Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

lördag

Kontraster!

Tycker Du om vintern? Det gör inte jag! Jag tycker om december för jul är verkligen mysigt, men sedan kommer två månader som jag skulle vilja eliminera ur almanackan. Jag är en fryslort! Efter många år av isbitar till fötter har jag äntligen hittat ett par stövlar som håller mig varm, Moon boots! Barnen skrattar och jag med för de är apfula, men jag fryser inte och det är huvudsaken! Något jag däremot inte lyckats uppbringa är varma vantar, har fått tips om några som heter -30, känner du till dem? Jag kan inte påstå att jag är en "sommartjej" heller, men visst är det mycket bekvämare att dra på sig ett par sandaler och kliva rakt ut...

Ville bara påminnas om en sommardag istället för en dag som denna *brr*.


La Familia i Eskilstuna...Världens smidigaste vagn med plats för tre små barn!

Idag: Innan vi åkte iväg till Maxi, dunjacka från Peak Performance på (den fryser man INTE i), UGG och så har jag lånat Tildes rosa "hängmössa". Det var bara liite kallt om benen ;). Men vi skulle åka bil och jag fryser alltid mer om överkropp än underkropp har väl mer fluff där helt enkelt!)

Tilde har på sig jacka från Vero moda, mössa från Peak, under skymtar en frottétunika från me&i fram, linne från Gina, strumpbyxor och fusk-UGG från H&M. Hemstickade benvärmare som fina Berith stickat! Halsduken har Tildes bonusmamma stickat, jättemysig och lurvig!
När vi kom till Maxi tog jag först ut pengar och sedan kikade vi igenom klädsortimentet lite....priserna är onekligen låga, jag hittade ett par rejäla termobyxor till Leon, de kan han ha här hemma så slipper vi tänka på att ta med byxorna från förskolan i fortsättningen. Sedan hittade jag en svart enkel mössa till mig, av "hängmodell". Lördagsgodis, småplock och baguetter blev det också.
Tillbaka hem och packa upp, röja bland saker, duka, skära grönsaker. Upp på vinden och William hjälpte mig att ta emot bob, fyra pulkor, två tefat. Lämnade tricksskidorna och stjärtlapparna där uppe. Imorgon tror jag allt det blir lite pulkaåkning!
Luca har precis somnat, jag skall gå ner och checka läget med William, Tilde har åkte till Marieberg Galleria med Emma, stora tjejen som gör sina egna utflykter. Skall bli spännande att se om hon shoppar något...
Kram på er!!!



7 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med sommar och så mycket enklare med kläder. Jag tycker hösten är jättemysig då man kan mysa inne med tända ljus och längta till 1:a advent då man kan börja julstöka. Januari däremot är en riktig depp månad för mig. I år får jag ha mars och våran USA resa som morot i denna hemska månad. Fina ni är både mor och dotter:)Ha en bra lördag!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Här är en fryslort till :-).
    Jag har tumvantar som är fodrade med dun. Inköpta i sportaffär. Fryser inte det minsta i dem.

    Tabby

    SvaraRadera
  3. Camilla :Åh, härligt med en resa att se fram emot!
    Tabby:Vet du märket på dem så skall jag leta efter sådana!

    SvaraRadera
  4. Oj , är Moonbootsen varma? borde inte Uggsen vara betydligt varmare ;-) här i norrland har vi haft -27 och jag har gått i mina classic cardys från Ugg och dom var super varma även bara med nylon strumpor på fossingarna :-) , Sen måste jag beundra dig för din ÄRLIGA blogg som inte bara handlar om Odd molly utan om ditt liv tillsammans med familjen och hur du mår att allt verkligen inte är rosa skimmer i livet utan att man har "upp och ner" dagar . Kram från "MammatillO" i Mollytråden på FL .

    SvaraRadera
  5. Viktoria: Nej, Moon boots är MYCKET varmare, jag hade UGG i minus 10 och frös häromdagen, Moon boots har jag haft i -20 och inte frusit!
    Tack för komplimangen!!!Kramis

    SvaraRadera
  6. Haha, moonboots har jag hemska barndoms minnen av:-))
    De och pälsmössan och mamma tvingade på mig:-o
    Gillar också våren och sommaren bäst men nu n'r vi har snö är det så vackert ute!
    Tack söta du för din fina kommentar..
    Idag känns det lite bättre..
    Nu ska vi äta middag,
    Ha en härlig lördag,
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. -30 säljs på Intersport om jag inte tar misste. De är kanon! Ett måste i fjällen!

    Ha det bra!
    /Pernilla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails