Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

fredag

Premiär!

God kväll :)
Nu är det äntligen fredag, eller hur!!!! Som jag väntat och längtat, i måndagskväll kändes veckan nästan övermäktig, roliga saker blandade med mycket jobb och nervositet. Men nu har jag klarat av den och vet ni vad jag firade med? ;).
Jag har ju haft span ett tag på några olika butiker som hade kvar 4 continent x-stich i sitt sortiment. Beslöt mig för att chansa på att hitta den på rea. Nu när jag satt här i väntan på pizzorna i ugnen så var den plötsligt väck på Fitts and company. Hmmm, blev lite förbryllad och kikade sedan i "sale-listan". Där fanns den! Nu har jag chansat och köpt en i 0. Hoppas verkligen att den skall passa, det finns en viss risk att den blir trång över brösten, men jag brukar kunna ha 0 på överdelar! Nu gäller det bara att hålla tummarna att den hamnar hos mig och att jag slipper skatten. Fastnar den i tullen är det 25 % påslag. Ni som handlat därifrån förut, hur lång leveranstid har det varit? 2-3 veckor? Har ni fastnat i tullen? Det är premiär för mig att handla Odd Molly från USA *spännande*.



4 continent x-stich i blossom.
Dagen har varit mysig, först alla härliga ungar i Luciatåget, många som varit mina elever *stolt*. Blir alltid lite tårögd vid sådana tillfällen! När det var dags för vårt Luciafirande för barnen blev det som vanligt stora applåder när vår musiklärare Henrik tågar in som Lucia, i år invigde jag mitt Lucianattlinne och var tärna!
Åkte hem en sväng på lunchen, tog tvätt och fixade lite! P-O och jag kompade ut och tog med oss Lovisa till Luciafirandet vid tresnåret. Luca vägrade ta på sig sin pepparkaksdräkt så jag försökte assistera vilket resulterade i att han INTE ville gå med i tåget. Tvillingarna var så rara! Inte för att de tog en enda ton, men de stod där och kikade på allt folk! Vid fikat satt Luca till slut i blöja, såå ilsken på sin tröja!

Småttingarna Kämpe :)

Li vid fikat!

Vi kom hem med massor av saker, Luciakläder, smutsiga ytterkläder. Stress stress. Ner i källaren, lägga tillbaka alla Luciakläder på rätt ställe, sätta på första maskinen, upp och plocka, in med pizzor. P-O dukade och jag hämtade vagnen och väskor från bilen. Upp på vinden med P-O´s judokläder som han skulle haft som Luciakläder.

När vi skulle äta upptäckte vi att Leon hade somnat på vår säng, undrar just om han sover för natten? Min pizza blev lite bränd så jag fick slänga en del, suck!
Höll samtidigt på med beställningen som strulade lite.
Nu sitter jag här med ett glas vitt och skall försöka varva ner...lättare sagt än gjort, men nu är det i allafall fredagsmyyyyyys :)




10 kommentarer:

  1. På måndag får jag gå på Lucia på Dagis längtar!!!
    Trevlig helg!!!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Den tunikan har jag...och bara äääääälskar den :)

    Söta din små lussebarn är ..

    HA EN GO KVÄLL/HELG!

    Kram/Mia

    SvaraRadera
  3. Mitt fredagsmys: stora tjejen på discofest, maken på julfest, lilla tjejen och jag har frossat på musslor och krabbklor, hon dricker coca cola och jag cardonny. Mums!
    Ingen shopping för jag väntar på två köp från Blocket"längtar"

    fortsätt njut, det gör jag!

    SvaraRadera
  4. Jag tror def att strl 0 blir bra på 4conten. Den är stor just över bysten tycker jag så det är nog lugnt. Jag vill ha en blossom jag med. Superfin färg!

    Vilka sötnosar till barn!

    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  5. hej Helena!
    Xstitch är ljuvliga!
    Jag är en medium i vanliga fall, men min xstitch har jag i strl 3, har stor byst, plus att tyget är stumt utan stretch.

    Lustigt, min sambo klickade ikväll hem en Voile short dress från Fitts&Co,på tal om dem:) Har faktiskt inte provat den (gått o känt på den i min lokala OMbutik men vart ju höggravid fram tills för 10 dagar sen-inte så stor idé o prova då!:))så frågar dig om storleken då!
    Den är väl ganska trång över bysten och snäv över ärmarna?? Tog en strl3 även här nämligen....Är inte så snyggt om sömmen under bysten hamnar PÅ bysten!

    Får paniiiik om den inte passar,orkar inte sälja vidare vill ju ha denna för pangpriset 1300 pix!

    Hoppas även att våra paket slinker igenom tullen, läste i en annan blogg att Amy märker paketen med GIFT under 35$.
    25% påslag, är det så grymt mycket?!=(

    Ha en bra kväll!
    //Filippa

    SvaraRadera
  6. Grattis till ett fint köp:-))
    Tror att den blir jättebra till dig..
    Jag har ju strl 2 i min så det går nog jättebra!
    Vilka söta nissar och lucia!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Flippa: Njae, jag tycker int att den är såå trång där, men det är svårt för mig att avgöra, mitt problemområde är inte armar och byst så det är svårt att säga...Jag har 0 på den och den sitter bra, om den skulle vara trång nu kan du ju ha den när du slutar amma eller när bysten blir liiite mindre, lycka till, jag håller tummarna! Ja, det är 25 % påslag på varans värde (men hon skriver tydligen ner värdet vad jag förstår) + 60 kronor i tullavgift om den fastnar :(

    Tack för alla fina kommentarer :)

    SvaraRadera
  8. Förlåt, det skall förstås stå Filippa, jag blir så ivrig ibland :)

    SvaraRadera
  9. Tack Helena!
    Jag mejlade faktiskt Amy igårkväll och frågade om hon märker paketen för att undvika extra avgifter, men hon svarade nej....så det återstår att se hur det blir:)
    Hihi nä jag var orolig att 3 var för stort eftersom jag har 2 i vanliga fall, nåja, det ordnar sig! Den _ska_ stanna här iallafall, syr i den eller vad som helst!!:)

    Ha en superfin dag!!
    //Filippa

    SvaraRadera
  10. ett jättefint köp du har gjort ! Det "roliga" är att jag la en beställning på en likadan klänning fast i dark blue...detta var första gången för mig oxå :-) gjorde det nu i morse så nu är det bara att sitta och vänta ;-)
    Ha en fin Lördag!
    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails