Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

måndag

Dåligt samvete?

God morgon :)
Jaha, då har ett trist inlägg triggat igång mig igen. P-O informerade mig i morse om att det i kommentarsfältet fanns ett inlägg där en anonym (givetsvis, som vanligt!) undrade när jag gjorde saker FÖR barnen och hade kvalitetstid med dem.
Hmmm, ni får gärna läsa mitt svar. Jag hoppas att de flesta av Er som följer mig förstår att jag inte skriver allting som jag gör varenda sekund. Den här bloggen handlar om lite allt möjligt men framförallt så är det fokus på mitt stora intresse, nämligen kläder och Odd molly. Sedan tycker jag det är fantastiskt roligt att skriva och skriver om mycket annat också, tankar och funderingar jag har, berättar om saker som jag har erfarenhet av/varit med om men förstås även ett stort mått av "vardagsbestyr". Jag skriver inte om allt, eller hur? Jag skriver inte om alla gånger jag sitter ner och pratar med barnen, gör läxor, pusslar, spelar spel, går på toaletten, har sex, pratar i telefon, läser, tittar på tv, dammar, moppar.
Nej, jag skriver ett AXPLOCK av min dag. Att jag inte skriver om en del saker betyder inte att jag inte GÖR dem. Den här människan som nu skrivit till mig lägger värderingar i vad kvalitetstid är. Jag tror att vi alla har olika uppfattningar om detta. Jag dömer ingen, var och en gör som de själva vill och mår bra av. Mår föräldrarna bra mår barnen bra, mår barnen bra mår föräldrarna bra (det vill jag ha som en grundtanke i alla fall).
Jag tycker att mina barn har det bra, de har alla fem två föräldrar som älskar dem över allt annat, de har närvarande föräldrar. Även om jag far runt som en iller här hemma så finns jag i deras närhet hela tiden. De kan när som helst få min uppmärksamhet.
Jag jobbar heltid, det gör jag men därutöver är jag nästan aldrig borta, jag åker och handlar en gång i veckan, jag går på ett och ett annat föräldramöte, någon gång i månaden gör jag något trevligt UTAN barn, men nästan alltid annars är jag med mina barn.
Skall jag ha dåligt samvete?
Det verkar som anonym tycker så, men jag vägrar!
Nu lämnar vi det!
Dagens outfit:
Lovely knit i cherry
Voile s/s i chalk
Glazing frill tank i chalk
Spoiler underskirt i chocolate
Grovstickade strumpbyxor H&M
Jacquard longsocks i cherry
UGG i chocolate




In med magen bruden ;).
Man måste dra till koftan ordentligt annars ser man lätt gravid ut *oops*


Småttingarna idag:
Alla tre i kläder från me&i


Igår kväll tog vi fram alla julklappar och lade under granen, det innebär att jag fått tillbaka ett hyllplan i klädkammaren!
Barnen tyckte det var urmysigt, bar paket och fingrade försiktigt på dem.
När de hade somnat gav jag P-O fotvård och massage *mys*.

NU skall vi knyta ihop säcken här hemma, snart är det förskola och jobb!
Ikväll kommer pappa och Berith hit för att vara barnvakt, vi skall på julavslutning med jobbet *roligt*
Ha en bra dag UTAN dåligt samvete!
Helénakramar


23 kommentarer:

  1. God Morgon!!!
    Hoppas att inte gårdagens inlägg tar all din energi idag...
    Tycker det låer som någon är VÄLDIGT avundsjuk på dig....
    Kan inte förstå varför de fortsätter läser den om den retar sig på din blogg... Måste ha väldigt lite att göra...
    Fortsätt med din blogg i samma stil för den ger väldigt mycket och är KANON!!!
    Ha en underbar måndag...
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. *låter som någon är.... Skulle det ju stå =)

    SvaraRadera
  3. Oj, kan dina småttingar låta paketen ligga fram tills julafton? Min snart 3-åriga dotter hade definitivt smygöppnat både en och flera paket misstänker jag! Snygg gran!

    SvaraRadera
  4. Madde: Tack!!!Du börjar nog knna mig rätt väl nu, känner mig rätt nedstämd och ledsen och blir så ilsken på att en dum kommentar kan påverka mig så :(. Tack för omtanken!

    Anonym: Jag tror det, de lyckade förra året i alla fall! Dessutom är granen på ett sådant ställe att vi alltid har uppsikt över den :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Det är väl konstigt att en del alltid ska ha åsikter om hur man lever sitt liv och i detta fallet ser ju "anonym" endast en bråkdel av det och borde ju förstå av titeln på din blogg vad den huvudsakligen handlar om! håller med ovanstående att man behöver ju inte fortsätta läsa bloggen då! Jag fick också en väldigt dum kommentar en gång från en förälder i skolan som tyckte att när man har barn ska man som MAMMA inte jobba heltid!! Detta sa hon till mig när jag äntligen efter tre års universitetsstudier och sammanlagt 14 år på ett jobb jag inte trivdes med fick ett jobb jag älskar, men jag har 8 mil enkel resa dit så dagarna blir långa. Jobbar dock hemma minst en gång i veckan och har en man som jobbar på närmre håll. Men hon ansåg att det var förskräckligt! Kram

    SvaraRadera
  6. Madeleine: Människor har så mycket åsikter om vad andra gör...var och en lever sitt liv som den vill och mår bra av. Det är ju bara när man ser barn som uppenbarligen far illa som man reagerar tycker jag. Kram

    SvaraRadera
  7. Tänk att vissa människor bara måste lägga sig i andras liv. Varför måste man läsa en blogg som man retar upp sig på. Jag trodde att man ska läsa en blogg för att man tycker att den är intressant och rolig inte för att reta upp sig på bloggaren. Härligt att P-O fick kvalitets tid i går kväll:) Det är väl mysigt med en klädd gran med en massa klappar under, jag ska chansa att lägga fram våra oxå.

    Ha en bra dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Du är jättefin idag!!!
    JAA vad ska man säga finns visst vissa som har VÄLDIGA problem med ditt/erat liv vad ni gör m m du om du skulle skriva att som göres under en dag jaa herregud skulle vi inte få göra annat än läsa. Klart barnen får sin tid men är ju med dem hela tiden äter ,klär dem, umgås det behöver man ej redovisa allt. Förstår mig inte på dessa människor alltså ,bitterhet avis vad är det för fel och varför läser man din blogg om man bara retar sig, förstår att du blir så ledsen får ont ihjärtat,det får jag när jag läser inläggen tycker det är bra att du skriver tar upp dem kanske ,KANSKE DE SLUTAR TRACKA DIG!!! Tycker ni gör massor med era barn de är med överallt de får verkligen tid tycker jag, brukar tänka vad jag gör med mina barn och vi gör ung lika med våra hmmmm är det en dålig uppväxt eller vad menar de??? Hoppas du får en bra dag och inte tänker för mycket på detta för jag tycker ni och barnen har ett bra liv och ni gör/bestämmer själva vad ni gör med era barn. Eran kvalitetstid bestämmer ni vad det är behöver ingen annan påpeka om man har eller NI INTE HAR MED DEM!!! SJUKT!!

    Styrkekramar i massor / Tina

    SvaraRadera
  9. Det är ju märkligt att vissa inte förstår att en blogg bara speglar en liten del av en person! Du verkar ju vara en väldigt närvarande mamma! Och jag upplever att du lägger ner mycket tid och engagemang på dina barn. Strunta i denna urbota dumma kommentar!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tina och Affi: Tack!!Tack för att ni förstår att det finns ett liv "bakom" bloggen :)

    SvaraRadera
  11. Du är den bästa mamma dina barn kan ha!!! Glöm aldrig det!!!! " Ja, Skrutteruttan goes barnaktiviteter" *fniss* det hade vart nåt det ;)
    Bra att du ger svar på tal åt dessa (denna?) människor som bara vill göra så andra mår dåligt.
    *kram*

    SvaraRadera
  12. Hej Helena!!
    Har sagt det förut,men säger det igen-strunta i dessa negativa människor!! Lättare sagt är gjort kanske men det är ju någon bitter avundsjuk stackars människa som orkar läsa din blogg för att sedan klaga!!

    Tycker inte du ska behöva förklara dig heller för den delen...forstätt gör det du gör- du gör det jättebra!!

    Kram Filippa

    SvaraRadera
  13. Försök att låta dessa negativa kommentarer rinna av dig, när de ibland dyker upp. Jag läser din blogg varje dag och känner igen mig i mycket, har också många (4) barn i 2 äktenskap. De 3 äldsta har jag haft ensam vårdnad av eftersom deras pappa inte velat (orkat) ha kontakt. Jag har genom åren ibland fått sura kommentarer om att jag borde sluta jobba/jobba mindre för att vara mer med barnen, men vad skulle vi då ha levat av? Vatten och luft? Har ändå varit hemma mycket i perioder eftersom jag är lärare. Dessutom hade jag mycket stöd av min mamma medan hon levde (hon gick bort i cancer för 7 år sedan) Som förälder gör man ju så gott man kan, även om förutsättningarna ibland inte är de allra bästa. Så fortsätt skriva! Ha en underbar jul och ett Gott nytt år!

    SvaraRadera
  14. Bloggen är inte ditt liv... Blocken är ett axplock av ditt liv.

    Märkligt att människor på nätet inte förstått det.

    KRAM fina Heléna - du vet vad du gör - inte vi bloggåskådare.

    SvaraRadera
  15. Innerjoin, Filippa, Bina, Elisabeth: Tack för att ni förstår!

    Jag vet att jag egentligen inte skall bemöda mig om att svara, men jag blir så ilsken och rädd att folk har den uppfattningen om mig :o
    Helénakramar

    SvaraRadera
  16. Nä nu får du allt börja redovisa VARJE minut av dagen vad du gör ;)..... Förstår inte att personen i fråga orkar/har mage till att lägga en sådan kommentar!

    Supersnygg är du idag! You go girl!!

    Kram // Mia

    SvaraRadera
  17. Ta inte åt dej! Gör inte det! Ta istället åt dej av allt det fina som alla människor skriver till dej! :) Det är du värd.

    /En följare

    PS; Fast jag håller inte med om att en om en förälder mår bra så mår barnen bra. Det är nog mer våra vuxnas förhoppningar. Alla vuxna klarar inte av att göra rätt val för sig själv så det per autmatik innebär nöjda barn.

    SvaraRadera
  18. Hmm förstår inte denna terrorn av dig?!! Jag är "all 4" att låta folk uttrycka sina åsikter men undrar ändå om du inte skall ändra inställningarna så att inga anonyma kan kommentera. Om inget annat så för att du själv skall må bra gumman! Vi skriver ju bara axplock av vårt liv i bloggarna och det är supertråkigt att man blir dömd utifrån det man skriver. Självklart som du säger skriver man ite när man leker, bakar, pratar i tfn, har sex, skrubbar dassen (haha = toaletterna på svenska ;) ) Nää strunt du i dem gumman! Kör du ditt race! Kram
    Ps. Har lagt till dig på min blogglista. Tack för att du lagt till mig ds.

    SvaraRadera
  19. Håller med ovanstående inlägg från "En följare". Det är inte säkert att barnen mår bra även om föräldern mår bra. Det kan ju innebära att föräldern förverkligar alla sina önskemål om träning, solarium eller shopping men vänninor men inte ägnar barn eller familj någon särskild tid. Nu är ju du Skrutteruttan inte sådan men visst finns sådana föräldrar. För övrigt tror inte jag att det är bra för barnen att skiljas, jag tror på att hålla ihop, ett äktenskap är för livet. /En trogen läsare :)

    SvaraRadera
  20. Du skriver precis vad du vill i din egen blogg!! det är din blogg och den bestämmer du över!! Har svårt att förstå människor som skriver anonyma kommentarer och i de flesta fall så är det något negativt som skrivs..tråkigt attityd tycker jag!
    Du har en bra blogg och verkar vara en jättemysig tjej så fortsätt med att skriva precis vad du vill!
    En stor kram!

    SvaraRadera
  21. Sannibus: Tack :)
    En trogen läsare: Självklart är det bra för barn att växa upp med båda sina föräldrar, men det är inte alltid av godo. Mina föräldrar bråkade jätteofta och jag mådde verkligen dåligt av det, när mina föräldrar gick isär så blev det lugnt och tryggare. Jag menar att man inte skall hålla ihop enbart för barnens skull, tror inte det är bra att barnen växer upp in relation som är helt kärlekslös. Vad lär man då barnen? Förstår du hur jag tänker?

    För att förtydliga. Jag menar inte att barnen blir lyckliga per automatik om föräldrarna är lyckliga, men visst måste det vara de bästa förutsättningarna? Om jag mår bra så är det ju lättare för mig att ge kärlek, tid, uppmärksamhet, engagemang! Jag kan förstås bara tala utifrån mig själv, när jag har varit som sämst i mina ätstörningar, då har familjen tagit stryk, när man inte ens orkar med sig själv, då är det jättesvårt att ge till någon annan...tycker jag..

    Tack alla ni som stöttar och peppar mig!!!!!

    SvaraRadera
  22. Ändra inte så att jag inte kan skriva kommentarer! Men läs inte knäppgökens, läs bara de som du mår bra av. Vi måste väl flest!

    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails