Min kärlek till klädmärkena Odd Molly & ChillNorway!!!!

tisdag

Men så kallt!

God morgon :)
Men idag är det väl bara FÖR kallt. Minus 17 står det på termometern. För länge sedan hade jag en lärare i matematik som precis flyttat ner från Norrland för att ta sitt första lärarjobb. Hon tyckte kylan här var helt annorlunda än i Norrland. Så rå luft på något sätt. Hon frös mer i Örebro när det var minus tio än -30 i Strömsund. Jag har inte tillbringat alltför många vintrar i Jämtland så jag kan inte jämföra, jag vet bara att det är tokkallt här nu *brrr*.
Kvällen igår var väl rätt lugn, taxi Glimmervägen fick rycka ut som vanligt, suck! Li skulle vara duktig och tömma ena pottan, det gick inte så bra. Jag tog ut allt löst och duschade av golv, väggar och skurade med rengöringsmedel. Sedan gick jag upp med pottorna på vinden, i fortsättningen kissas det på toalett! Kändes förstås skönt med rent badrum!
När barnen hade somnat hamnade jag framför Anna Ankas jul. Vad skall man säga? Man vet inte om man skall skratta eller gråta. Skratta gjorde jag i alla fall till programmet efteråt. Vet inte om det var något slags "Best of". Jag har inte kikat på de Svenska Hollywoodfruarna förut...P-O och jag höll på att dö av skratt när den svenska Maria skulle beskriva deras ekonomiska "system" som gick ut på att hennes man betalade allt. P-O undrade om jag ville ha samma system, jo tack ;). Säger hon som vill stå på egna ben och försörja sig själv och barnen :).
Idag är det sista arbetsdagen innan lite julledighet. Skall ta med alla smutsiga regnkläder hem, sedan kommer det nytt till nästa termin *nice*.
I kväll skall vi packa ner julklapparna som skall med till pappa första vändan.
Dagens outfit:
Alpaca hoodly knit jacket i chocolate (storlek 1)
Superpletated blouse i chalk (stolek 0)
Spoiler underdress i powder (storlek 1)
Kjol från Esprit
Grovstickade strumpbyxor H&M
Knee long socks chalk
UGG chocolate




Hope-örhängen från EEfva Attling och mitt armband med alla barnens namn från Namnsmycken.
Ha en riktigt bra dag!!!
Helénakramar



4 kommentarer:

  1. Åh vad skönt när pottorna kan tas bort - jag längtar!

    Hoppas du får en riktigt fin sista arbetsdag före julledigheten! KRAM

    SvaraRadera
  2. Vår 2åring vägrar sitta på pottan, har alltid gjort. Han började med toaletten direkt istället. Skönt att slippa.
    Dottern som är 12 har lärt lillherrn att härma MAria Montazami. Han plutar med läpparna och sätter på "läppstift" med fingret. Sött!

    Hur tycker du hoodlyn är i strl? Är lite sugen på en men återigen är det där med olika bud ang strl. På vissa shoppar står det att den är liten i strl o andra normal....

    Vi har kallt i Borlänge också. -17°!
    Ha det bra idag

    SvaraRadera
  3. Ja Maria Montazami är ett riktigt original, hon låter ju bara för flummig:)
    Sa till sambon igår att sånt ekonomiskt system vill jag också ha, haha! Skämt åsido, hon är verkligen för rolig att se o höra på.

    Fin du är i hoodly knitten! Har varit nära o klicka hem en vit många gånger men....

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Eva-Lena: Jag tycker att den är normal i storleken, jag skulle gärna ha tagit en i 0 men nu fanns det bara 1...
    Filippa: Tack :)
    Bina: Tack snälla du :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails