Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

söndag

Utrensning...

God morgon :)
Då var det tredje advent, inte långt kvar till julafton och lite ledighet, det skall bli skönt att släppa jobbstressen lite, alla krav och tidspressen. Dagarna rusar fram i full verksamhet men samtidigt är det skönt att jobba på fritids på lovet, att vi tillsammans med barnen bestämmer över våra dagar, inga tider att passa mer än lunch. Ha tid att spela spel, läsa, prata med barnen OCH med sina kollegor *mysigt*.
P-O och jag saxar lite för att ge barnen så lång ledighet som möjligt. Jag är ledig dagen före Julafton, då skall jag fira jul med mina fem och min pappa och Berith, William och Tilde åker till sin pappa på kvällen så innan dess skall de ha fått julklappar av mig, morfar och gammelmormor. Det skall bli mysigt! Vi har inte bestämt om vi skall vara här eller hos pappa den dagen. Min pappa och bonusmamma har för övrigt köpt min brors hus och har precis flyttat in, så vi får fira själva julafton i min brors gamla hus :).
P-O är ledig i mellandagarna, då jobbar jag. Sedan är vi lediga tillsammans den 4:e januari och jag är ledig den 5:e. Alla småbarnen är alltså lediga fram till den 7 januari. Mina stora får också ganska lång ledighet, de är hos Micke i mellandagarna och han är ledig. Det är bra när P-O och jag jobbar på samma arbetsplats och kan styra lite över våra ledigheter! Likaså att Micke och jag inte har något otalt med varandra utan kan kommunicera för att göra det så bra som möjligt för våra barn.
Igår kväll hade vi en lugn och skön kvart här uppe, barnen var i källaren och vi trodde i vår naivitet att de var med Ludde och Lovisa. Jag gick ner för att spana lite, de hade rivit ut hur mycket som helst från Williams och Tildes lådor! Luca hade hällt tvättmedel i alla tre facken i tvättmaskinen och på golvet. Jag ville bara grina, Man orkar inte i alla lägen :(.
När jag ändå röjde i tvättstugan hjälpte jag Lovisa att köra över en 20 tums tv som hon fick ta till sitt rum hos mamma. Det är William och Tilde som haft den, men nu har de en med inbyggd vhs för att kunna kika på alla de filmerna. Vi försöker röja lite i tvättstugan/gamla bastun. Madrassen skall till tippen och fåtöljen skall få flytta hem till Thomas och Jeanette. Jag gick upp med barnsaker till vinden och slängde lite saker. Skönt att rensa!
När vi hade sövt småttingarna tittade jag på en Johan Falk film, jättebra, men jag var trött och somnade utan att sett färdigt på den. Ibland är det lika bra att gå och lägga sig när man ändå känner sig nere.
Dagens outfit:
Vit/rosa randig/rutig skjorta från Boomerang
Rosa baslinne från Gina
Grå jeansleggings från Vero Moda
Jacquard longsocks i pink





Halsband från Eefva Attling och ett Humanity-armband i rosa
P-O har precis hämtat Lovisa och sex kompisar, de höll på ända till sju på Filmstaden, men det var ju rätt bra tid, P-O han nsova "klart", annars skulle han nog gått och lagt sig igen. Jag har bara gjort mig och Luca i ordning. Var hungrig och prioriterade att sätta mig här hos er, äta frukost och blogga! Vi har inga planer idag, men jag skulle vilja lämna fåtöljen i Vintrosa...
Vad hittar ni på idag?
Helénakramar



5 kommentarer:

  1. maken och jag gick upp tidigt, gjorde kaffe, varm choklad med vispgrädde till tjejerna, tände brasa och massa levande ljus. Sedan mös vi under filtar till Lucia på TV.Mysigt!
    Idag ska vi iväg och hugga gran, har vi tur träffar vi tomten, han brukar vara just i den skogen;)

    ha en underbar tredje advent

    SvaraRadera
  2. Jättesvårt att läsa när du skriver i rosa

    SvaraRadera
  3. Okej, trodde det blev bättre med fetstilen...Jag ser texten jättebra, men det kanske har med "upplösningen" på olika datorer att göra?

    SvaraRadera
  4. Vad fin du var! En fråga om Coquette skirt - hur sitter den? Jag har beställt en från Amy men har egentligen aldrig sett "live" bilder på den. Har du kankse några på lager?

    Ha en fin dag!
    /Erika

    SvaraRadera
  5. Erika: Den är rätt så lättanvänd i och med att det är resår, passar nog de flesta figurer, jag har 1 på min, skulle likaväl kunna haft 0 eller 2 tror jag. Du kan hitta i mitt bildgalleri på familjeliv (visst brukar du skriva i Odd Molly-tråden?) Om du söker på coquette i min blogg tror jag du får någon träff också! Och kanske i mitt bildspel "Odd molly outfits". Lycka till!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails