mollie: Förskolläarre som jobarr i förskoleklass och på fritids :)

    SvaraRadera
  6. Här i Götet snöar det massoooor nu!! Å det är massa minusgrader(ovanlig kombo i GBG=)!
    Så det blir å gå ut me alla barnen till backen när de kommer hem från skolan!

    Fin outfit!

    ha en bra dag!

    //Filippa

    SvaraRadera
  7. Jobbar sista dagen före jul, 12-21. Här i Uppsala vräker snön ner, härlig julstämning!

    SvaraRadera
  8. Julstämmningen är här iaf sååå himmla fint man gillar verkligen läget hihi...men kallt!! Denna outfit du har ida är en av mina favvosar sååå fin,gillar ju svart i all bemärkelse!!!
    Gärna en närmare bild på halsbandet!!
    Skönt sluta tidigt mys med barnen på em!!
    Sköt om dig/er

    julkramar i massor

    SvaraRadera
  9. Hallå!
    Tänkte bara passa på att önska dig och din la familja GOD-JUL och gott ny år!
    Och oavsätt vad alla andra tycker och säger så tycker jag och min dotter att du är VÄRLDENS BÄSTA...
    Uppskattar din hjälp jättemycket och tycker du e en go och fin människa....

    Kramar från oss

    PS man kan bara skicka anonymt men du vet nog vem jag e!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails