Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

torsdag

Bloggen fyller 2 månader :)

Egentligen var det igår som "Skrutteruttan goes Odd Molly" fyllde hela två månader. Jag startade den en fredagkväll, en sådan där sak som man tänkt ett tag på och inte riktigt orkat ta tag i. Plötsligt kände jag inspirationen och orken, jag fixade verkligen hela kvällen, med bilder, försökte lära mig funktioner, lägga till sidoelement, lära mig göra bilspel o s v. Jag måste säga att jag är jätteglad att jag tog mig i kragen, dryga 20 000 unika besökare på två månader, det känns jätteskoj! Att just Du hittat hit och faktiskt väljer att läsa en gång till är ännu roligare.
Jag är glad och tacksam för att Du vill lyssna på det jag säger *glad*.
Hade egentligen tänkt skriva ett litet inlägg igår kväll, men det blev inte så. Jag kände mig så där oförklarligt arg, ledsen, uppgiven. Jag vet inte riktigt, men troligtvis var det väl i efterdyningarna av handledningen. Det är bra och nyttigt att dryfta jobbiga saker, men det är ju också så att det som kommer upp till ytan behöver bearbetas. Hmmm, jag var alltså inte på humör igår. Det blev ingen vidare bröllopsdag om jag får säga det själv, å andra sidan skall vi ju gå på Hjalmars Revy på fredag och det ingår mat, det skall bli trevligt att få lite vuxentid med P-O, vi är inte precis bortskämda med det.
Jag kollade runt en hel del på pre-spring och jag är förstås supersugen på att klicka hem en det ena än det andra (och nu alla svenska-språket- experter, hur heter det? Vi har haft en diskussion på jobbet och vi hade alla olika åsikter, heter det "en det ena en det andra" eller "en det ena än det andra" eller "än det ena än det andra"). Jag vet faktiskt inte, jag har googlat och hittar alla varianter...
Tillbaka till pre spring...Jag skall vänta in Smultrongårdens leverans så har jag en bra anledning att åka dit, jag vill prova klänningen, om den skulle vara för stor så får jag satsa på en från nätet, men jag orkar inte chansa och skicka tillbaka, avskyr att krångla och byter näst intill ALDRIG saker. Vill gärna prova rara blusen också...
Hmm, jag var verkligen på knepigt humör igår, kände inte igen mig själv, blev bara irriterad när jag kikade runt, stängde av datorn tidigt. Inte ens Persbrandt på 4:an lockade!
Dagens outfit:
Everywear dress i almost black
Hatehate tee i almost black
Vitt baslinne från Gina Tricot
Hålstickade strumpbyxor från Gina Tricot
Grå strumpbyxor (under) från Twilfit
Knee length socks i pink
Sleevewarmers i almost black





Idag är det -10 ute så då blir det dunjacka och UGGs till. Vi skall åka buss till Mikaelkyrkan med barnen på jobbet idag, vill inte frysa i väntan på bussen! Har tokmycket att göra på min ledningsgruppstid idag, hinner nog inte ta min rast. Direkt efter jobbet skall det veckohandlas, skönt att ha det avklarat inför helgen!
Ha en bra dag så skall jag försöka bli på lite bättre humör :)


7 kommentarer:

  1. Trist att bröllopsdagen blev så, men ni får ta igen det på fredag!
    Kram
    (ang stavningen heter det väl "än det ena, än det andra").

    SvaraRadera
  2. Som vanligt är du jättesnygg! Jo, det heter "än det ena, än det andra" som Immix skriver ovan. Jag hoppas, liksom Immix, också att ni får tillfälle att ta igen firandet av bröllopsdagen i helgen. Myyyys på ordentligt då! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Jag har haft samma besöksräknare som du och det trista med den är att den uppges räkna unika besökare, men den räknar bara antalet besökare.
    Trist men sant.
    Tack för en bra blogg hursomhaver

    SvaraRadera
  4. Hmm, inte alltid humöret hänger med. Men är det så konstigt?? Vem mer än vi uppe i nord bor i ett sånt här mörkerhål???
    En riktigt trevlig sak är att nu är faktiskt nya Mollysar på G. Fick levbesked i natt. Vilket innebär att det kommer troligtvis i morgon.
    Kommer det inte då, söker jag det o hämtar i morgon kväll så absolut senast lördag kommer det. Men vi här vi håller tummarna på fredag!! Vi väntar såååå!
    Kram o ha en bättre idag:))
    Förresten grattis till kanon bra start på bloggen!

    SvaraRadera
  5. Tråkigt att bröllopsdagen inte blev bra men såna möten vi kallar de debriefing det suger musten kan få fram väldigt dåliga sidor men men lönar sig att få ut allt!!! Kul med bloggen och jag förstår för det är jättekul att läsa om dig/din familj jobb och intersset för odd molly säger Grattis till många besökare!!!
    Kul med lite nya planer på inköp spännande för oss läsare att se vad det blir man måste som sagt ha lite projekt för inhanling på lut mår man bäst!!
    Ha en underbar dag i kylan jättefina kläder ida gillar ju själv mörka kläder snyggt med de rosa som verkligen bryter av det hela!!
    Ni får fira varandra ordentligt imorgon på hjalmar den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge passar ju ypperligt om jag får säga det!!! Ang orden "en det ena, än det andra" va som de andra skriver, det kan ibland röra till det i huvudet hjärnsläpp!!
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  6. IMMIX & Mollyista: Aha, tack, då vet jag i fortsättningen, så många ä som möjligt ;)

    Erica: Aha, vad konstigt för man kan ju välja alla besökare också...Hur vet du att det är på det viset?

    Eva: TJOHO, i såfall räknar jag med att komma på lördag! OM OM OM du har dem imorgon eftermiddag, vill du skriva i min blogg då?

    Tina: Tack tack tack för alla uppmuntrande ord du alltid ger mig!

    SvaraRadera
  7. Klart jag skriver.
    Vet att du längtar lika mycket som vi!
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails